Social Media

XXI. században nem lehet hatékonyan jelen lenni a piacon a Social Media használata nélkül. Ezt a ShopRenternél sem gondoljuk másképp, így számos lehetőséget biztosítunk arra, hogy felhasználóink webáruháza megfelelhessen a kor vásárlói igényeinek. Folyamatosan kerülnek be új media eszközök a ShopRenterbe annak érdekében, hogy lépést tudjunk tartani az aktuális tartalmakkal.

Facebook rajongók

A Facebook folyamatos népszerűbbé válásával vevőinknek szimpatikusabbá tehetjük boltunkat, ha Facebook rajongói boxot állítunk be webáruházunknak. Ehhez elsődleges dolgunk, hogy a Facebookon belül létrehozzuk webáruházunk profilját. Lépjünk be  a Facebookra, majd tetszés szerint nyissunk meg egy "helyet" (pl.: a Shoprenter Facebook oldalát) és a bal alsó sarokban találjuk majd az oldal létrehozása opciót. Ezután a Facebook végigvezet minket az oldalkészítési folyamat hátralevő részében.

11.jpg

Ha ezzel megvagyunk nyissuk meg webáruházunk admin felületén a Beállítások/Megjelenés/Modulok beállítás menüpontot és keressük ki a Facebook rajongók modult. Amennyiben még nem használtuk ezt a lehetőséget, akkor az egyéb pozíciók között keressük és egy gyors telepítés után adjuk meg a következőket:

  • Állapotát (Engedélyezett/Letiltott)
  • Nevét
  • Pozícióját (Jobb/Bal/Közép)
  • A pozíción belüli sorrendet 
  • Magasságát/Szélességét

Ezt követően pár rádiógomb segítségével további testreszabási lehetőségeket találunk (például megadhatjuk, hogy látszódjon-e a facebook oldalunk borítóképe vagy, hogy jelenítse-e meg nekünk a rendszer, hogy mely ismerőseinkkedvelik szintén ezt a facebook oldalt)

Fontos, hogy a Facebook profil URL rész után adjuk meg webáruházunk Facebook oldalát (pl.: www.facebook.com/shoprenter). Ezek után élvezhetjuk a Facebook nyújtotta interaktív előnyöket.

12.jpg

Tipp: Előfordulhat, hogy bár a beállításaink a Shoprenteres admin felületünkön jók, mégsem jelenik meg a rajongói doboz a kijelölt helyen. Ezt a jelenséget általában az okozza, hogy a facebook oldalunk beállításaiban meghatároztunk valamilyen láthatósági feltételt. Például megadtuk, hogy az oldalt csak a magyar látogatók, vagy az x éven felüli látogatók láthassák vagy esetleg még nem publikus a facebook oldalunk.

Javasoljuk ismerje meg az új Facebook webáruház lehetőséget is, amennyiben úgy véli potenciális vevői előszeretettel használják a Facebookot! 

Megosztás

Mindenki találkozott már a "megosztás-láz"-al, ugyanis az emberek folyamatosan osztanak meg videókat, képeket Facebookon, Twitteren keresztül. Webáruházunkban is el tudunk helyezni megosztó boxokat az egyes termékeknél, így vevőink adatlapjaikon meg tudják osztani a mi termékeinket, ezáltal reklámot biztosítva számunkra költségek nélkül.

A megosztási lehetőségek között szerepel például a Twitter, a Facebook, a Google+ vagy akár a Pinterest is. Az egyes pontok tetszés szerint engedélyezhetőek, illetve megjelenésük sorrendje is szabályozható.

A beállítást a Beállítások/Megjelenés/Megosztási beállítások menüben érhetjük el.

Vásárlás utáni köszönőoldal

A funkció a rendelés leadása után jelenik meg. A köszönőoldalon ekkor megjelenik egy plusz tartalom, amelyben a termékről szóló alapinformációk - termékkép, terméknév, rövid leírás - osztható meg a facebookon. A vásárló így a saját ismerőseinek jelzi, hogy milyen terméket vásárolt. Több termék esetén a rendszer a legnagyobb értékű terméket ajánlja fel automatikusan, de ezt a vásárló megváltoztathatja. A megfelelő terméket kiválasztva és a Megosztás gombra kattintva a termék megjelenik a Facebookon is.

