Keresőoptimalizáció és analitika

Meta beállítások
Duplikált tartalom
Google Analytics (Universal Analytics)
Google Analytics 4
Google Search Console
Google Ads
Canonical beállítások
Google Tag Manager
Facebook Pixel
Facebook Conversions API
SEO 301 átirányítások

SEO és Analitika beállítások

Ahhoz, hogy a webáruházunk minél sikeresebb legyen, kiemelt figyelmet kell fordítanunk a látogatószerzésre, a látogatószerző eszközeink hatékonyságára valamint a látogatóinktól érkező adatok elemzésére.

A Shoprenterben lehetőség van ezen eszközök követőkódjainak elhelyezésére, valamint általános keresőoptimalizációs beállításokra.

Ehhez nem kell mást tennünk mint belépnünk a Beállítások > SEO > SEO és Analitika beállítások menübe és elvégeznünk a szükséges beállításokat.

Ha maximalista vagy és szeretnéd, hogy minden lényeges SEO szempontból elengedhetetlen beállítás megtörténjen, bízd szakértőinkre webáruházad alap SEO beállításait!

 

Meta beállítások


A Meta beállítások fül 3 részre osztható: Főoldali Meta beállításokra, Globális Meta algoritmus beállításokra és Meta algoritmus beállításokra.

Főoldali Meta beállítások

Az első részben az általános SEO beállításokat tudjuk megadni. Amennyiben a termékeinknél, cikkeink leírásánál nem adunk meg egyedileg meta adatokat, a rendszer az itt beállítottakat fogja megjeleníteni a Google-ben a keresési találatoknál.

Amikor beírunk egy kifejezést a Google-be, rengeteg potenciális találatot listáz ki a kereső. A keresőoldalak felépítése ugyanolyan: az első 3-4 találat általában Google Ads hirdetés, az alatta elhelyezkedő tartalmak pedig az organikus találatok. Tehát azok a találatok, amikért nem fizetnek a tulajdonosaik, pusztán azért kerültek ilyen kiemelt helyre, mert a weboldaluk/áruházuk tartalma megfelelően van optimalizálva, releváns és hasznos tartalmakat jelenítenek meg.

ScreenShot_20171011125439.png


A keresési találatok kinézete szintén megegyezik. A képen is látható 1. kék sor mindig a Globális Meta tag név lesz, ez a link, amire kattintva elérjük a weboldalt. Az alatta lévő feketével szedett sorok pedig a Globális Meta Leírásnál megadott adatokat jelenítik meg.

Mivel az emberek az itt megadott adatok alapján döntik el, hogy melyik találatot fogják megnézni, fontos, hogy ezeket a részeket ne hagyjuk üresen a webáruházunkban, de főleg ne hagyjuk meg a még próbaverziós leírásokat, mivel ez megtévesztő lehet a keresőrobotok és a keresőt használó potenciális vásárlóink számára is.

Tipp: amennyiben azt tapasztaljuk, hogy a böngészőnk lapfülén a webáruházunk neve helyett Shoprenter Demo áruház szöveg jelenik meg, módosítsuk a menüpont beállításait, mivel még a demo áruház adatai jelennek itt meg.

Tipp: Amennyiben a keresési találatok között szintén ezek a kifejezések jelennek meg, pedig már módosítottuk őket, ne aggódjunk, a keresőknek időbe telik az egyes változtatások lekövetése, ez akár több hét is lehet. A keresőoptimalizálás hosszabb távú folyamat, ezeket a változásokat sajnos türelmesen ki kell várnunk.

 

Mire figyeljünk az adatok megadása során?

A Meta tag név

  • Lehetőleg ne legyen 70 karakternél hosszabb
  • Tartalmazza az adott oldalunkhoz kiválasztott top kulcsszavunkat vagy kulcsszavainkat
  • Lehetőleg kulcsszóval kezdődjön
  • Tagolásra használhatunk például kötőjelet, pl. Shoprenter - Webáruház bérlés

A Meta leírás

  • Adjunk meg egy általános, rövid leírást, amely összefüggő szöveg és átkattintásra ösztönöz.
  • A leírás lehetőleg 120 és 180 karakter közötti terjedelmű legyen
  • legyen informatív
  • tartalmazza az adott oldalhoz kiválasztott kulcsszavainkat
  • lehetőleg a top kulcsszó szerepeljen a leírás elején
  • Pl. Ha webáruház bérlés, akkor Shoprenter. Professzionális webáruház percek alatt kezdeti költségek és kockázat nélkül.

A Meta kulcsszavakat a Google már nem veszi figyelembe a rangsorolás során, nyugodtan üresen hagyhatjuk ezt a rubrikát.

 

A főoldali Meta adatok megadásával tudjuk módosítani a forráskódban szereplő Open Graph metaadatokat, amelyek felelősek azért, hogy a weboldalunk a közösségi oldalakon megosztva is a kívánt kép és szövegtartalommal jelenjen meg.

Főoldal esetén ezek a következők:

  • og title: a globális meta title értéke
  • og description: a globális meta description
  • og type: website
  • og URL: a bolt URL-je
  • og image: a bolt logója

Meta keyword adatok megjelenítése a forráskódban

seometakeywords.png

A meta kulcsszavakat a Google egy ideje már nem veszi figyelembe semmilyen formában, ezért bekerült egy fejlesztés, amivel megadható, hogy a forráskódban ne kerüljenek automatikusan elhelyezésre ezek az adatok. Amennyiben a legördülő menüben az igen lehetőséget választjuk ki, a forráskód kiegészül egy plusz keyword= sorral, amennyiben pedig a nemet, ezek az adatok nem fognak megjelenni a forráskódban, illetve admin felületen sem szükséges kitölteni ezt a mezőt. Mi azt ajánljuk, hogy válasszuk a “nem” beállítást.

Globális Robots meta tag

A Globális robots meta tag megadása arra szolgál, hogy a keresőrobotok tudják, hogyan indexeljék a honlapunk tartalmait. Ennél a beállításnál globálisan megadható ez az adat, így szabályozhatjuk azt, hogy tartalmaink bekerüljenek vagy sem a Google adatbázisába.

