Ahhoz, hogy a webáruházunk minél sikeresebb legyen, kiemelt figyelmet kell fordítanunk a látogatószerzésre, a látogatószerző eszközeink hatékonyságára, valamint a látogatóinktól érkező adatok elemzésére. A Shoprenterben lehetőség van ezen eszközök követőkódjainak elhelyezésére, valamint általános keresőoptimalizációs beállításokra. Ehhez nem kell mást tennünk, mint belépnünk a Beállítások > SEO > SEO és Analitika beállítások menübe, és elvégeznünk a szükséges beállításokat.
Ha maximalista vagy és szeretnéd, hogy minden lényeges SEO szempontból elengedhetetlen beállítás megtörténjen, bízd szakértőinkre webáruházad alap SEO beállításait!
Meta beállítások
Duplikált tartalom
Google Analytics
Google Search Console
Google Ads
Canonical beállítások
Google Tag Manager
Facebookos követőkódok: Facebook Pixel, Conversions API
Meta beállítások
A meta beállításoknál olyan adatokat adhatunk meg webáruházunkról, amelyek befolyásolhatják, hogy milyen névvel és leírással jelenik meg webáruházunk a Google találati listáján. Egy jól megírt meta leírás vagy meta title növelheti az átkattintások számát, hiszen webáruházunk a vásárló számára releváns találatok között fog elhelyezkedni, és versenytársaink közül is kitűnhetünk.
A meta beállításokat webáruházunk admin felületén a Beállítások > SEO > SEO és analitika beállítások menüpontban érjük el. A meta beállítások fül 3 részre osztható: Főoldali Meta beállításokra, Globális Meta algoritmus beállításokra és Meta algoritmus beállításokra.
A meta beállításokról itt találunk további információt.
Duplikált tartalom
A webáruházunk termékekkel való feltöltéséhez óriási segítség lehet, ha van lehetőségünk elkérni a beszállítónktól a termékadatokat. Ezzel rengeteg időt spórolhatunk meg magunknak, ugyanakkor nem szabad elfelejtenünk azt sem, hogy ezeket az adatokat, termék leírásokat a gyártó többi partnere is ugyanilyen formában kapja meg, ezt pedig duplikációként fogja kezelni a Google. Mit tehetünk ennek elkerülése érdekében?
A duplikált tartalomról itt találunk további információt.
Google Analytics
Ahhoz, hogy megfelelően tudjuk optimalizálni az oldalunkat, elengedhetetlen, hogy valamilyen eszközzel követni tudjuk eddig elért eredményeinket. Erre tökéletes és ráadásul ingyenes eszköz a Google analitikai programja, amellyel például képesek vagyunk követni, hogy mely csatornákból érkezik a legtöbb vásárlónk, mik azok a tartalmaink, amelyek a legjobb eredményeket érik el a Google-ben, egyáltalán mennyi időt töltenek el az áruházunkban a látogatóink vagy mennyi a visszafordulási arány az egyes aloldalainkról.
A Google Analytics beállításáról itt találunk további információt.
Google Search Console
A Google Analytics mellett a Search Console egy másik olyan ingyenes eszköz, amely nagyban megkönnyíti a webáruházunk optimalizálását. Segítségével láthatjuk például azt, hogy mekkora mennyiségű tartalmat indexelt már be tőlünk a Google vagy például az elmúlt időszakban milyen keresőszavakról érkeztek látogatók a webáruházunkba. A tulajdonjog ellenőrző meta kód elhelyezésével és a webhelytérképünk beküldésével még meg is gyorsíthatjuk webáruházunk feltérképezési folyamatát, így hamarabb kerülhetünk fel a találati listákra is.
A Google Search Console beállításáról itt találunk további információt.