A funkció elérhető a Beállítások/Bolt beállítások/Általános beállítások/Működés fül Facebook megosztás a köszönő oldalon igen lehetőség bepipálásával.

13.jpg

Tipp: amennyiben a köszönő oldalunkon megjelenő szöveget szeretnénk módosítani lépjünk be a Beállítások/Megjelenés/Szövegek szerkesztése menüpontba, majd a jobb felső sarokban található szűrés lehetőséget használva keressünk rá arra a szövegre, amit módosítani szeretnénk. 

A rendszer ki fogja dobni hol találhatjuk meg ezt a szöveget és a megfelelő boxban módosítani tudjuk majd.

Facebook komment doboz

A vásárlói vélemények rendkívül fontos szerepet töltenek be a vásárlási döntés meghozatalakor. Éppen ezért mindenképpen érdemes megteremteni a feltételeket, hogy ezek a vélemények megszülethessenek.

Ehhez szeretnénk egy alternatívát biztosítani - a már meglévő véleménykérő boxunk mellett - a Facebook közösségi moduljának segítségével, mellyel a látogatóknak lehetősége nyílhat véleményezni egy-egy terméket úgy, hogy a Facebook profiljukkal vannak bejelentkezve.

A modult a Beállítások/Megjelenés/Modulok beállítása/ Facebook comment menübe belépve tudjuk engedélyezni és testreszabni.

14.jpg

Állapot: A modul engedélyezése / tiltása állítható be itt.

Szélesség: A hozzászólások szélességét lehet szabályozni vele, mely alapértelmezetten 400px.

Színséma: A Facebook által használt világos, illetve sötét alapú színsémát lehet beállítani.

Posztok száma: Szabályozhatjuk, hogy hány hozzászólás jelenjen meg egyidejűleg.

Posztok sorrendje: Lehet időrendi, illetve népszerűség alapján.

Mobilra optimalizált verzió megjelenítés: Be- illetve kikapcsolható mobilnézet esetén a modul.

 A modul egyetlen hátránya, hogy szemben a termékoldalakon elhelyezett alap véleményezési funkcióval az itt megjelenő hozzászólásokat nem tudjuk moderálni, míg a beépített funkció esetében beállíthatjuk, hogy csak a Bolt/Termék értékelések menüpontban engedélyezett vélemények jelenjenek meg a vásárlói felületünkön.

Facebook/Google/GoodID bejelentkezés

A legtöbb webáruház tulajdonos számára fejtörést okoz, hogy legyen-e kötelező a regisztráció a webáruházában vagy sem.
 
A regisztráció nélkülözése ugyanis egyszerűbb vásárlást jelent, hiszen kevesebb adatot kell megadniuk a látogatóknak, gyorsabb a vásárlási folyamat. A másik oldalról viszont a megfelelő adatok hiányában sokkal nehezebb feléjük utólag marketingezni, és visszatérő vevőkké konvertálni az egyszeri vásárlókat.
 
Némileg a kettő közötti átmenetet jelent a közösségi bejelentkezés, melyre mostantól a legtöbb ShopRenteres boltnál lesz lehetőség.

A közösségi média ugyanis virágkorát éli, és rengeteg felhasználója van ezeknek az oldalaknak. A modul segítségével a webáruház látogatói megadhatják Facebook / Google+ bejelentkezési adataikat és már a boltunkban regisztrált vásárlóként élvezhetik a további böngészést. 

A ShopRenter-es boltokban elsősorban telepítenünk kell a Közösségi bejelentkezés modult a Beállítások/Megjelenés/Modulok beállítása menüpontban. Telepítés után szerkeszthetjük a modult, melyben az Általános Facebook és a Google+ fül található. 

Az Általános fülön megjeleníthetjük illetve megadhatjuk a modul nevét, engedélyezhetjük  állapotát.

Facebook bejelentkezés beállítása

A Facebook fülön engedélyezhetjük a bejelentkezést és saját belépési képet tölthetünk fel a sablonkép helyett. Az App ID és az App Secret azonosítók beírásához további beállításokat kell elvégeznünk a Facebook fiókunkban:

A Facebook bejelentkezés beállításához elsőként létre kell hoznunk egy Facebook appot, melyet a következő oldalon tudunk megtenni: https://developers.facebook.com/apps/ 

Amennyiben még nincs semmilyen Facebook alkalmazásunk, úgy kattinsunk a Register Now-ra, ezt követően pedig a Create App ID linkre.