 

seo_globalrobotsmeta.png

Meta Robots tag megadása egy termékünknél

 

Figyelem - alapértelmezetten minden aloldal elérhető a keresőrobotok számára. Ezt a beállítást csak akkor módosítsuk, ha pontosan tudjuk, hogy mit csinálunk.

Tipp: amennyiben azt szeretnénk, hogy a Google ne indexelje az áruházunkat, amíg az feltöltés alatt van, akkor célszerűbb Karbantartásra tenni azt. Ezt a Beállítások > Webshop beállítások >Általános Beállítások >Karbantartás fülön tudjuk beállítani.

Amennyiben szeretnénk, hogy az áruházunk elérhető legyen a keresők számára, válasszuk az index, follow lehetőséget. Ez minden boltban alapbeállításként jelenik meg, nem érdemes módosítani.

 

index - a keresők vegyék fel a linkjeinket az adatbázisukba
noindex - a keresők ne vegyék fel a linkjeinket az adatbázisukba
follow - a keresők kövessék a webáruházunkban található hivatkozásokat

nofollow - a keresők ne kövessék a webáruházunkban található hivatkozásokat

Globális Meta algoritmus beállítások

seo_globalmetaalgorythm.png


Amennyiben szeretnénk, hogy a terméknév módosításakor a keresőbarát URL is ennek megfelelően változzon, állítsuk a terméknév és az URL szinkronizálása lehetőséget igenre. A terméknév és URL változásakor létrejön továbbá ezekhez egy 301 átirányítás is, így a korábban már indexelt tartalmak továbbra is elérhetőek lesznek a találati listában és megmarad az eddig elért helyezésünk is.

Figyelem - mivel minden 301-es átirányítás magában hordoz valamennyi veszélyt, ezért ezt a beállítást körültekintően használjuk. SEO szempontból káros lehet az áruházra nézve, ha gyakran módosulnak a terméknevek és ezáltal túlságosan sok átirányítás keletkezik.

 

Meta algoritmus beállítások


seo_metaalgorythm.png

Amennyiben egyes kategóriákhoz, termékekhez vagy gyártókhoz nem adunk meg meta adatokat, hasznosak lehetnek a meta algoritmus beállítások, mivel ezzel a menüponttal lehetőségünk van megadni, hogy milyen adatokat húzzon be a rendszer automatikusan ezekbe az üres részekbe. Így meghatározhatjuk azt, hogy a Google találati listáján hogyan jelenjen meg a meta tag név, vagy a meta leírásunk.

 

Ezt a beállítást érdemes alapértelmezett módon hagyni, de ha szükségünk van módosításokra, a rádiógombok átkattintásával vagy egyedi tagek megadásával tudjuk ezt megtenni. Például a [category] megadásával annak a kategóriának a neve fog megjelenni, amiben az adott termék szerepel.

Egyedi beállítás esetén zárójelben találhatjuk meg a felhasználható tageket:


seo_custom.png


A beállítások mellett pedig láthatunk egy előnézetet is, hogy ellenőrizhessük, értelmes szöveg jelenne-e meg a találati oldalon.

Ezek az algoritmus beállítások nagyban megkönnyítik a dolgunkat, de azt javasoljuk, ne hagyatkozzunk csak erre a menüpontra. A jobban teljesítő vagy húzótermékekhez mindenképp adjunk meg egyedi meta leírásokat, ugyanígy azokhoz a szöveges tartalmakhoz vagy blog cikkekhez, amik nagyobb számban hoznak látogatót a webáruházba.

 

seo-alap-csomag.png

Ha szeretnéd, hogy szakértőink megcsinálják helyetted a legfontosabb SEO beállításokat és emellett egy kulcsszókutatást is végezzenek, amelyből megtudhatod, milyen kulcsszavakra érdemes a jövőben építened az oldalad, igényeld az “Alap SEO beállítások induló webáruházaknak” csomagunkat.

 

Duplikált tartalom


A webáruházunk termékekkel való feltöltéséhez óriási segítség lehet, ha van lehetőségünk elkérni a beszállítónktól a termékadatokat. Ezzel rengeteg időt spórolhatunk meg magunknak, ugyanakkor nem szabad elfelejtenünk azt sem, hogy ezeket az adatokat, termék leírásokat a gyártó többi partnere is ugyan ilyen formában kapja meg, ezt pedig duplikációként fogja kezelni a Google.

A keresők szemében nagyon fontos szempont az, hogy egyedi, máshol még nem megtalálható tartalmakat jelenítsünk meg a weboldalunkon, mivel a keresők a felhasználóik igényeit helyezik előtérbe, egy keresés közben pedig felhasználói élmény szempontjából egyáltalán nem jó, ha például az első 5 találaton ugyan azokat a tartalmakat olvashatják a felhasználók.

Ezen leginkább úgy javíthatunk, ha a termékeink leírásait mi magunk adjuk meg, persze ez több ezer termék esetében valóban sok időt venne igénybe.

Mi azt ajánljuk, hogy azoknál a termékeinknél, amikre szeretnénk kiemelt helyen szerepelni a Google-ben, írjuk meg magunk ezeket a leírásokat, a többi terméknél és kategóriaoldalnál pedig használjuk bátran a duplikált tartalmak fület, ami akkor hasznos, ha a kategória- és termékszövegeket meg akarjuk különböztetni a gyártótól kapott szövegtől, de nem tudjuk az összes termék leírását megváltoztatni.

