Social Media

XXI. században nem lehet hatékonyan jelen lenni a piacon a Social Media használata nélkül. Ezt a ShopRenternél sem gondoljuk másképp, így számos lehetőséget biztosítunk arra, hogy felhasználóink webáruháza megfelelhessen a kor vásárlói igényeinek. Folyamatosan kerülnek be új media eszközök a ShopRenterbe annak érdekében, hogy lépést tudjunk tartani az aktuális tartalmakkal.

Facebook rajongók

A Facebook folyamatos népszerűbbé válásával vevőinknek szimpatikusabbá tehetjük boltunkat, ha Facebook rajongói boxot állítunk be webáruházunknak. Ehhez elsődleges dolgunk, hogy a Facebookon belül létrehozzuk webáruházunk profilját. Lépjünk be a Facebookra, majd tetszés szerint nyissunk meg egy "helyet" (pl.: a Shoprenter Facebook oldalát) és a bal alsó sarokban találjuk majd az oldal létrehozása opciót. Ezután a Facebook végigvezet minket az oldalkészítési folyamat hátralevő részében.

11.jpg

Ha ezzel megvagyunk nyissuk meg webáruházunk admin felületén a Beállítások/Megjelenés/Modulok beállítás menüpontot és keressük ki a Facebook rajongók modult. Amennyiben még nem használtuk ezt a lehetőséget, akkor az egyéb pozíciók között keressük és egy gyors telepítés után adjuk meg a következőket:

  • Állapotát (Engedélyezett/Letiltott)
  • Nevét
  • Pozícióját (Jobb/Bal/Közép)
  • A pozíción belüli sorrendet 
  • Magasságát/Szélességét

Ezt követően pár rádiógomb segítségével további testreszabási lehetőségeket találunk (például megadhatjuk, hogy látszódjon-e a Facebook oldalunk borítóképe vagy, hogy jelenítse-e meg nekünk a rendszer, hogy mely ismerőseink kedvelik szintén ezt a Facebook oldalt)

Fontos, hogy a Facebook profil URL rész után adjuk meg webáruházunk Facebook oldalát (pl.: www.facebook.com/shoprenter). Ezek után élvezhetjük a Facebook nyújtotta interaktív előnyöket.

12.jpg

Tipp: Előfordulhat, hogy bár a beállításaink a Shoprenteres admin felületünkön jók, mégsem jelenik meg a rajongói doboz a kijelölt helyen. Ezt a jelenséget általában az okozza, hogy a Facebook oldalunk beállításaiban meghatároztunk valamilyen láthatósági feltételt. Például megadtuk, hogy az oldalt csak a magyar látogatók, vagy az x éven felüli látogatók láthassák vagy esetleg még nem publikus a Facebook oldalunk.

Javasoljuk ismerje meg a Facebook bolt lehetőséget is, amennyiben úgy véli potenciális vevői előszeretettel használják a Facebookot! 

Megosztás

Mindenki találkozott már a "megosztás-láz"-al, ugyanis az emberek folyamatosan osztanak meg videókat, képeket Facebookon, Twitteren keresztül. Webáruházunkban is el tudunk helyezni megosztó boxokat az egyes termékeknél, így vevőink adatlapjaikon meg tudják osztani a mi termékeinket, ezáltal reklámot biztosítva számunkra költségek nélkül.

A megosztási lehetőségek között szerepel például a Twitter, a Facebook, vagy akár a Pinterest is. Az egyes pontok tetszés szerint engedélyezhetőek, illetve megjelenésük sorrendje is szabályozható.

A beállítást a Beállítások/Megjelenés/Megosztási beállítások menüben érhetjük el.

 

Facebook komment doboz

A vásárlói vélemények rendkívül fontos szerepet töltenek be a vásárlási döntés meghozatalakor. Éppen ezért mindenképpen érdemes megteremteni a feltételeket, hogy ezek a vélemények megszülethessenek.

Ehhez szeretnénk egy alternatívát biztosítani - a már meglévő véleménykérő boxunk mellett - a Facebook közösségi moduljának segítségével, mellyel a látogatóknak lehetősége nyílhat véleményezni egy-egy terméket úgy, hogy a Facebook profiljukkal vannak bejelentkezve.

