Keresőoptimalizáció és analitika

Ahhoz, hogy a webáruházunk minél sikeresebb legyen, kiemelt figyelmet kell fordítanunk a látogatószerzésre, a látogatószerző eszközeink hatékonyságára, valamint a látogatóinktól érkező adatok elemzésére. A Shoprenterben lehetőség van ezen eszközök követőkódjainak elhelyezésére, valamint általános keresőoptimalizációs beállításokra. Ehhez nem kell mást tennünk, mint belépnünk a Beállítások > SEO és Analitika beállítások > SEO beállítások menübe, és elvégeznünk a szükséges beállításokat.

Ha maximalista vagy és szeretnéd, hogy minden lényeges SEO szempontból elengedhetetlen beállítás megtörténjen, bízd szakértőinkre webáruházad alap SEO beállításait!

Meta beállítások
Duplikált tartalom
Canonical beállítások

Meta beállítások

A meta beállításoknál olyan adatokat adhatunk meg webáruházunkról, amelyek befolyásolhatják, hogy milyen névvel és leírással jelenik meg webáruházunk a Google találati listáján. Egy jól megírt meta leírás vagy meta title növelheti az átkattintások számát, hiszen webáruházunk a vásárló számára releváns találatok között fog elhelyezkedni, és versenytársaink közül is kitűnhetünk.

A meta beállításokat webáruházunk admin felületén a Beállítások > SEO > SEO és analitika beállítások menüpontban érjük el. A meta beállítások fül 3 részre osztható: Főoldali Meta beállításokra, Globális Meta algoritmus beállításokra és Meta algoritmus beállításokra.

A meta beállításokról itt találunk további információt.

Duplikált tartalom

A webáruházunk termékekkel való feltöltéséhez óriási segítség lehet, ha van lehetőségünk elkérni a beszállítónktól a termékadatokat. Ezzel rengeteg időt spórolhatunk meg magunknak, ugyanakkor nem szabad elfelejtenünk azt sem, hogy ezeket az adatokat, termék leírásokat a gyártó többi partnere is ugyanilyen formában kapja meg, ezt pedig duplikációként fogja kezelni a Google. Mit tehetünk ennek elkerülése érdekében?

A duplikált tartalomról itt találunk további információt.

 

Canonical beállítások

Megszokott dolog egy webáruház esetében, hogy számos olyan oldallal rendelkezik, amelyek ugyanazokat a termékeket sorolják fel. Például az egyik oldal abc-sorrendben jelenítheti meg a termékeket, míg más oldalak ugyanazokat a termékeket ár vagy értékelés alapján sorba rendezve mutathatják, de ilyenek például a termékváltozatokhoz kapcsolódó oldalak is. Ha egy termékből rendelkezésre áll például zöld, piros vagy kék változat is, és ezek oldala (tartalmilag) nem tér el kellően egymástól, úgy ezeket az oldalakat a Google számunkra kedvezőtlenül kezelheti a találati listán.

A Canonical tagekkel (melyek csak az oldalak forráskódjában látszanak) a webhelytulajdonosok javasolhatják az oldalak egy olyan változatát, amelyet a Google gyűjtőoldalként kezelhet, például a több változattal rendelkező termékek esetén a szülőtermékeket.

A Canonical beállításokról itt találunk további információt.

 

 

Van még kérdésed? Kérdés beküldése

Kérdésed van?

  • Böngéssz a Témák között!
  • Keress rá a konkrét kérdésedre!
  • Ha nem találtál megoldást a problémádra, vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:
  • Írd meg kérdésed a Kérdés beküldése menüpontban!
  • Írj e-mailt az info@shoprenter.hu címre!
  • Írj chat-en webáruházad adminisztrációs felületén!
  • Hívj bennünket a 06-1/234-5011-es számon munkanapokon hétfőtől csütörtökig 9:00-15:00 között, pénteken 9:00-12:00 között!
  • Hétvégén is elérhetők vagyunk e-mailben és chat-en 10:00-14:00 között.

Hibabejelentés