A leírások elé vagy mögé betehetünk egy tetszőleges szöveget, szlogent, amivel javíthatunk tartalmaink megítélésén a Google szemében.

seoduplikalt.png

A fülre kattintva 3 szöveges részt tudunk szerkeszteni tetszőlegesen. Megadhatjuk a:

  1. Kategória leírás felépítését
  2. Termék rövid leírás felépítését
  3. Termék hosszú leírás felépítését

 

A felépítés hasonló, mint a Meta beállítás fül esetében: bal oldalon találhatjuk az egyes részekhez felhasználható tageket, így például megadhatjuk azt hogy a Meta beállításoknál megadott Globális Meta tag név kerüljön behelyettesítésre a rövid leírásban vagy hozzáadhatunk egy teljesen egyedi szöveget az ismertetőinkhez. A jobb oldalon pedig megjelenik a beállításaink előnézete.

 

Google Analytics (Universal Analytics)

 

Ahhoz, hogy megfelelően tudjuk optimalizálni az oldalunkat, elengedhetetlen, hogy valamilyen eszközzel követni tudjuk eddig elért eredményeinket. Erre tökéletes és ráadásul ingyenes eszköz a Google analitikai programja, amivel például képesek vagyunk követni, hogy mely csatornákból érkezik a legtöbb vásárlónk, mik azok a tartalmaink, amik a legjobb eredményeket érik el a Google-ben, egyáltalán mennyi időt töltenek el az áruházunkban a látogatóink vagy mennyi a visszafordulási arány az egyes aloldalainkról.

Ezek mind olyan mutatók, amikből rengeteg hasznos következtetést vonhatunk le. Amennyiben egy aloldalunk visszapattanási rátája nagyon magas, előfordulhat, hogy valamit rosszul kommunikálunk, nem megfelelően lett optimalizálva az oldalunk, így annak érdekében, hogy ez az arány minél kisebb legyen, valószínűleg változtatásokat kell eszközölnünk.

 

Az Analytics fiókunk létrehozásához mindössze egy Gmail fiókra lesz szükségünk, ezt követően már egyszerűen be tudunk regisztrálni.

 

  1. Navigáljunk el a https://www.google.com/analytics/ linkre majd kattintsunk a Bejelentkezés gombra (jobb felül) és kövessük a képernyőn megjelenő utasításokat.
  2. Hozzunk létre új tulajdont a fiókon belül. Ehhez részletes magyar leírást az Analytics súgójában találhatunk: https://support.google.com/analytics/answer/10269537?ref_topic=1009620
  3. Miután a tulajdont sikeresen létrehoztuk, a következő oldalon megtaláljuk a követőkódot, amit a Beállítások > SEO > SEO és Analitika beállítások > Google Analytics fülön szükséges elhelyeznünk.

GA_tracking_id_ip.png

A képen is látható követőkód mezőben helyezzük el a korábban már kimásolt kódunkat.

Fontos, hogy az így létrehozott felületünk még nem tartalmaz minden mutatót, amire szükségünk lehet, szükséges elvégeznünk a Haladó Google Analytics beállításokat is, amelyben megadjuk, hogy honlapunk egy e-kereskedelmi webhely.

Az alább látható linkeken egy korábbi leírást olvashat ezzel kapcsolatban:

http://www.webshopexperts.hu/labor/google-analytics-a-statisztika-mindenek-felett/

http://www.webshopexperts.hu/labor/google-analytics-ii-resz-a-statisztika-mindenek-felett/

A menüpontban lehetőségünk nyílik az IP névtelenítés beállítására. Erre azért van szükség, mert a standard Analytics követőkód nem felel meg az új adatvédelmi követelményekne. Emiatt a már implementált Standard Google Analytics kódhoz (mind a Universal Analytics kód, mind a gtag.js esetében) hozzá kell adni egy új kódrészletet. A funkció törli az IPv4-cím utolsó 8 bitjét, mielőtt a Google feldolgozná azt, névtelenítve a címet (a 8.8.8.8 ebben az esetben 8.8.8.0-ra változik). A módosítás eredményeként a Google nem fogja sem letárolni, sem feldolgozni a teljes IP-címet.

Ahhoz, hogy a webáruházunk minél sikeresebb legyen, kiemelt figyelmet kell fordítanunk a látogatóinktól érkező adatok elemzésére. Ehhez biztosít hatékony eszközt a Google Analytics a továbbfejlesztett elektronikus kereskedelem funkcióval, amelyet integráltunk a Shoprenter rendszerébe. A funkciót a Továbbfejlesztett e-kereskedelem beállítással tudjuk bekapcsolni.

 

Google Analytics 4

A Google ingyenes analitikai szoftverének legújabb változata a Google Analytics 4, ami hamarosan teljesen felváltja a korábbi Universal Analytics-et. Az új GA-t akkor is érdemes beállítani, ha az Universal Analytics még használatban van, mivel annak kivezetése után már rendelkezésre állnak fontos adatok a GA4-ben, nem a kivezetéskor kell elkezdeni az adatok gyűjtését.

Videós segédlet a Google Analytics 4 beállításához és használatához:

 

A GA4 beállítása:

Ha még nincs Google Analytics fiókunk létrehozva, könnyen megtehetjük a  

https://analytics.google.com oldalon. A létrehozáshoz csak egy gmailes e-mail címre van szükség.

 

Ha már van GA fiókunk, a következő leírás alapján tudjuk beállítani a GA4-et:

 

  1. A Google Analytics felületén az Adminisztrálás menüpontot kell kiválasztani, majd a Tulajdon létrehozása gombot.
    Ke_pernyo_foto__2022-10-05_-_11.53.24.png
  2. A következő oldalakon néhány adat megadására van szükség a vállalkozásunkkal kapcsolatban, illetve azt a platformot kell kiválasztani, ahol a GA4-gyel adatokat szeretnénk mérni. Shoprenter webáruház esetén itt a web kártyát szükséges kiválasztani.
  3. A Tovább gomb után adjuk meg a webáruház URL-jét és nevezzük el az adatfolyamot.
  4. A következő megjelenő oldalon helyezzük vágólapra a “G-” kezdetű kódot.

    Ke_pernyo_foto__2022-09-27_-_13.45.53.png
  5. A kimásolt azonosítót illesszük be a webáruház Beállítások > SEO és Analitika beállítások > Google Global Site Tag menüpontjába, itt az új Google Analytics 4 tulajdon azonosító gomb megnyomása után a megfelelő helyre.