Abban az esetben, ha már rendelkezünk profillal, kattintsunk az Add a New App gombra.

 01.jpg

A megjelenő ablakban a Display Name-hez beírhatjuk a boltunk nevét, Contact email-nek pedig az email címünket.

02.jpg

Létrehozás után az Add product menüpontba navigál át minket az oldal, ezen a felületen válasszuk ki a Facebook Login lehetőséget és kattintsunk a Set up gombra.

03.jpg

Ezt követően erre a felületre kerülünk, ahol válasszuk ki a WWW ikont, majd a következő oldalon a bal oldali sávban válasszuk ki a settings menüt.

04.jpg

Ebben a menüpontban a kép alapján engedélyezzük a rádiógombokat, majd adjuk meg a Valid OAuth redirect URls mezőben a következő két linket:

{boltcím}/index.php?route=module%2Fsociallogin%2Fcallback&platform=facebook 

{boltcím}/index.php?route=module%2Fsociallogin%2Fcallback&platform=facebook&go_checkout=true 

A {boltcím} helyett a boltunk url-jét kell megadnunk. Amennyiben már van egyedi domain irányítva az áruházunkra használjuk az elsődlegesnek beállított domainünket.

Például:
https://www.valamilyenboltnev.hu/index.php?route=module%2Fsociallogin%2Fcallback&platform=facebook 

https://www.valamilyenboltnev.hu/index.php?route=module%2Fsociallogin%2Fcallback&platform=facebook&go_checkout=true 

05.jpg


A beállításokat követően, a jobb alsó sarokban található gombra kattintva mentsük el a módosításokat.

Az appot szükséges engedélyezni is a megfelelő működéshez: az App Review-ra kattintva az első opciót állítsuk igenre.

06.jpg

Az igen lehetőségre kattintva kiválaszthatjuk, hogy milyen kategóriába tartozik a webáruházunk, ahol megjelenítjük majd ezt az alkalmazást.

07.jpg

08.jpg

Ha az appunk kész és engedélyeztük szükségünk lesz két adatra az App ID és App Secret kódokra. Ehhez lépjünk a Dashboard menübe és másoljuk ki a két kódot.

09.jpg

Ezeket a kódokat pedig másoljuk be az admin felületünkön a Beállítások/Megjelenés/modulok beállítása/Közösségi bejelentkezés/Facebook fülén a megfelelő rubrikákba.

10.jpg

Google+ bejelentkezés beállítása

Ahhoz, hogy használni tudjuk a Google+ bejelentkezést szükséges létrehoznunk egy Google Appot, ehhez – ha még nem tettük meg – regisztráljunk be egy Google+ fiókot akár a Gmailen keresztül.

Amennyiben ezzel megvagyunk lépjünk be a fiókunkba és navigáljunk a https://console.developers.google.com oldalra.

A dashboardunkra lépve válasszuk ki a Credentials menüpontot, majd kattintsunk a Create gombra.

15.jpg

16.jpg

 

A következő oldalon adjuk meg a projektünk nevét, majd engedélyezzük a felhasználási feltételeket és az értesítéseket. Ezt követőenaz eddig inaktív Create gomb kattinthatóvá válik és továbbléphetünk a következő oldalra.

17.jpg

A következő oldalon válasszuk ki az OAuth Consent Screen fület és adjuk meg a szükséges adatokat. A webáruházunk nevét, elérhetőségét az adatkezelési tájékoztatónk és az Általános szerződési feltételeink elérhetőségét. Ha minden adatot kitöltöttünk az eddig inaktív Save gomb kattinthatóvá válik.

20.jpg

A megjelenő felületen kattintsunk a Create Credentials menüpontra majd válasszuk ki az OAuth Client ID lehetőséget.

18.jpg

Az Applikációnk típusa Web application lesz.

19.jpg

Itt két címet kell megadunk az „Authorized redirect URI” részben, amellyel megmondjuk a Google-nek, hogy bejelentkezés után a felhasználó milyen oldalra kerüljön. 

Fontos!!! Mind a két átszerkesztett cím az Authorized redirect URls rubrikába kerüljön, amennyiben a felette lévő Authorized Javascript origins rubrikába másoljuk bármelyiket hibaüzenetet fogunk kapni és nem tudjuk menteni a módosításokat.

