Termék előfizetés

Az alábbi cikkünkben összefoglalunk minden információt ami a termék előfizetés beállításával és használatával kapcsolatos. 

Mire használható a termék előfizetés?

A funkció lehetőséget biztosít arra, hogy növeld a vevőid lojalitását és a visszatérő vásárlások arányát. Ez vonatkozhat konkrét termékek visszatérő vásárlására, illetve a leghűségesebb vevők számára egy egyedi közösséghez tartozás lehetőségét is lehet ezzel támogatni - előfizetési díj visszatérő beszedésére.

A funkció használatához Barion, vagy Simple kártyaregisztrációt támogató elfogadóhely és Shoprenter Termék előfizetés alkalmazás előfizetés szükséges.

 

Beállítások

Fizetési mód beállítása

A termék előfizetés két féle fizetési móddal használható. A funkció használatához abban az esetben is plusz beállítás szükséges, ha egyébként már van a webáruháznak szerződése valamelyik szolgáltatóval. 

Az elfogadóhely igénylése során fontos jelezni, hogy kártyaregisztrációt támogató elfogadóhelyre van szükség.

Fontos! A bankkártya tényleges regisztrációját a fizetési szolgáltató végzi, kártyaadatok tárolása a Shoprenterben és így a webáruház adatbázisában nem történik.

Simple pay fizetési mód beállítása

  1. Az első lépés egy új elfogadóhely regisztrációja, amit a https://simplepay.hu/ oldalon van lehetőség elindítani a „Kereskedői csatlakozás” menüpontban.
  2. Meg kell adni az adószámot, ennek alapján a Simple rendszere felismeri a szerződést és elirányít a szerződésmódosításra.
  3. A megnyílt felületen "Új elfogadóhely rögzítése" gombra szükséges kattintani.
  4. A rögzítés során meg kell adni az új elfogadóhely adatait.

Barion fizetési mód beállítása

Barion fizetési mód esetén a Barion tárcából szükséges egy új ticketet nyitni a Barion felé és ebben a ticketben jelezni az igényt, hogy a meglévő elfogadóhelyen engedélyezzék a kártyaregisztrációs fizetést.

 

Fizetési módok beállítása a Shoprenterben

A Beállítások -> Fizetési módok menüpont két új fizetési móddal gazdagott, a Termék előfizetés Barionnal és a Termék előfizetés Simple pay-el.

Ezeknek a fizetési módoknak a beállítása megegyezik a hagyományos Simple pay és Barion beállításokkal, azonban a külön fizetési módokkal megoldható az, hogy más szöveg szerepeljen a fizetési mód leírásban, más rendelés állapotba kerüljön a rendelés sikeres fizetés esetén, vagy akár különböző automatizmusok is építhetőek erre a fizetési módra.

sr_fizetesi_modok.png

A fihzetési szolgáltatók engedélyezése után a választott fizetési mód beállításaiban meg kell adni a fizetéshez használt egyedi kulcsokat.

Simple esetén új elfogadóhelyet generál a szolgáltató, így itt a kulcsok eltérnek a normál Simple fizetési módétól, Barion esetén viszont a már korábban használt fizetőhely kap kiegészítő funkcionalitást, így itt a normál Barion fizetési mód egyedi azonosítóinak az átmásolása szükséges.

Termék előfizetés alkalmazás

Az első lépés a Shoprenter Alkalmazások menüpontban a Termék előfizetés alkalmazás telepítése. Az alkalmazás a következőkért felel:

  • Számon tartja az aktív és a lemondott előfizetéseket
  • Itt kezelhetők az előfizetésekkel kapcsolatos értesítések és webshopban megjelenő szövegek
  • Előfizetési intervallumok beállítása
    Az előfizetési intervallumok boltonként határozhatók meg. A beállított intervallumok minden előfizetéses terméknél megjelennek majd.
  • Előfizetéshez járó ajándék termék beállítása
  • Termék előfizetés az alkalmazás valamelyik csomagjának az előfizetése esetén állítható be a webáruházban. Az előfizetés árazása az Árak és csomagok menüpontban tekinthető meg.

sr_elofizetes_app.png

 

Előfizetéses termékek beállítása

Annak a ténye, hogy a termék előfizetéses rendszerben megvásárolható-e a webáruház admin felületén a termék szerkesztőben az adatok fülön állítható az "Előfizetéses termék" jelölő négyzet kipipálásával.