Ke_pernyo_foto__2022-10-05_-_11.58.26.png

A beállítást követően az alábbi események kerülnek átadásra a GA4 felé:

  • Login (bejelentkezés)
  • Search (keresés)
  • View Item (termékoldal megtekintés)
  • Add To Cart (kosárba rakás)
  • View Cart (kosár megtekintése)
  • Remove From Cart (eltávolítás a kosárból)
  • Begin Checkout (Pénztár folyamat megkezdése)
  • Add Shipping Info (szállítási adatok megadása)
  • Add Payment Info (fizetési adatok megadása)
  • Purchase (rendelés leadása)

Az átadott események tartalmaznak minden fontos termékadatot (pl. termék neve, cikkszáma, ár, valuta stb.).

 

Search Console beállítások


Az Analytics mellett a Search Console egy másik, olyan ingyenes eszköz, ami nagyban megkönnyíti a webáruházunk optimalizálását. Segítségével láthatjuk például azt, hogy mekkora mennyiségű tartalmat indexelt már be tőlünk a Google vagy például az elmúlt időszakban milyen keresőszavakról érkeztek látogatók a webáruházunkba, arról nem is beszélve, hogy a tulajdonjog ellenőrző meta kód elhelyezésével és a webhelytérképünk beküldésével még meg is gyorsíthatjuk webáruházunk feltérképezési folyamatát, így hamarabb kerülhetünk fel a találati listákra is.

Regisztráció és tulajdon hozzáadása

A webmester eszközök használatához szintén csak egy Google+ fiókra lesz szükségünk. Navigáljunk el a https://www.google.com/webmasters/tools honlapjára. Amennyiben be vagyunk jelentkezve Google fiókunkba ez a felület fog megjelenni:

search-console-1.JPG

Az oldal közepén található boxban adjuk meg a webáruházunk elérhetőségét az egyedi domainünket használva (pl https://www.boltomneve.hu)

Kattintsunk a tulajdon hozzáadása gombra.


search-console-2.JPG

A következő oldalon válasszuk a html címke lehetőséget. Itt kapjuk meg azt a tulajdonjog ellenőrző meta kódot, amit a shoprenteres boltunk felületén a Beállítások > SEO és Analitika beállítások > Google webmester eszközök fülön kell elhelyeznünk, majd menteni a módosítást.

seo_gsc.png

Ezt követően lépjünk vissza a Search Console oldalára, kattintsunk az Ellenőrzés gombra.

Amennyiben a tulajdonjog ellenőrzés sikeres volt, erre a felületre fogunk érkezni.

Új tulajdont ezentúl a tulajdonság hozzáadása gombra kattintva tudunk felvenni.

Webhelytérképek beküldése

Miután a webhelyeinket felvettük, a fent szereplő felületet fogjuk látni. Kattintsunk arra a webhelyre, aminek szeretnénk beküldeni a webhelytérképét.


search-console-5.PNG

Ezt követően navigáljunk a Webhelytérképek menüpontba. A fenti rubrikába adjuk meg a webhelytérképünk címét (ShopRenterben: Beállítások > SEO > Seo és Analitika beállítások > Google Search Console fülön található linket), majd kattintsunk a Küldés gombra.

seo_sitemaps.png

Külön érdemes felvenni a sitemapet és a képeket tartalmazó sitemapet is, majd a küldés gombra kattintani.

 

FONTOS! Amennyiben a sitemap megnyitása után 423-as hibaüzenettel találkozol és 40 ezer fölötti termék url számmal rendelkezel, kérjük keresd az ügyfélszolgálatot.

 

A webmester eszközöknek, csakúgy mint az Analyticsnek részletes, magyar nyelvű súgója is van, melyet elérhetünk a fiókunkban a súgó ikonra kattintva.


search-console-6.PNG

 

Google Ads beállítások

 

Amennyiben használjuk a Google Ads fizetett hirdetések szolgáltatását, akkor fontos, hogy a hirdetések beállítását követően nyomon kövessük azok eredményét. Tudjuk, hogy milyen kampányokra mennyit költünk, azok hány látogatót és vásárlót hoznak. Ebből tudja kiszámolni a Google Ads számunkra a konverziós arányunkat, a látogatók konverziós költségét (mennyibe került számunkra 1 látogató) és többek között azt is, hogy mely termékek, hirdetések hozták számunkra a legtöbb bevételt.

 

Ahhoz, hogy ezeket az adatokat nyomon tudjuk követni. össze kell kötnünk a Google Ads-et a webáruházunkkal, különböző kódok segítségével. Két kódot, vagy ha jobban tetszik, címkét kell elhelyezni a webáruházban. Az egyik a Google Ads címke, a másik pedig a Google Ads konverziós kód.

 

Figyelem: A következőkben olvasható Google Ads menüpont a Shoprenterből kivezetésre kerül, helyét a Google Global Site tag veszi fel. A cikket változatlanul hagyjuk, hiszen a Google Ads kódok elérési útja változatlan, azokat a cikkben bemutatott menüpontokon belül lehet legenerálni. Arra kérünk, hogy a jövőben a Beállítások > SEO és Analitikai beállítások > Google Global Site tag menüpontban helyezzék el a kódrészleteket.

 

Google Ads címke telepítése

 

Navigáljunk a Google Ads-en belül a Beállítások > Megosztott könyvtár > Közönségkezelő > Saját adatforrások menüpontra, majd válasszuk ki a Google Ads címke opciót. Ez a címke teszi lehetővé, hogy az alapvető adatokat átadhassa a webáruház a Google Ads-nek. A címke kiválasztását követően a Címketelepítés résznél válasszuk ki A címke telepítése saját kezűleg opciót, majd másoljuk ki a Google Ads címkénket.