Google Ads
Amennyiben használjuk a Google Ads fizetett hirdetések szolgáltatását, akkor fontos, hogy a hirdetések beállítását követően nyomon kövessük azok eredményét. Tudjuk, hogy milyen kampányokra mennyit költünk, azok hány látogatót és vásárlót hoznak. Ebből tudja kiszámolni a Google Ads számunkra a konverziós arányunkat, a látogatók konverziós költségét (mennyibe került számunkra 1 látogató), és többek között azt is, hogy mely termékek, hirdetések hozták számunkra a legtöbb bevételt.
A Google Ads-ről itt találunk további információt.
Canonical beállítások
Megszokott dolog egy webáruház esetében, hogy számos olyan oldallal rendelkezik, amelyek ugyanazokat a termékeket sorolják fel. Például az egyik oldal abc-sorrendben jelenítheti meg a termékeket, míg más oldalak ugyanazokat a termékeket ár vagy értékelés alapján sorba rendezve mutathatják, de ilyenek például a termékváltozatokhoz kapcsolódó oldalak is. Ha egy termékből rendelkezésre áll például zöld, piros vagy kék változat is, és ezek oldala (tartalmilag) nem tér el kellően egymástól, úgy ezeket az oldalakat a Google számunkra kedvezőtlenül kezelheti a találati listán.
A Canonical tagekkel (melyek csak az oldalak forráskódjában látszanak) a webhelytulajdonosok javasolhatják az oldalak egy olyan változatát, amelyet a Google gyűjtőoldalként kezelhet, például a több változattal rendelkező termékek esetén a szülőtermékeket.
A Canonical beállításokról itt találunk további információt.
Google Tag Manager (Címkekezelő)
Aki használ külső szoftvereket webáruházánál, az bizonyára szembesült vele, hogy ezek megfelelő működéséhez úgynevezett követőkódokat kell elhelyezni a webáruház forráskódjában. Ilyen lehet például a Google Analytics, a Google Ads, a Facebook Pixel, a ClickTale, az Adroll, a különböző affiliate szoftverek, és még sorolhatnánk a sort a végtelenségig.
A Google Tag Manager a Google egy ingyenes szolgáltatása, melynek célja, hogy megkönnyítse az oldaltulajdonosok életét azáltal, hogy leegyszerűsíti a követőkódok használatát, elhelyezését. Mindezt úgy éri el, hogy csupán egyetlen, úgynevezett tároló kódrészletet kell az oldalunkon elhelyezni, minden más beállítást pedig a Tag Manager oldalán kell elvégezni. Azaz egyetlen egy oldalba illesztett követőkóddal válthatjuk ki azt a több tucat kódot, melyet mondjuk egy haladó marketinges használhat.
A Google Tag Managerről itt találunk további információt.
Facebookos követőkódok: Facebook Pixel, Conversions API
Webáruházunk forgalmát növelhetjük Facebook-hirdetések használatával. Ahhoz, hogy pontosabb képet kapjunk ezen hirdetések eredményeiről, mindenképp érdemes valamilyen módon mérni a teljesítményüket. Erre az egyik lehetőségünk a Facebook Pixel (vagy Facebook-képpont, Meta-képpont), amely tulajdonképpen azt jelenti, hogy egy követőkódot kell elhelyeznünk webáruházunkban, hogy marketingadatokat adhassunk át, amelyekkel optimalizálhatjuk a hirdetéseinket.
A Facebook Conversions API (vagy Konverziók API) beállítása a másik lehetőségünk: ezzel közvetlen kapcsolatot alakíthatunk ki a webáruházunk és a Meta között, amely még pontosabb mérést tesz lehetővé. A két megoldást kombinálni is lehet az ennél is megbízhatóbb kapcsolat érdekében.
A Facebook-hirdetések mérési lehetőségeiről itt találunk további információt.
Ha szükséged lenne segítségre a SEO beállításokkal kapcsolatban, akkor fordulj bizalommal SEO csapatunkhoz, akik minden keresőoptimalizálással kapcsolatos elakadásban segítenek. A megfelelő SEO a ráfordított összeg többszörösét is visszahozhatja profitban!