A modult a Beállítások/Megjelenés/Modulok beállítása/ Facebook comment menübe belépve tudjuk engedélyezni és testreszabni.

14.jpg

Állapot: A modul engedélyezése / tiltása állítható be itt.

Szélesség: A hozzászólások szélességét lehet szabályozni vele, mely alapértelmezetten 400px.

Színséma: A Facebook által használt világos, illetve sötét alapú színsémát lehet beállítani.

Posztok száma: Szabályozhatjuk, hogy hány hozzászólás jelenjen meg egyidejűleg.

Posztok sorrendje: Lehet időrendi, illetve népszerűség alapján.

Mobilra optimalizált verzió megjelenítés: Be- illetve kikapcsolható mobilnézet esetén a modul.

 A modul egyetlen hátránya, hogy szemben a termékoldalakon elhelyezett alap véleményezési funkcióval az itt megjelenő hozzászólásokat nem tudjuk moderálni, míg a beépített funkció esetében beállíthatjuk, hogy csak a Bolt/Termék értékelések menüpontban engedélyezett vélemények jelenjenek meg a vásárlói felületünkön.

Facebook/Google/GoodID bejelentkezés

A legtöbb webáruház tulajdonos számára fejtörést okoz, hogy legyen-e kötelező a regisztráció a webáruházában vagy sem.
 
A regisztráció nélkülözése ugyanis egyszerűbb vásárlást jelent, hiszen kevesebb adatot kell megadniuk a látogatóknak, gyorsabb a vásárlási folyamat. A másik oldalról viszont a megfelelő adatok hiányában sokkal nehezebb feléjük utólag marketingezni, és visszatérő vevőkké konvertálni az egyszeri vásárlókat.
 
Némileg a kettő közötti átmenetet jelent a közösségi bejelentkezés, melyre mostantól a legtöbb ShopRenter-es boltnál lesz lehetőség.

A közösségi média ugyanis virágkorát éli, és rengeteg felhasználója van ezeknek az oldalaknak. A modul segítségével a webáruház látogatói megadhatják Facebook / Google bejelentkezési adataikat és már a boltunkban regisztrált vásárlóként élvezhetik a további böngészést. 

A ShopRenter-es boltokban elsősorban telepítenünk kell a Közösségi bejelentkezés modult a Beállítások/Megjelenés/Modulok beállítása menüpontban. Telepítés után szerkeszthetjük a modult, melyben az Általános, a Facebook, a Google és a GoodID fül található. 

Az Általános fülön megjeleníthetjük illetve megadhatjuk a modul nevét, engedélyezhetjük  állapotát.

Facebook bejelentkezés beállítása

A Facebook fülön engedélyezhetjük a bejelentkezést és saját belépési képet tölthetünk fel a sablonkép helyett. Az App ID és az App Secret azonosítók beírásához további beállításokat kell elvégeznünk a Facebook fiókunkban:

A Facebook bejelentkezés beállításához elsőként létre kell hoznunk egy Facebook appot, melyet a következő oldalon tudunk megtenni: https://developers.facebook.com/apps/ 

Amennyiben még nincs semmilyen Facebook alkalmazásunk, úgy kattintsunk a Register Now-ra, ezt követően pedig a Create App ID linkre.

Abban az esetben, ha már rendelkezünk profillal, kattintsunk az Add a New App gombra.

 face1.png

A megjelenő ablakban a Display Name-hez beírhatjuk a boltunk nevét, Contact email-nek pedig az email címünket.

02.jpg

Létrehozás után az Add product menüpontra kellene kattintani, majd ezen a felületen válasszuk ki a Facebook Login lehetőséget és kattintsunk a Set up gombra.

face2.png

face3.png

Ezt követően erre a felületre kerülünk, ahol válasszuk ki a WWW ikont, majd a következő oldalon a bal oldali sávban válasszuk ki a Facebook Login/Settings menüt.

faace4.png

Ebben a menüpontban a kép alapján engedélyezzük a rádiógombokat, majd adjuk meg a Valid OAuth redirect URls mezőben a következő két linket:

{boltcím}/index.php?route=module%2Fsociallogin%2Fcallback&platform=facebook 

{boltcím}/index.php?route=module%2Fsociallogin%2Fcallback&platform=facebook&go_checkout=true 

A {boltcím} helyett a boltunk url-jét kell megadnunk. Amennyiben már van egyedi domain irányítva az áruházunkra használjuk az elsődlegesnek beállított domainünket.