A címke felépítése a következő:

 

*************************************************************************************************

<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 12345678910 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-12345678910"></script>
<script>
window.dataLayer = window.dataLayer || [];
function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
gtag('js', new Date());
gtag('config', 'AW-12345678910');
</script>

*************************************************************************************************

Ezt a címkét másoljuk be a Shoprenter webáruházunkban a Beállítások > SEO és Analitikai beállítások > Google Ads menüponton belül a Google Ads címke mezőbe.

 

mceclip0.png


Google Ads konverziós kód

Ahhoz, hogy ne csak az alapvető adatokat, hanem a látogatókat egészen a vásárlásig nyomon tudjuk követni, el kell helyeznünk a Google Ads konverziós kódot is a Shoprenterben. A kód elhelyezésével többet között fogjuk látni azt, hogy mely termékünket vásárolták meg Shopping hirdetésből, mekkora bevételt eredményezett a hirdetés és az mekkora ezek egymáshoz viszonyított aránya.

A Google Ads konverziós kódot egy külön menüpontban kell legenerálni. A létrehozásához kattintsunk Beállítások > Mérés > Konverziók menüpontra. Ha már van meglévő Vásárlás címkénk, akkor kattintsunk annak nevére, ha nincs akkor kattintsunk az Új konverziós művelet gombra.

Hozzuk létre a Webhely alapú konverziót a szükséges adatok megadásával (webáruház url-e, vásárlás típusú címke, illetve a webáruház köszönő url-e a vásárlást követően, amely betöltődik a sikeres vásárlás után).

A címkét telepítsük ismét saját kezűleg. Fontos, hogy ügyeljünk rá, hogy ne a fentebb található Google Ads címkét másoljuk ki ismét, hanem a Google Ads konverziós kódot, amely a következőképpen néz ki:

*************************************************************************************************

<!-- Event snippet for teszt conversion page -->
<script>
gtag('event', 'conversion', {
'send_to': 'AW-965362876/lNu7CLKj1IsBEL-TuswD',
'value': 0.0,
'currency': 'HUF',
'transaction_id': ''
});
</script>


*************************************************************************************************

 

Helyezzük el a Google Ads konverziós kódot a Beállítások > SEO és Analitikai beállítások > Google Ads menüponton belül a Google Ads konverziós kód mezőben.

mceclip1.png

Figyelem: A következőkben olvasható Google Ads menüpont a Shoprenterből kivezetésre kerülnek, helyettük a Google Global Site tag veszi fel a szerepet. A cikket változatlanul hagyjuk, hiszen a Google Ads kódok elérési útja változatlan, azokat a cikkben bemutatott menüpontokon belül lehet legenerálni. Arra kérünk, hogy a jövőben a Beállítások > SEO és Analitikai beállítások > Google Global Site tag menüpontban helyezzék el a kódrészleteket.

Ezeket a kódrészleteket a fent említett Google Ads címke és Google Ads konverziós kódból olvashatjuk ki. A jövőben elég lesz csupán a kódokból a következő kódrészleteket kimásolni:

  • AW-965362876
  • lNu7CLKj1IsBEL-TuswD

Ezeket az adatokat pedig következő formában szükséges kell megadni a Beállítások > SEO és Analitikai beállítások > Google Global Site tag menüponton belül

Peek_2022-07-14_15-13.gif

 

Szeretnéd a Google Ads hirdetéseidet profi kezekben tudni és azokat olcsóbban, több emberhez eljuttatni? Válaszd a Google Ads by Shoprenter szolgáltatást, melynek előnyeivel eredményesebb kampányokra számíthatsz. Olvasd el a részleteket a szolgáltatás oldalán, ide kattintva és ha érdekel, foglalj egy ingyenes konzultációt projektvezetőnkhöz.

 

Google Enhanced Conversion

 

Az Enhanced Conversion, vagy kibővített konverziók a Google fejlesztése ami segít az eddig rejtett konverziókat is azonosítani.

A köszönő oldali Google scrip egészül ki a vevő e-mail címével, ami titkosított formában kerül átadásra a Google számára és ez alapján ha például a vevő korábban megnézett egy reklámot egy Youtube videó előtt és ennek hatására vásárolt, akkor az is konverziónak fog minősülni. 

 

A webáruház felületén SEO és Analitika beállításokon belül a Google Site Tag fülön van lehetőség engedélyezni. A megfelelő működéshez az Ads fiókban is szükség van a bekapcsolásra, valamint némi beállításra:

A fiókban az Eszközök > Mérések > Konverziók menüpontban szükséges belépnünk a Beállítások menüpontba, majd lenyitni a "Bővített konverziók" menüt. Itt szükséges kipipálnunk a "Kibővített konverziók bekapcsolása" checkboxot, majd a módszernél a "Google-címkét"-t választanunk:

A megjelenő "Címke adatai" feliratra kattintva keressük fel a Címkekezelő felületét, és a felugró "Felhasználók által megadott adatok használatának engedélyezése" ablakban pipáljuk ki az "Adja meg a CSS-választókat vagy JavaScript-változókat" pontban az "E-mail" opciót. Ezt követően pedig válasszuk ki a legördülőből a Javascript vagy CSS selectort, a mellette megjelenő input mezőbe pedig másoljuk be a következőt:

enhanced_conversion_data.email

 

További információk a témában a Google kibővített konverziók support oldalán olvashatók.

Remarketing

Az Ads ezen funkciója lehetővé teszi, hogy az oldalunkon járt látogatók számára speciális hirdetéseket jelenítsünk meg a Google Tartalmi hálózatán (amennyiben ott is megjelenítjük hirdetéseinket).

Ez a böngésző cookie-jának segítségével valósul meg.

