A klón áruházak funkcióval a jelenlegi boltunkból (szülő) csinálhatunk egy másolatot (gyerek), amely másolat utána önálló életet él. A gyerekboltunkhoz ezután egyedi designt, egyedi domaint, saját vevőkört rendelhetünk, vagy akár arra is felhasználhatjuk, hogy konkurenciát teremtsünk saját magunknak. Hiszen az a legideálisabb, ha a piacon mi vagyunk az elsők és a másodikok is. Természeten az új gyerekáruházat odaadhatjuk egyik partnerünknek is, hogy árusítsa a termékpalettánkat jutalék ellenében.
A klónozással nemcsak egy új lenyomatot kapunk szülőáruházunkról, amely ezután önállóan működik, hanem folyamatos termék- és kategóriakör szinkronizáció állítható be a szülő- és gyerekáruházak között.
A leírást 5 részre bontottuk:
1. Új klón áruház létrehozása
Új webáruházat a shoprenter.hu oldalon tudunk igényelni a "Webáruház indítása" gomb segítségével. A regisztráció során fontos arra figyelni, hogy olyan e-mail címet és bolt nevet adjunk meg, amely még egy bolthoz sincs hozzárendelve, mivel rendszerünkben az email cím és a boltnév egyedi azonosító, így egy e-mail cím és boltnév csak egy webáruházhoz lehet hozzárendelve.
A szinkron kialakításának az a feltétele, hogy a meglévő és az új webáruház is Gold csomagos előfizetéssel rendelkezzen, így a regisztrációt követően az előfizetés elindítására van szükség.
A második webáruház indításakor 10% kedvezményt biztosítunk az éves csomagok díjából. Ennek az a feltétele, hogy mind a két webáruháznak ugyanazok legyenek a számlázási adatai.
A kedvezmény beállítását az info@shoprenter.hu e-mail címen szükséges jeleznünk.
Az előfizetés után kialakítható a webáruházak közötti szinkronizáció, amelyet az info@shoprenter.hu e-mail címen kérvényezhetünk. A szinkron beállításának nincs extra költsége.
2. Szinkronizáció
A szülő- és gyerekboltok között beállítható szinkronizáció. A szinkronizáció során megtehetjük azt, hogy új terméket csak a szülőboltban töltünk fel, amely 24 órán belül átmásolódik a gyerekboltokba is, illetve óránkénti gyakorisággal tudjuk frissíteni az ár és készletadatokat is a státusz információk mellett a szülőboltból a gyerekboltok felé. Ezeket beállíthatjuk a szülőbolt felületén a Beállítások > Klón áruházak > Szinkronok menüpontban. Amennyiben rendelkezünk klónozott bolttal, akkor első lépésként egy gomb segít minket abban, hogy a szinkronok létrejöjjenek.
A szinkronizáció során tehát a szülőboltból másolódnak és frissülnek az adatok a gyerekboltok felé. Az adatok köre lehet termékkör, kategória, gyártó, terméktípus-tulajdonság rendszer. Ezen kívül más adat nem fog szinkronizálódni (például szöveges tartalmak, kuponok, ajándéktermékek, stb.).
Klón áruházak létesítésekor a rendszer 5 fajta szinkront hoz létre:
- óránkénti raktár/ár szinkron: ez biztosítja, hogy az ár, a készlet, illetve a termék státusz változás 1 órán belül átkerüljön a szülőboltból a gyerekboltokba.
- napi termék szinkron: ez biztosítja, hogy egy új termék/kategória/gyártó felvétele, avagy valamelyik meglévő módosítása 24 órán belül átkerüljön a gyerekboltokba.
- napi kategória szinkron: ez biztosítja, hogy egy új kategória felvétele, valamint valamelyik meglévő módosítása 24 órán belül átkerüljön a gyerekboltokba.
- napi gyártó szinkron: ez biztosítja, hogy egy új gyártó felvétele, illetve valamelyik meglévő módosítása 24 órán belül átkerüljön a gyerekboltokba.
- napi terméktípus szinkron: ez biztosítja, hogy egy új terméktípus és egyedi tulajdonság felvétele, avagy valamelyik meglévő módosítása 24 órán belül átkerüljön a gyerekboltokba.
Fontos megjegyezni, hogy a terméktípusok szinkronizációjakor egy olyan korlátozással kell élnünk, hogy a gyerekboltokban nem szerepelhetnek más terméktípusok és egyedi tulajdonságok, mint a szülőboltban. Ha egy újat veszünk fel bármelyikből, a gyerekboltból az másnap törlődni fog, és helyreáll a szülőben beállított állapot.