Például:
https://www.valamilyenboltnev.hu/index.php?route=module%2Fsociallogin%2Fcallback&platform=facebook 

https://www.valamilyenboltnev.hu/index.php?route=module%2Fsociallogin%2Fcallback&platform=facebook&go_checkout=true 

(A példáknál www-s az elsődleges domain, de ha a bolton nem ez van használva akkor elhagyható a www)

 

face5.png


A beállításokat követően, a jobb alsó sarokban található Save Changes gombra kattintva mentsük el a módosításokat.

Az appot szükséges engedélyezni is a megfelelő működéshez: a Dashboard menüpontra kattintva a jobb felső sarokban láthatunk egy kapcsolót, amelyet On-ra kellene állítani.

facebook.png

Az igen lehetőségre kattintva kiválaszthatjuk, hogy milyen kategóriába tartozik a webáruházunk, ahol megjelenítjük majd ezt az alkalmazást.
07.jpg

Amennyiben nincs még megadva a Privacy Policy URL, akkor a megjelenő felületen kattintsunk a Basic Settings menüpontra, majd adjuk meg a kért URL-t.

privacyurl.png

Ha az appunk kész és engedélyeztük szükségünk lesz két adatra az App ID és App Secret kódokra. Ehhez lépjünk a Settings/Basic menübe és másoljuk ki a két kódot.

app.png

Ezeket a kódokat pedig másoljuk be az admin felületünkön a Beállítások/Megjelenés/Modulok beállítása/Közösségi bejelentkezés/Facebook fülén a megfelelő rubrikákba.

10.jpg

 

Google 

Ahhoz, hogy használni tudjuk a Google+ bejelentkezést szükséges létrehoznunk egy Google Appot, ehhez – ha még nem tettük meg – regisztráljunk be egy Google+ fiókot akár a Gmail-en keresztül.

Amennyiben ezzel megvagyunk lépjünk be a fiókunkba és navigáljunk a https://console.developers.google.com oldalra.

A dashboardunkra lépve válasszuk ki a Credentials menüpontot, majd kattintsunk a Create gombra.

A következő oldalon adjuk meg a projektünk nevét, majd engedélyezzük a felhasználási feltételeket és az értesítéseket. Ezt követően az eddig inaktív Create gomb kattinthatóvá válik és továbbléphetünk a következő oldalra.

A következő oldalon válasszuk ki az OAuth Consent Screen fület és adjuk meg a szükséges adatokat. A webáruházunk nevét, elérhetőségét az adatkezelési tájékoztatónk és az Általános szerződési feltételeink elérhetőségét. Ha minden adatot kitöltöttünk az eddig inaktív Save gomb kattinthatóvá válik.

A megjelenő felületen kattintsunk a Create Credentials menüpontra majd válasszuk ki az OAuth Client ID lehetőséget.

Az Applikációnk típusa Web application lesz.

Itt két címet kell megadunk az „Authorized redirect URI” részben, amellyel megmondjuk a Google-nek, hogy bejelentkezés után a felhasználó milyen oldalra kerüljön. 

Fontos!!! Mind a két átszerkesztett cím az Authorized redirect URls rubrikába kerüljön, amennyiben a felette lévő Authorized Javascript origins rubrikába másoljuk bármelyiket hibaüzenetet fogunk kapni és nem tudjuk menteni a módosításokat.

A linkeket következő formátumban szükséges megadnunk:

 

{boltcím}/index.php?route=module/sociallogin/callback&platform=google_plus

 

{boltcím}/index.php?route=module/sociallogin/callback&platform=google_plus&go_checkout=true

Hasonlóan, mint a facebook bejelentkezésnél a {boltcím} részt szintén a saját boltunk url-jével cseréljük ki.

Ha elhelyeztük a linkeket és megadtuk az appunk nevét kattintsunk a Create gombra, hogy a következő oldalon megkapjuk a bejelentkezés beállításához szükséges kódokat.