Ez rendkívül hasznos és ígéretes funkció, melynek segítségével eljuttathatjuk hirdetéseinket például azoknak, akik elkezdték a vásárlási folyamatot, de azt nem fejezték be. De használható még például a következőkre:

  • Időzített kampányok a látogatás alapján. Ez olyan termékeknél vagy szolgáltatásoknál lehet hasznos, ahol maga a tény, hogy valaki ott járt az oldalunkon nagyon erős ráutaló magatartásnak minősül. Itt alapvetően a címkék érvényességi idejét módosítjuk, és ez alapján képezhetünk listákat. Ennek köszönhetően egy felhasználó mondjuk egy 14 napos kampány alatt a látogatásától számított 3,7,10. napon is kaphat valamilyen kedvezményt – persze egyre nagyobbat.
  • Analytics alapú remarketing. amikor nem pusztán az érdekel bennünket, hogy a felhasználó járt-e az oldalunkon, hanem az, hogy ott miként viselkedett (tett vagy nem tett meg dolgokat). A listánk alapja lehet például a látogatási idő, a visszapattanási ráta, a beállított célok vagy akár egy útvonal, melyet a felhasználó az oldalunkon bejárt.
  • Szezonalitáson alapuló remarketing. Egyszerűen, aki szezonális terméket forgalmaz joggal feltételezheti, hogy aki idén is vásárolt, jön majd jövőre is. De ha ismerjük termékünk „elhasználódásának” idejét, akkor is nagyon hatékony. Például, ha egy kutyatáp mondjuk 30 napra elég, akkor a vásárlástól számított 25-35 nap között célzottan hirdetünk a vásárlónak.

Ehhez a beállítást az Ads felületén a fiókot kiválasztva bal oldalon (a kampányok és a fő felület között), a Közönségekre kattintva találjuk.

Az itt megjelenő kódrészletet illessze be az adminisztrációs felület erre vonatkozó szöveges mezőjébe.

A Remarketing funkció használathoz pedig listákat kell létrehoznunk az Ads-ön belül, majd az előállított listáknál halmazműveleteket alkalmaznunk. Így például képzünk egy listát azokból, akik kosárba tettek egy terméket, illetve egy másikat azokból, akik vásároltak, majd a kettőt kivonva egymásból megkapjuk azokat, akik nem fejezték be a vásárlást.

Ahhoz pedig, hogy hirdetéseink megjelenjenek, a listáknak legalább 100 felhasználót kell tartalmaznia.

FONTOS: Amennyiben használja ezt a célzási lehetőséget a Google Ads rendszerében, úgy webáruházának adatvédelmi nyilatkozatát ki kell egészítenie az ide vonatkozó elemekkel. Erről bővebben az alábbi linken tájékozódhat:

https://support.google.com/google-ads/answer/2549063?hl=hu&topic=1714053&ctx=topic&path=1713922-1713922-1713909

A Remarketingről bővebben:

https://support.google.com/google-ads/answer/2453998?hl=hu

 

Dinamikus Remarketing hasznáról és beállításának mikéntjéről itt olvashat bővebben:

Hogyan növeljük Shoprenter-es webáruházunk forgalmát dinamikus remarketinggel Google Ads-ben?

Fontos, hogy a Dinamikus remarketinget felváltotta a Google Shopping - Smart shopping funkció. Erről részletesebb leírást is készítettünk, ami az alábbi linken érhető el: 

Google Shopping feed

 

Canonical beállítások


Megszokott dolog egy webhely/webáruház esetében, hogy számos olyan oldallal rendelkezik, amelyek ugyanazokat a termékeket sorolják fel. Például az egyik oldal abc-sorrendben jelenítheti meg a termékeket, míg más oldalak ugyanazokat a termékeket ár vagy értékelés alapján sorba rendezve mutathatják.

De ilyenek például a termékváltozatokhoz kapcsolódó oldalak. Ha egy termékből rendelkezésre áll például zöld, piros vagy kék változat is, és ezek oldala (tartalmilag) nem tér el kellően egymástól, úgy ezeket az oldalakat a Google számunkra kedvezőtlenül kezelheti a találati listán.

A Canonical tagokkal (melyek csak az oldalak forráskódjában látszik) a webhelytulajdonosok javasolhatják az oldalak egy olyan változatát, amelyet a Google gyűjtőoldalként kezelhet. Például a több változattal rendelkező termékek esetén a szülőtermékeket.

seo_canonical.png

A ShopRenter forráskódja több helyen tartalmaz alapértelmezetten Canonical tagot, ám egyes esetekben dönthetünk a Canonical tagok beállításáról. Ilyen a szülő-gyerek viszony kezelése.

  • Minden termékváltozat oldalát kezelje külön a Google: Ha ezt az opciót választja a jó keresőoptimalizálási eredményekhez és a büntetések elkerüléséhez egyedi tartalmat kell készíteni az egyes termékváltozatokhoz, egyedi leírást aloldalanként. Tehát az oldalak térjenek egymástól tartalmilag.
  • Csak a szülőterméket: Ebben az esetben a termékváltozatok forrásában a canonical URL a szülőtermék URL-je lesz, ami azt eredményezheti, hogy csak ez az URL fog bekerülni a találati listára az adott termékkel kapcsolatban.

Továbbá, beállítható az is, hogy miként épüljenek fel a Kategória URL-ek:

  • Csak termékoldal: Ebben az esetben a termékoldalnál lévő URL lép érvénybe akkor is, ha a terméket egy adott kategóriából nyitottuk meg. Például: www.bolt.hu/fisher_price_tanulo_boci_132
  • Teljes elérési út: Ebben az esetben pedig a termék teljes útvonalát értjük, a kategória oldalról megnyitva. Például: www.bolt.hu/jatekok_65/fisher_price_tanulo_boci_132

 

Google Tag Manager (Címke kezelő)


Aki használ külső szoftvereket webáruházánál, az bizonyára szembesült vele, hogy ezek megfelelő működéséhez úgynevezett követőkódokat kell elhelyezni a webáruház forráskódjában. Ilyen lehet például a Google Analytics, a Google Ads, a Facebook pixel, a ClickTale, az Adroll, a különböző affiliate szoftverek és még sorolhatnánk a sort a végtelenségig.

A Google Tag Manager a Google egy ingyenes szolgáltatása, melynek célja, hogy megkönnyítse az oldaltulajdonosok életét azáltal, hogy leegyszerűsíti a követőkódok használatát, elhelyezését.

