Ahhoz, hogy a webáruházunk minél sikeresebb legyen, kiemelt figyelmet kell fordítanunk a látogatószerzésre, a látogatószerző eszközeink hatékonyságára, valamint a látogatóinktól érkező adatok elemzésére. A Shoprenterben lehetőség van ezen eszközök követőkódjainak elhelyezésére, valamint általános keresőoptimalizációs beállításokra. Ehhez nem kell mást tennünk, mint belépnünk a Beállítások > SEO és Analitika beállítások > SEO beállítások menübe, és elvégeznünk a szükséges beállításokat.
Ha maximalista vagy és szeretnéd, hogy minden lényeges SEO szempontból elengedhetetlen beállítás megtörténjen, bízd szakértőinkre webáruházad alap SEO beállításait!
Meta beállítások
Duplikált tartalom
Canonical beállítások
Meta beállítások
A meta beállításoknál olyan adatokat adhatunk meg webáruházunkról, amelyek befolyásolhatják, hogy milyen névvel és leírással jelenik meg webáruházunk a Google találati listáján. Egy jól megírt meta leírás vagy meta title növelheti az átkattintások számát, hiszen webáruházunk a vásárló számára releváns találatok között fog elhelyezkedni, és versenytársaink közül is kitűnhetünk.
A meta beállításokat webáruházunk admin felületén a Beállítások > SEO > SEO és analitika beállítások menüpontban érjük el. A meta beállítások fül 3 részre osztható: Főoldali Meta beállításokra, Globális Meta algoritmus beállításokra és Meta algoritmus beállításokra.
A meta beállításokról itt találunk további információt.
Duplikált tartalom
A webáruházunk termékekkel való feltöltéséhez óriási segítség lehet, ha van lehetőségünk elkérni a beszállítónktól a termékadatokat. Ezzel rengeteg időt spórolhatunk meg magunknak, ugyanakkor nem szabad elfelejtenünk azt sem, hogy ezeket az adatokat, termék leírásokat a gyártó többi partnere is ugyanilyen formában kapja meg, ezt pedig duplikációként fogja kezelni a Google. Mit tehetünk ennek elkerülése érdekében?
A duplikált tartalomról itt találunk további információt.
Canonical beállítások
Megszokott dolog egy webáruház esetében, hogy számos olyan oldallal rendelkezik, amelyek ugyanazokat a termékeket sorolják fel. Például az egyik oldal abc-sorrendben jelenítheti meg a termékeket, míg más oldalak ugyanazokat a termékeket ár vagy értékelés alapján sorba rendezve mutathatják, de ilyenek például a termékváltozatokhoz kapcsolódó oldalak is. Ha egy termékből rendelkezésre áll például zöld, piros vagy kék változat is, és ezek oldala (tartalmilag) nem tér el kellően egymástól, úgy ezeket az oldalakat a Google számunkra kedvezőtlenül kezelheti a találati listán.
A Canonical tagekkel (melyek csak az oldalak forráskódjában látszanak) a webhelytulajdonosok javasolhatják az oldalak egy olyan változatát, amelyet a Google gyűjtőoldalként kezelhet, például a több változattal rendelkező termékek esetén a szülőtermékeket.
A Canonical beállításokról itt találunk további információt.