Klón áruházak

Klón áruházak

A klón áruházak funkcióval a jelenlegi boltokból (szülő) csinálhatunk egy másolatot (gyerek), amely másolat utána önálló életet él. A gyerekboltunkhoz ezután egyedi designt, egyedi domaint, saját vevőkört rendelhetünk vagy akár arra is felhasználhatjuk, hogy konkurenciát teremtsünk saját magunknak. Hiszen az a legideálisabb, ha a piacon mi vagyunk az elsők és a másodikok is. Természeten az új gyerek áruházat odaadhatjuk egyik partnerünknek is, hogy árusítsa a termékpalettánkat jutalék ellenében.

A klónozással nem csak egy új lenyomatot kapunk szülő áruházunkról, amely ezután önállóan működik, hanem folyamatos termék és kategóriakör szinkronizáció állítható be a szülő és gyerek áruházak között.

A leírást 5 részre bontottuk:

1. Új klón áruház létrehozása

2. Szinkronizáció

3. Bolttípusok

4. Korlátozások

5. Gyakran ismételt kérdések

1. Új klón áruház létrehozása

Új boltot a Beállítások/Klón áruházak/Új bolt igénylése menüpont alatt tudunk létrehozni. Itt egy űrlap segítségével megadhatjuk, hogy az új boltunk milyen nevet, email címet, admin belépési adatokat kapjon.

Meg kell adnunk, hogy az új bolthoz tartozó számlát milyen cégnévre állítsuk ki, amely lehet a szülő áruházhoz megadott számlázási adatok, de lehetnek teljesen egyediek is, ha mondjuk egy partnernek szánjuk a klónozott webshopot.

Ezután mi 1-2 munkanapon belül létrehozzuk az új gyerekboltot, amelyről küldünk az új gyerekbolthoz megadott email címre értesítést. Az értesítés mellé megküldjük az első időszakra vonatkozó díjbekérőt is, amelynek befizetésére 10 nap áll rendelkezésre.

Az új bolthoz megadott email címnek, olyannak kell lennie, amely nincs egyik ShopRenteres webáruházhoz se hozzárendelve, mivel rendszerünkben az email cím egyedi azonosító. Amennyiben ügyfélszolgálatunk azt tapasztalná, hogy az email cím mégis használatban van, úgy felveszik Önnel a kapcsolatot. Ugyanez igaz a bolt nevére is.

Létrehozott boltunkba ezután beléphetünk az általunk megadott adatokkal. Először el kell fogadnunk az új boltra vonatkozó ÁSZF-et, majd kezdjük a boltunk finomhangolását.

A gyerekboltjainkról egy lista megtekinthető a Boltok menüpontban. Itt Bolttípust állíthatunk be az egyes boltokhoz, vagy letilthatjuk az állapotukat. Ilyenkor nem lesznek elérhetőek a weben.

2. Szinkronizáció

A szülő és gyerekboltok között beállítható szinkronizáció. A szinkronizáció során megtehetjük azt, hogy új terméket csak a szülőboltban töltünk fel, amely 24 órán belül átmásolódik a gyerekboltokba is, illetve óránkénti gyakorisággal tudjuk frissíteni az ár és készletadatokat a szülőboltból a gyerekboltok felé. Ezeket beállíthatjuk a Szinkronok menüpontban. Amennyiben rendelkezünk klónozott bolttal első lépésként egy gomb segít minket abban, hogy a szinkronok létrejöjjenek.

A szinkronizáció során tehát a szülőboltból másolódnak és frissülnek az adatok a gyerekboltok felé. Az adatok köre lehet termékkör, kategóriák, gyártók, terméktípus-tulajdonság rendszer. Ezen kívül más adat nem fog szinkronizálódni (például cikkek, kuponok, ajándéktermékek, stb.)