Mindezt úgy, hogy csupán egyetlen egy, úgynevezett tároló kódrészletet kell az oldalunkon elhelyezni, minden más beállítást pedig a Tag Manager oldalán kell elvégezni. Azaz egyetlen egy oldalba illesztett követőkóddal válthatjuk ki azt a több tucat kódot, melyet mondjuk egy haladó marketinges használhat.

Ehhez először is be kell regisztrálni az alábbi weboldalon a Sign up for free gombra kattintva

ScreenShot_20171013135639.png

 

Majd ezt követően létre kell hozni egy fiókot, illetve ehhez egy tárolót, azaz egy weboldalt vagy mobilalkalmazást, ahol a szolgáltatást használni szeretnénk.

 

Account name mezőben adjuk meg a cégünk vagy webáruházunk nevét, majd kattintsunk a Continue gombra.

ScreenShot_20171013140419.png

Majd adjuk meg a tárolónk/containerünk nevét is (például cégünk, boltunk neve) és azt, hogy hol szeretnénk ezt használni (web) és kattintsunk a create gombra.

ScreenShot_20171013140455.png

 

Ezt követően fogadjuk el a felhasználási feltételeket a megjelenő oldalon

ScreenShot_20171013140520.png

 

Ha ezzel készen vagyunk a következő oldalon automatikusan megjelenik két kódrészlet, amit majd a Beállítások>Seo és Analitika> Google Tag manager fülön tudunk elhelyezni. Mind a két kódot beilleszthetjük egymás alá, a működést ez nem fogja befolyásolni.

ScreenShot_20171013140653.png

 

A tag manager kezdőoldalára lépve hozzáadhatunk különböző szolgáltatás címkéket is a New Tag fülre kattintva. Ezeknek a szolgáltatásoknak a kódját nem kell már elhelyeznünk a Shoprenter felületén.

 

ScreenShot_20171013140604.png

A tag manager scriptjét elérjük a tag manager azonosítónkon keresztül is.

ScreenShot_20171013140641.png

 

 Ha valaki szeretne bővebben is tájékozódni a beállítási lehetőségekről, az az alábbi oldalon találhat még segítséget.

FIGYELEM - Amennyiben a Google Analytics követőkódot Tag Managerrel illeszti be, akkor a rendszer nem fog e-kereskedelmi adatokat átadni az Analytics felé.

Erre a célra használja a Google Analytics fülön lévő beillesztési lehetőséget.

 

Facebook Pixel


Webáruházunk forgalmát növelhetjük facebook hirdetések használatával. Ahhoz, hogy pontosabb képet kapjunk ezen hirdetések eredményeiről mindenképp érdemes Facebook pixel alapkódot létrehoznunk, majd ezt a kódot elhelyeznünk a SEO és analitika beállítások Facebook fülén. Az alapkódot módosítani nem szükséges, a rendszer dinamikusan kiegészíti a kódot váráslást követően a “Purchase” alapesemény kódjával a value értéket pedig a végrehajtott tranzakció értékére.


A facebook képpont létrehozásához szükségünk van hirdetési fiók létrehozására, amit a facebookos profilunkra kattintva tudunk beállítani. Az alapkód kigenerálásáról pedig elérhető a facebookon egy részletes leírás is, amit ezen a linken érhetünk el:

https://www.facebook.com/business/help/952192354843755?id=1205376682832142&helpref=related

Facebook-képpont beállítása

1. Nyissuk meg az Eseménykezelőt.

2. Kattintsunk az Adatforrások hozzákapcsolása elemre, és válasszuk ki a Web lehetőséget.

Facebook_k_ppont_1.png

 

Facebook_k_ppont_2.png

3. Válasszuk a Facebook-képpont lehetőséget, majd kattintsunk az Összekapcsolás elemre.

4. Töltsük ki a Képpont neve mezőt.

 

Facebook_k_ppont_3.png

 

5. Adjuk meg a webhely URL-címét az egyszerű beállítási lehetőségek kereséséhez. például: https://valami.hu

 

Facebook_k_ppont_4.png

6. Kattintsunk az ellenőrzés gombra.

7. Válasszuk ki a csak képpont lehetőséget.

 

Facebook_k_ppont_5.png

 

8. Válasszuk ki a Képpont kódjának manuális beállítása a webhelyen opciót.

 

Facebook_k_ppont_6.png

 

9. Másoljuk ki a kapott kódot a Kód másolása gombbal, majd illesszük be a kódot a Beállítások > SEO > SEO és analitika > Facebook pixel fülhöz.

 

Facebook_k_ppont_7.png

Facebook_k_ppont_8.png

 

Szintén ebben a menüben találunk utalást a facebook dinamikus remarketingre, amiről a fejlesztés elkészültét követően írtunk egy részletes blogbejegyzést is, amit ezen a linken találhatunk meg:

Hogyan növeljük webáruházunk forgalmát Facebook dinamikus termékhirdetésekkel?

 

Facebook Conversions API

A Facebook hirdetések hatékonyságának mérésén segít az új Facebook Conversions API, mivel jóval nagyobb hatékonysággal jutnak el a webáruházban történt események a Facebook eseménykezelőbe, mint a pixel esetében.

Hogyan tudom bekapcsolni a funkciót?

A bekapcsoláshoz a Facebook esemény kezelőjéből van szükség néhány adatra.

A pixel ID vagy képpont azonosító több helyen is megtalálható, például az eseménykezelő Adatforrások menüpontjában:

Ke_pernyo_foto__2022-07-21_-_16.01.19.png

 

A Pixel ID mellett szükség van még az Access tokenre, vagy ahogy magyarul hívja a Facebook Hozzáférési kódra.

Ezt is az eseménykezelő Adatforrások menüpontjában van lehetőség generálni, a Beállítások fülön.

A menüpontban lentebb lapozva a Konverziók API részben a Manuális beállítás alatt a Hozzáférési kód generálásra szövegre kell kattintani. A kattintás után generálódott kódot vágólapra szükséges helyezni, mert az a továbbiakban nem lesz látható.