Utolsó lépésként nincs más dolgunk, mint a webáruházunk admin felületén belépni a Beállítások/Megjelenés/Modulok beállítása/Közösségi bejelentkezés modulba és a Google+ fülön megadni a Client ID és Client Secret kódokat.

 

Tipp: Ha a beállítást követően a rendszer átdob minket a bejelentkezési felületekre (facebook és google+ bejelentkezésnél egyaránt), de egy piros hibaüzenet fogad minket a hibát valószínűleg az okozza majd, hogy az url-eket rosszul adtuk meg. Ellenőrizzük, hogy nem került-e a címekbe plusz karakter, akár szóköz is vagy pedig azt, hogy http-vel vagy https-sel hivatkoztunk-e, esetleg az elsődleges domainünk helyett más domaint használtunk. Ezek esetében ugyanis az átirányítás nem lesz sikeres, így hibaüzenetet fogunk kapni a bejelentkezés megkísérlésekor.

 

A közösségi bejelentkezés működés ügyileg a következőképpen néz ki:

  • Ha a vevő már korábban regisztrált a boltunkban, akkor csak egyszerűen beléptetjük a vevőt a webshopban. Az összekötő kapocs az email cím. Tehát a webshopban a vevő email címének meg kell egyeznie a használt közösségi fiók email címével
  • Ha nincs ilyen egyezés webáruházunkban, akkor a rendszer létrehozza a vevő fiókját egy legenerált jelszóval és ide lép be a vevő a közösségi fiókján keresztül. A vevő későbbiekben ezután belépésre használhatja a közösségi fiókját vagy a webshopos fiókját új jelszó igénylése után.

 

GoodID

A funkció beállításához kérjük lépjen be a Beállítások/Megjelenés/Modulok beállításain belül a Közösségi bejelentkezés modulba.

 

 goodid1.jpg

A modulon belül válassza a GoodID fület.

goodid2.jpg

Itt az engedélyezés utána egy logó feltöltésére van szükség, mely a GoodID applikáción belül a Szolgáltatók felületén fog megjelenni.

 

Fontos: A logónak az alábbi feltételeknek kell megfelelnie:

  • A logó minimum 512x512 pixel, maximum 1024x1024 pixel és legfeljebb 2 Mb méretű lehet.
  • Maximum 20%-os eltérés lehetséges a szélesség és magasság között.
  • Érdemes arra törekedni, hogy kicsiben is jól felismerhető legyen a logó. Azaz, ha egy széltében hosszú logója van, akkor ne azt kicsinyítse le és tegyen köré fehér hátteret, hogy megfeleljen az első két követelménynek, hanem ebben az esetben próbáljon meg a logójára, logójából jellemző betűt/képet kivágni és azt használni a megfelelő méretben.

 

Ha az utolsó követelmény nem teljesül, akkor sajnos a GoodID-nek nem áll módjában a logóját feltüntetni a „Szolgáltatók” képernyőn (ez az a felület, ahol az összes GoodID-val elérhető webshop és más szolgáltató, pl.: Bank, Fesztivál megtalálható).

ShopRenter admin felületén hibaüzenettel is találkozhatunk, ha fenti feltételeknek nem felel meg a logó kép.

Az aktiválás után még szükség van a webáruházban megjelenő logó kiválasztására ami kék, vagy fehér színű lehet:

k_k_log_.png

feh_r_log_.png

 

Amennyiben bármi kérdése merülne fel, kérjük írjon a support@goodid.net e-mail címre.

 

Van még kérdése? Kérelem beküldése

2 Megjegyzések

  • Avatar
    Molnár Krisztián

    A Facebook log-in app létrehozásánál kicsit változtak már a dolgok, de többnyire csak kicsit átrendezték az oldalak kinézetét. Az App Secret-et a Settings/Basic menüpontban találjátok!

  • Avatar
    ShopRenter.hu Kft.

    Kedves Krisztián!

    Köszönjük, hogy jelezte! Igyekszünk a bejegyzéseket folyamatosan frissíteni, mellette azonban szerencsére a Facebook is dinamikusan változik. Hamarosan a képernyőképekkel együtt ezt az információt is módosítjuk.

Cikk zárolt megjegyzésekkel szemben.