Termék értékelések

A ShopRenterrel a vevők hozzászólásokat írhatnak a termékeinkhez. Ez egy nagyon fontos marketing eszközünk lehet, ugyanis a vásárlóink jobban hisznek egymásnak, mint a gyártók által megadott leírásoknak. Ezt a módszert úgynevezett szájreklám útján történő reklámnak nevezzük. Érdemes nyomon követni a vásárlói értékeléseket, a kérdésekre reagálni, mivel ezen a nyílt fórum a többi vevő is látja, hogy foglalkozunk a vásárlóinkkal. Nem odaillő hozzászólásokat pedig célszerű moderálni, mivel ezek nagy kárt okozhatnak egy termék értékesítésébe. A vélemények elérhetőek a Bolt/Termék értékelések részen belül.

A Véleményezést természetesen nem szükséges igénybe venni. Ebben az esetben menjünk a Beállítások/Termék beállítások/Működési beállítások menüpontra, és a Véleményezés engedélyezése részt állítsuk Nem opcióra.

Hogy megjelenjen a termék értékelések box a termékek alatt még be kell állítanunk a Termékoldal szerkesztőt. Erről részletes leírást itt olvashat.

Új értékelés felvitele

A rendszer lehetőséget biztosít, hogy manuálisan, az admin felületen is meg lehessen adni véleményt. Az erre szolgáló formhoz az „Új hozzáadás” gombra kattintva lehet eljutni. A hozzászóló nevén kívül ki kell választani, hogy mely termékhez szól az értékelés. Maga a vélemény 1-5 közötti számérték (ami kötelező adat), vagy szöveges, vagy mindkettő, ezen kívül beállíthatjuk mikori dátumot írjon ki a rendszer. Az adatok felvitelének végeztével a „Mentés” gombra kattintva jön létre a rendszerben az új értékelés. Bármilyen más módon elnavigálva az oldalról a változtatások, adatok nem maradnak meg!

Értékelések szerkesztése

A rendszerbe került értékelések szerkesztésére is lehetőség van, pl. moderálási, vagy pontosítási okokból. A szerkesztéshez a hozzászólások listájában, adott hozzászólás sorának végén található [Módosítás] gombra kell kattintani.

Ekkor az új értékelés felvitelénél már látott form jelenik meg, benne az adott hozzászóláshoz tartozó adatokkal. Ezek tetszőlegesen módosíthatóak, azzal a feltétellel, hogy a Hozzászóló, és a Szöveg mezőknek mindenképpen kell adatot tartalmazniuk, illetve ki kell választani valamelyik számos értékelést. Az adatok felvitelének végeztével a „Mentés” gombra kattintva érvénybe lépnek a változtatások. Bármilyen más módon elnavigálva az oldalról a változtatások, adatok nem maradnak meg!

Értékelések törlése

Minden lista első oszlopa jelölőnégyzeteket tartalmaz. Ezek segítségével ki lehet jelölni egy, vagy több sort, így lehet egyszerre akár több sort is törölni a listából. Ilyenkor a törlendő sorokat kijelölve, a fejléc feletti „Törlés” gombra kattintva az adott sorok törlődnek. Ekkor az adott elem véglegesen kikerül a rendszerből, visszaállítására nincs mód, így nagyon körültekintően kell végrehajtani!

Ahhoz, hogy a termékértékelés ne jelenjen meg az oldalon, nem csak törléssel oldható meg, hanem az engedélyezés átállításával is. Alapesetben minden elem „Engedélyezett” állapotban van, ez azonban átállítható „Letiltott”-ra, ekkor már nem jelenik meg az áruházban, de a rendszerben még létezik.

Átállítás módja: a [Módosítás] linkre kattintva az Állapot sorban a legördülő fülből egyszerűen a letiltott állapotot választjuk ki. Minden változtatás után a „Mentés” gombra kattintva aktiválhatja azt.

Van még kérdése? Kérelem beküldése

5 Megjegyzések

  • Avatar
    Baróti Győző

    Hasznos lenne, ha be lehetne állítani, hogy a vélemény ösztönző levél időzítése ne az új rendelés leadásakor aktiválódjon, hanem pl. a "Teljesítve" státusz átállításakor. Kicsit furán néz ki, amikor kimegy egy levél olyannak, akinek valami miatt nem sikerült a rendelését teljesíteni, vagy pl. lemondta a rendelését.

  • Avatar
    Baróti Győző

    Közben megtaláltam a megoldást, köszönöm!

  • Avatar
    Barátfalvy Irén

    A termék véleményezési  felületen javaslom az e-mail címet is feltüntetni, vagyis csak akkor írhasson véleményt valaki, ha az érvényes elektronikus címét és teljes nevét is megjeleníti.

    Sőt célszerűnek tartom, hogy csak olyan vendég jegyezhesse be véleményét, aki vásárlónk volt, kvázi megtapasztalhatta a termék tulajdonságait.

    Előfordul, hogy egy vendég félre ért valamit, és mód sincs rá, hogy tisztázzuk vele a valós értelmezést.

     

     

  • Avatar
    Valkai József

    Nos, igen, igy akarki irogathat akar fikázó ertekelest is. :)

  • Avatar
    Zárda Dániel

    Hasznos lenne, ha a termékértékelés nem csak annál a termékváltozatnál jelenne meg ahol a vásárló megadta. Pl van egy nadrág 3 színben és 6 méretben de csak az egyiknél van vélemény. Ha minden termékemnek külön termékoldala van mi az esély hogy valaki ezt észrevegye?

Kérjük, Belépés után hagyjon megjegyzést.