21.jpg

A linkeket következő formátumban szükséges megadnunk:

{boltcím}/index.php?route=module/sociallogin/callback&platform=google_plus

{boltcím}/index.php?route=module/sociallogin/callback&platform=google_plus&go_checkout=true

Hasonlóan, mint a facebook bejelentkezésnél a {boltcím} részt szintén a saját boltunk url-jével cseréljük ki.

Ha elhelyeztük a linkeket és megadtuk az appunk nevét kattintsunk a Create gombra, hogy a következő oldalon megkapjuk a bejelentkezés beállításához szükséges kódokat.

22.jpg

Utolsó lépésként nincs más dolgunk, mint a webáruházunk admin felületén belépni a Beállítások/Megjelenés/Modulok beállítása/Közösségi bejelentkezés modulba és a Google+ fülön megadni a Client ID és Client Secret kódokat.

23.jpg

 

Tipp: Ha a beállítást követően a rendszer átdob minket a bejelentkezési felületekre (facebook és google+ bejelentkezésnél egyaránt), de egy piros hibaüzenet fogad minket a hibát valószínűleg az okozza majd, hogy az url-eket rosszul adtuk meg. Ellenőrizzük, hogy nem került-e a címekbe plusz karakter, akár szóköz is vagy pedig azt, hogy http-vel vagy https-sel hivatkoztunk-e, esetleg az elsődleges domainünk helyett más domaint használtunk. Ezek esetében ugyanis az átirányítás nem lesz sikeres, így hibaüzenetet fogunk kapni a bejelentkezés megkísérlésekor.

 

A közösségi bejelentkezés működés ügyileg a következőképpen néz ki:

  • Ha a vevő már korábban regisztrált a boltunkban, akkor csak egyszerűen beléptetjük a vevőt a webshopban. Az összekötő kapocs az email cím. Tehát a webshopban a vevő email címének meg kell egyeznie a használt közösségi fiók email címével
  • Ha nincs ilyen egyezés webáruházunkban, akkor a rendszer létrehozza a vevő fiókját egy legenerált jelszóval és ide lép be a vevő a közösségi fiókján keresztül. A vevő későbbiekben ezután belépésre használhatja a közösségi fiókját vagy a webshopos fiókját új jelszó igénylése után.

GoodID

A funkció beállításához kérjük lépjen be a Beállítások/Megjelenés/Modulok beállításain belül a Közösségi bejelentkezés modulba.

 

 goodid1.jpg

A modulon belül válassza a GoodID fület.

goodid2.jpg

Itt az engedélyezés utána egy logó feltöltésére van szükség, mely a GoodID applikáción belül a Szolgáltatók felületén fog megjelenni.

Fontos: A logónak három feltételnek kell megfelelnie

- Minimum 55x55 pixel maximum 400x400 pixel és legfeljebb 1 Mb méretű lehet

- Maximum 20% eltérés lehet a szélesség és magasság között

- Érdemes arra törekedni, hogy kicsiben is jól felismerhető legyen a logó. Azaz, ha egy széltében hosszú logója van, akkor ne azt kicsinyítse le és tegyen köré fehér hátteret, hogy megfeleljen az első két követelménynek, hanem ebben az esetben próbáljon meg a logójára, logójából jellemző betűt/képet kivágni és azt használni a megfelelő méretben.

Ha az utolsó követelmény nem teljesül, akkor sajnos a GoodID-nek nem áll módjában a logóját feltüntetni a „Szolgáltatók” képernyőn (ez az a felület, ahol az összes GoodID-val elérhető webshop és más szolgáltató, pl.: Bank, Fesztivál megtalálható).

ShopRenter admin felületén hibaüzenettel is találkozhatunk, ha fenti feltételeknek nem felel meg a logó kép.

Az aktiválás után még szükség van a webáruházban megjelenő logó kiválasztására ami kék, vagy fehér színű lehet:

k_k_log_.png

feh_r_log_.png

 

Amennyiben bármi kérdése merülne fel, kérjük írjon a support@goodid.net e-mail címre.

 

Van még kérdése? Kérelem beküldése

0 Megjegyzések

Kérjük, Belépés után hagyjon megjegyzést.