A szülőboltban a Beállítások >Klón áruházak > Szinkronok menüpontban tetszőlegesen beállítható, hogy mely gyerekbolt mely szinkront kapja meg.
Az, hogy mikor futott le pontosan egy szinkron az adott gyerekboltban, megtekinthető a gyerekbolt admin felületén a kezdőoldalon.
Amennyiben akciós árakat szeretnénk szinkronizáltatni, akkor fontos, hogy a szülőboltban 10-es prioritással vegyük fel az akciós árakat. Ezt a termék szerkesztésekor az Akciók fülön tudjuk megadni a "Prioritás" oszlopban.
Fontos, hogy egyelőre ez az érték XLSX importtal nem módosítható, tehát csak manuálisan lehet változtatni.
Amennyiben nem 10-es prioritással van felvéve az akció, akkor az nem fog szinkronizálódni a gyerekbolt felé.
3. Bolttípusok
Amennyiben azt szeretnénk, hogy a gyerekboltunk csak bizonyos termékköröket kapjon meg, akkor bolttípusok létrehozására van szükségünk. Menjünk a szülőbolt adminján belül a Beállítások > Klón áruházak > Bolttípusok menüpontra, ahol az Új hozzáadása gomb segítségével hozhatunk létre új bolttípust.
Itt megadhatunk egy nevet belső azonosításra, valamint egy Kategória és Gyártó kombinációt, hogy az adott gyerekbolt mely gyártót és kategóriát, és azok termékeit kapja meg a szülőboltból.
A kapcsolat a gyártók és kategóriák között halmazállapotokat tekintve uniós. Tehát ha választunk feltételnek egy gyártót és egy kategóriát, akkor a rendszer az ahhoz a gyártóhoz rendelt összes terméket és ahhoz a kategóriához rendelt összes terméket felviszi a gyerekboltba.
A bolttípus létrehozása után a Beállítások > Klón áruházak > Boltok menüpontban tudjuk beállítani, hogy mely gyerekbolt mely bolttípusba tartozzon. Ha egy gyerekbolthoz állítunk be bolttípust, akkor a változtatáshoz maximum 24 órának kell eltelnie. Azaz akkor frissül be a gyerekboltban a bolttípus, ha a napi termék/gyártó/kategória szinkron lefutott.
4. Korlátozások
- Klónozást/Szinkront csak olyan webáruházak között tudunk beállítani, amelyek Gold vagy Platinum előfizetéssel rendelkeznek. A klónozott boltoknak a Gold/Platinum csomag díján felül nincs egyéb költsége.
- Csomagot lentebb váltani (Silverre vagy Bronzra) csak akkor van lehetőség, ha megszakítjuk a kapcsolatot a szülő és gyerekboltok között. Új gyerekbolt nem klónozható tovább, habár a menüpont a gyerekboltokban is megjelenik.
- A kapcsolat és szinkronizáció csak a szülőboltból megy a gyerekbolt felé. Tehát ha a gyerekboltban veszünk fel egy terméket, az nem fog bekerülni a szülőboltba, és kapcsolat sem fog fennállni a kettő között.
- Ha leadnak egy rendelést a gyerekboltban, akkor a készletcsökkenés nem fog megjelenni a szülőboltban. Ha ilyesmire lenne szükség, akkor javasoljuk valamilyen ERP rendszer használatát. Így ha az ERP szoftvert bekötjük az egy szülő- és összes gyerekboltunkba, akkor ha az egyik gyerekboltban történik egy rendelés, az átadódik az ERP-nek, ahol a készlet levonódik, és az új készlet kerül átadásra a többi boltnak, köztük a szülőboltnak is.
A Shoprenteres webáruházak számos ERP rendszerrel köthetők össze. Ennek listáját a webáruházunk admin felületén az Alkalmazások menüpontban láthatjuk, amennyiben leszűrjük a "Számlázó és Ügyviteli rendszerek" kategóriát. - Fontos megjegyezni, hogy a terméktípusok és tulajdonságok szinkronizációjakor egy olyan korlátozással kell élnünk, hogy a gyerekboltokban nem szerepelhetnek más terméktípusok és egyedi tulajdonságok, mint a szülőboltban. Ha egy újat veszünk fel bármelyikből, akkor a gyerekboltból az másnap törlődni fog és helyreáll a szülőben beállított állapot.
- Ha egy terméket törlünk a szülőboltban, a gyerekboltban nem fog törlődni. Erre a megoldás, hogy az adott terméket kifutott státuszra állítjuk vagy letiltjuk, és így a gyerek boltban is megváltozik annak a státusza. Ezt a termék szerkesztésekor az Adatok fülön tudjuk módosítani.