Ke_pernyo_foto__2022-07-21_-_16.05.33.png

A két azonosítót a webáruház Beállítások > SEO > SEO&Analitika beállítások menüponton belül a Facebook Conversions API fülön szükséges megadni. Mentés után a kapcsolat már létrejön a két rendszer között.

A Conversions API segítségével az alábbi események átadása történik meg:

  • PageView → Termékoldal megtekintés
  • Search → Keresés
  • CompleteRegistration → Hírlevél feliratkozás
  • AddToCart → Kosárba rakás
  • InitiateCheckout → Pénztár folyamat megkezdés
  • AddPaymentInfo → Fizetési adatok megadása
  • Purchase → Rendelés leadása

A Facebook azt javasolja, hogy az API bekapcsolásával a Pixeles mérést ne szüntessék meg a webáruház tulajdonosok. Amennyiben ugyan az az esemény beküldésre kerül Pixel és API-n keresztül is, akkor a Facebook az egyik eseményt semmisnek veszi.

Az események duplikációját úgynevezett event ID-k segítségével tudja szűrni a Facebook, amit a Shoprenteres webáruház küld el a Facebook felé mind API, mind Pixel-es küldés esetén.

SEO 301 átirányítások

A 301-es átirányítások arra szolgálnak, hogy a keresőkkel egyértelműen tudassák azt, hogy egy adott oldal (teljes weboldal vagy csak aloldal) megszűnt, s egy másik lépett a helyébe. Ilyenkor ugyanis az átirányítások nélkül, ha valaki a keresőben rákattint a régi linkre egy 404-es „A keresett oldal nem található” hibaüzenet fogadja majd az adott illetőt. Ezt pedig a Google idővel el fogja tüntetni a találati listáról, azaz a korábban elért eredmények semmissé válnak.

Ennek elkerülésére szolgál ez a menüpont, melynél egy-egy ilyen, URL-t érintő változáshoz tudunk 301-es átirányítást létrehozni. Tehát amennyiben például a ”/laptop” nevű aloldalunkat átnevezzük „/notebook”-ra, gondoskodnunk kell a megfelelő átirányításról. Még fontosabb továbbá a teljes domaint érintő változás. Ha mondjuk www.biciklibolt.hu oldalunk elérhetősége www.kerekparbolt.hu lesz, akkor a korábbi boltunk összes URL-jét át kell irányítanunk az annak megfelelőre.

Tömeges, "wildcard" átirányítások:

Előfordulhat olyan eset, amikor egy URL-ben történő módosítás több URL esetén is változásokhoz vezet. Például ha egy kategória nevét, illetve URL-jét változtatjuk meg, annak következménye az lesz, hogy a kategóriában szereplő összes termék, vagy alkategória URL-je 404-es hibát eredményez majd, holott azokban nem történt külön változtatás.

Tegyük fel ugyanis, hogy a "/laptopok_38/"  kategória URL-jét átírjuk  "/laptopok_41"-re. Ennek eredményeképpen azonban a "laptopok_38/fujistu_60/amilo_95/amilo_li_1705" termékünk a kereső találati listájáról már nem lesz elérhető.

Ennek a problémának a kivédésére hoztunk lérte egy új átirányítási szabályt, mely a következő módon működik.

Amennyiben mondjuk a "/laptopok_38/"  kategória URL-jét átírjuk  "/laptopok_41"-re, abban az esetben két új sort kell megadnunk a 301-es modulban.

1)  laptopok_38        laptopok_41

2)  laptopok_38/*        laptopok_41/*

Az első sorra azért lesz szükségünk, hogy magát a megváltoztatott URL-t el tudjuk a jövőben érni.

A második sorban lévő * segítségével pedig azt tudatjuk a rendszerrel, hogy a korábban /laptopok_38/ után következő URL részletet (legyen az bármi) ezentúl a /laptopok_41/ után illessze be és irányítsa át. Ennek köszönhetően például egy /laptopok_38/fujitsu_41/esprimo URL-re kattintva a keresőben nem 404-es oldalra érkezünk, hanem a  /laptopok_41/fujitsu_41/esprimo URL-re.

Tehát a * segít nekünk abban, hogy ahová beillesztjük, attól kezdődően bármilyen URL részletet a rendszer a megadott URL-re irányít át.

Ezen felül, ha a második oszlop végére nem teszünk * -ot azzal azt érjük el, hogy az adott átirányítási szabályhoz tartozó összes lehetséges URL-t egyetlen oldalra irányítjuk.

Domainhez kapcsolódó URL-ek:

Google Analyticsból van lehetőség kinyerni az elmúlt időszak leglátogatottabb URL-eit, ez nagy segítség lehet a 301-es átirányításokhoz. Ehhez az Analytics felületén a Viselkedés-webhelytartalom-minden oldal menüpontba kell mennünk, és itt ki tudjuk exportálni egy táblázatba ezeket az URL-eket.
Célszerű a Google Táblázatok formátumot választani, ekkor egy könnyen kezelhető dokumentumba exportálja az Analytics ezeket.

 

Ha szükséged lenne segítségre a SEO beállításokkal kapcsolatban, akkor fordulj bizalommal SEO csapatunkhoz, akik minden keresőoptimalizálással kapcsolatos elakadásban segítenek. A megfelelő SEO a ráfordított összeg többszörösét is visszahozhatja profitban!

Van még kérdésed? Kérdés beküldése

Kérdésed van?

  • Böngéssz a Témák között!
  • Keress rá a konkrét kérdésedre!
  • Ha nem találtál megoldást a problémádra, vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:
  • Írd meg kérdésed a Kérdés beküldése menüpontban!
  • Írj e-mailt az info@shoprenter.hu címre!
  • Írj chat-en webáruházad adminisztrációs felületén!
  • Hívj bennünket a 06-1/234-5011-es számon munkanapokon 9:00-17:00 között!
  • Hétvégén is elérhetők vagyunk e-mailben és chat-en 10:00-14:00 között.

Hibabejelentés