Ilyenkor a rendszer létrehoz 5 fajta szinkront:

  • Óránkénti Raktár/Ár szinkron: Ez biztosítja, hogy egy ár vagy készlet változtatás a 1 órán belül átkerüljön a szülőboltból a gyerekboltokba
  • Napi Termék szinkronja: Ez biztosítja, hogy egy új termék/kategória/gyártó felvétele avagy meglévő módosítása 24 órán belül átkerüljön a gyerekboltokba
  • Napi Kategória szinkronja: Ez biztosítja, hogy egy új kategória felvétele avagy meglévő módosítása 24 órán belül átkerüljön a gyerekboltokba
  • Napi Gyártó szinkronja: Ez biztosítja, hogy egy új gyártó felvétele avagy meglévő módosítása 24 órán belül átkerüljön a gyerekboltokba
  • Napi Terméktípus szinkronja:Ez biztosítja, hogy egy új terméktípus és egyedi tulajdonság felvétele avagy meglévő módosítása 24 órán belül átkerüljön a gyerekboltokba. Fontos megjegyezni, hogy a terméktípusok szinkronizációjakor egy olyan korlátozással kell élnünk, hogy a gyerekboltokban nem szerepelhetnek más terméktípusok és egyedi tulajdonságok, mint a szülőboltban. Ha egy újat veszünk fel bármelyikből a gyerekbolt az másnap törlődni fog és helyreáll a szülőben beállított állapot.

A szinkronoknál tetszőlegesen beállítható, hogy mely gyerekbolt mely szinkront kapja meg. Hogy mikor futott le pontosan egy szinkron az adott gyerekboltra, az megtekinthető a gyerekbolt admin felületén a főoldal jobb sávjában.

Amennyiben akciós árakat szeretnénk szinkronizáltatni, akkor fontos, hogy a szülőboltban 10-es prioritással vegyük fel az akciós árakat.

3. Bolttípusok

Amennyiben azt szeretnénk, hogy a gyerekboltunk egy bizonyos termékkört kapjon meg, akkor bolttípusok létrehozására van szükségünk. Menjünk a Bolttípusok menüpontra, ahol az Új hozzáadása gomb segítségével hozhatunk létre új bolttípust.

Itt megadhatunk egy nevet belső azonosításra, valamint egy Kategória és Gyártó kombinációt, hogy az adott gyerekbolt mely gyártót és kategóriát és azok termékeit kapja meg a szülőboltból.

A kapcsolat a gyártók és kategóriák között halmazállapotokat tekintve Uniós. Tehát ha választunk feltételnek egy gyártót és egy kategóriát, akkor a rendszer az ahhoz a gyártóhoz rendelt összes terméket és ahhoz a kategóriához rendelt összes terméket felviszi a gyerekboltba.

A bolttípus létrehozása után a Boltok menüpontban tudjuk beállítani, hogy mely gyerekbolt mely bolttípusba tartozzon. Ha egy gyerekbolthoz állítunk be bolttípust, akkor a változtatáshoz maximum 24 órának kell eltelnie. Azaz akkor frissül be a gyerekboltban a bolttípus, ha a napi termék/gyártó/kategória szinkron lefutott.

4. Korlátozások

- Csak Gold vagy Platinum csomagos webshop tud klónozni.

- A klónozott bolt legalább Gold csomagos lehet. A klónozott boltoknak a Gold csomag havidíján felül nincs egyéb költsége.

- A klón áruházak első használata során boltunk szülő bolttá válik, amely egy visszafordíthatatlan folyamat.

- Csomagot lentebb váltani (Silverre vagy Bronzra) csak akkor van lehetőség, ha megszakítja a kapcsolatot a szülő és gyerekboltok között. Ezután új klón áruház létrehozására sem lesz lehetőség.

- A klónozott boltok Gold csomaggal jönnek létre, de egyedi ajánlatadás után feljebb válthatóak Platinum csomagba, ha például több termékre van szükségünk a gyerekboltban, mint a Gold csomaggal járó terméklimit.

- Új gyerekbolt nem klónozható tovább, habár a menüpont a gyerek boltokban is megjelenik.