Tipp: A kifutott státuszban szereplő termék nem szerepel se a kategóriákban, se a modulokban, feedekben, csupán közvetlenül az URL-jét beírva érhető el. Az ilyen terméket nem lehet kosárba tenni, de az összes információ szerepelni fog annak termékoldalán és ezeknél a termékeknél a kosárba rakom gomb helyett egy "Nem kapható" szöveg jelenik meg, illetve az a dátum, amikor a termék kifutott státuszba került.
Ha kifutott státuszra állítunk egy terméket, akkor azt az áruházban már nem látják a látogatók, viszont a Google-ből még elérik, csak nem tudják megvásárolni. Ez azért jó, mert ha letiltunk egy termékeket, akkor 404-es oldalak keletkeznek, ami a Google szemében nem túl előnyös, ugyanakkor így, kifutott termékként még eljuthatnak hozzánk az érdeklődők, és megnézhetnek olyan kapcsolódó termékeket, amelyek még megvásárolhatók.
5. Gyakran ismételt kérdések
Mi lesz a SEO-val? Mit érdemes megváltoztatni?
Mivel a klónozott boltunk az eredeti bolt lenyomata lesz, így a Google szemében duplikált tartalom jön létre. Érdemes máshogy beállítani a meta algoritmusokat, esetleg más kategória- és termékneveket használni. Ezt úgy lehet megtenni, ha a kategórianév és terméknév szinkront kikapcsoljuk a gyerekbolt admin felületén a Beállítások > Szinkronizációs beállítások menüpontban.
Valamint javasoljuk a Beállítások > SEO > SEO és Analitika beállításokon belül a Duplikált tartalom fül használatát, amelyet pont erre a célra hoztunk létre.
Mi azt ajánljuk, hogy azoknál a termékeinknél, amikre szeretnénk kiemelt helyen szerepelni a Google-ben, írjuk meg magunk a leírásokat, a többi terméknél és kategóriaoldalnál pedig használjuk bátran a duplikált tartalmak fület, ami akkor hasznos, ha a kategória- és termékszövegeket meg akarjuk különböztetni a másik boltunkban lévő kategóriáktól és termékektől, de nem tudjuk az összes termék leírását megváltoztatni.
A leírások elé vagy mögé betehetünk egy tetszőleges szöveget, szlogent, amivel javíthatunk tartalmaink megítélésén a Google szemében.
Hány klón hozható létre?
Akárhány bolt létrehozható.
Van hűségidő a klónokra? Bármikor lemondható?
Ugyanazok a fizetési feltételek vonatkoznak a klónozott boltra, mint az eredeti boltra. Tehát, ha nem történik meg az aktuális következő időszakos befizetés, akkor a klónozott bolt lekapcsolásra kerül.
A kiküldött díjbekérő fizetési határideje után az admin felületet korlátozzuk, majd a lejárati idő után 1 hónappal a látogatói felület is leállításra kerül.
Ha emiatt váltok Gold csomagra, akkor utána vissza tudok váltani Silverre?
Igen, de akkor megszűnik a kapcsolat a szülő- és gyerekboltok között, tehát a szinkronizáció nem fog működni.
Csak le szeretném másolni a jelenlegi boltomat, de szinkronizációra nincs szükségem, akkor is a klón áruházakra van szükségem?
Ha csak egy egyszeri másolást szeretnénk, akkor nem javasoljuk ennek a használatát. Az ügyfélkapcsolatunk díjmentesen elvégzi az egyszeri másolást egyik boltról a másikra korlátlan mennyiségben. Ezt az info@shoprenter.hu címen kell jeleznünk.
Bankkártyával szeretném fizetni a gyerekboltok előfizetési díját.
A kapott díjbekérőn szereplő linkre kattintva tudjuk elindítani a bankkártyás fizetést.
Fontos, hogy a bankkártyás fizetéssel ismétlődő fizetést kezdeményezünk, aminek következtében az aktuális lejárat előtt levonjuk a következő időszak előfizetési díját. Az előfizetés és a fizetési meghagyás bármikor módosítható.
Gyerekboltomat más fizetési gyakorisággal szeretném fizetni, mint a szülőboltot.
Nem kell mást tennünk, mint jelezni ezt az ügyfélkapcsolat számára, akik módosítják az előfizetést, és küldenek egy megfelelő díjbekérőt számunkra.
Fontos, hogy ezt a webáruházhoz rendelt elsődleges e-mail címről kell jelezni az info@shoprenter.hu e-mail címre. A webshop e-mail címét az admin felületen a bal felső sarokban található lenyílón keresztül elérhető Számlázási adatok menüpontban van lehetőségünk megnézni vagy módosítani.