- A kapcsolat és szinkronizáció csak a szülőboltból megy a gyerekbolt felé. Tehát ha a gyerekboltban veszünk fel egy terméket, az nem fog bekerülni a szülőboltba és kapcsolat sem fog fennállni a kettő között.

- Valamint ha leadnak egy rendelést a gyerekboltban, akkor a készletcsökkenés nem fog megjelenni a szülőboltban. Ha ilyesmire lenne szüksége javasoljuk valamilyen ERP rendszer használatát. Így ha az ERP szoftvert bekötjük az egy szülő és összes gyerekboltunkba, akkor ha egy gyerekboltban történik egy rendelés az átadódik az ERP-nek, ahol a készlet levonódik és az új készlet kerül átadásra a többi boltnak.

- Amennyiben használunk egyedi tulajdonság szinkront, akkor a gyerekboltban mindig csak a szülőboltban lévő tulajdonságok fognak bekerülni. Új tulajdonságokat nem hozhatóak létre a gyerekboltokban.

5. Gyakran ismételt kérdések

Mi lesz a SEO-val? Mit érdemes megváltoztatni?

Mivel a klónozott boltunk az eredeti bolt lenyomata lesz, így a Google szemében duplikált tartalom jön létre. Érdemes máshogy beállítani a meta algoritmusokat, esetleg más kategória és termék neveket használni. Valamint javasoljuk a SEO és Analitika beállításokon belül a Duplikált tartalom fül használatát, amelyet pont erre a célra hoztunk létre.

Hány klón hozható létre?

Akárhány bolt létrehozható.

Van hűségidő a klónokra? Bármikor lemondható?

Ugyanazok a fizetési feltételek vonatkoznak a klónozott boltra, mint az eredeti boltra. Tehát, ha nem történik meg az aktuális következő időszakos befizetés, akkor a klónozott bolt lekapcsol.

Ha emiatt váltok Gold csomagra, akkor utána vissza tudok váltani Silverre?

Igen, de akkor megszűnik a kapcsolat a szülő és gyerek boltok között, tehát a szinkronizáció nem fog működni. Valamint új klón bolt sem hozható már létre.

Csak le szeretném másolni a jelenlegi boltomat, de szinkronizációra nincs szükségem, akkor is a Klón áruházak a nekem való?

Ha csak másolni szeretnénk egyszer, akkor az Ön érdekében javasoljuk, hogy ne éljen ezzel a funkcióval. Az ügyfélszolgálaton díjmentesen végzünk klónozást bárkinek korlátlan mennyiségben.

Bankkártyával szeretném fizetni a gyerekboltok előfizetési díját.

Ebben az esetben hagyja figyelmen kívül a kapott díjbekérőt és lépjen be shoprenter.hu felületen a gyerekboltjához megadott belépési adatokkal és adjon le egy új rendelést a megfelelő időszakra bankkártyás fizetéssel.

Gyerekboltomat más fizetési gyakorisággal szeretném fizetni, mint a szülőboltot.

Nem kell mást tennie, mint jeleznie ezt az ügyfélszolgálatunkon és küldünk egy megfelelő díjbekérőt.

Van még kérdése? Kérelem beküldése

2 Megjegyzések

  • Avatar
    Valkai József

    A "gyerek" lehetnek mas arai ugyanazon termekekre mint a "szulonek"? Esetleg a gyereknel reszben mas termekeket meg tudok jeleniteni, hogy a szulonel nincs aktiv termekkent?

  • Avatar
    ShopRenter Support

    A gyereknek lehet megadni más árat, ha az adott gyereknél lekapcsoljuk a frissíthetőséget vagy a teljes gyerekboltban lekapcsoljuk az árszinkronizációt. Esetleg élhetünk még ezeken kívül olyan lehetőséget, hogy az alapárat nem módosítjuk, hanem csak szorzót rakunk a termékre.

    A gyerekboltba szabadon tölthető fel egyedi termék, amik nincsenek a szülőben.

Kérjük, Belépés után hagyjon megjegyzést.