 

Automatikus matrica beállítása

Az alkalmazás telepítésével a matricák között létrejön egy automatikus matrica és hozzárendelésre is kerül minden előfizetéses termékhez, így a kategória oldalon is látszik, hogy melyik termékek vásárolhatóak előfizetéssel is.

 

Rendelés leadása

Előfizetéses termék esetén a termékoldal kiegészül egy előfizetés blokkal, ahol a vevő ki tudja választani, hogy egyszeri, vagy előfizetéses rendszerben szeretné-e a terméket megvásárolni. Előfizetés esetén az intervallumok kiválasztása is itt történik meg.

Előfizetéses rendelést csak regisztrált vevő tud leadni. Ha nem bejelentkezett vevő tett kosárba ilyen terméket, a kosárból a pénztárba csak bejelentkezés, vagy regisztráció után tud továbblépni.

 

A kosárban és a pénztárban végig látható, hogy előfizetéses termék szerepel benne. Itt feltüntetésre kerül a választott intervallum és a következő levonás dátuma is:

A pénztárban a fizetési módok között csak a kártyaregisztrációt támogató fizetési módok kiválasztására van lehetőség.

 

Fontos! Ha a fenti képen látható módon a kosárba kerül előfizetéses és egyszeri vásárolt termék is, abban az esetben is csak a kártyaregisztrációs fizetési módok használhatók, de természetesen a megújuló rendelésbe már csak az előfizetéses termék kerül be és annak az ára kerül levonásra a vevő bankkártyájáról.

Ugyan ez történik ha több, eltérő ismétlődésű termék kerül a kosárba. A termékek következő rendelése a kiválasztott intervallum szerint történik meg.

 

Rendelés leadása és sikeres fizetés után, a rendelés bekerül a Shoprenter admin felület rendelések menüpontjába.

 

Rendelés megújulása

Az előfizetés megújulása előtt 4 nappal egy információs email kerül kiküldésre a vevő részére, amiben tájékoztatást kap a közelgő levonásról. 

Érdemes ezt a levelet engedélyezetten tartani. Kártyatársasági ajánlás, hogy a vevő megfelelően tájékoztatva legyen az előfizetés levonása előtt.

Ennek a levélnek a tartalmát a Termék előfizetés -> Szövegek szerkesztésében van lehetőség testre szabni.

A rendelés megújításának napján egy új rendelés jön létre a webáruházban a soron következő rendelésszámmal. 

A rendelés létrehozása során kísérletet teszünk a rögzített bankkártya terhelésére. Sikeres terhelés esetén a rendelés állapotot a "Sikeres bankkártyás fizetés" rendelés állapotba állítjuk, sikertelen terhelés esetén pedig másnap újabb próbát tesz a rendszer.

Ez az automatikus rendelés és a fizetés sikerességének függvényében beállított automatikus állapot váltások megegyeznek egy normál rendeléssel, kiváltanak minden eseményt amik egy hagyományos rendelés esetén be vannak állítva (pl visszaigazoló levél, automatizmus, raktárkészlet csökkentés stb.)

 

Előfizetés lemondása

Az előfizetés a vevő és a webáruház adminisztrátor által is bármikor lemondható. 

Adminisztrátor által a Termék előfizetés alkalmazásban az előfizetések menüpontban a lemondani kívánt előfizetés sávjában található kuka ikonra nyomva.

elofizetes_lemondas.png

A vevő a saját előfizetését a saját profiljában az előfizetésem menüpontban tudja lemondani. Ebben a menüpontban listázódnak az előfizetései, a lemondani kívánt előfizetést szintén a kuka ikon megnyomásával tudja elvégezni.

 

 

 

Van még kérdésed? Kérdés beküldése

Kérdésed van?

  • Böngéssz a Témák között!
  • Keress rá a konkrét kérdésedre!
  • Ha nem találtál megoldást a problémádra, vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:
  • Írd meg kérdésed a Kérdés beküldése menüpontban!
  • Írj e-mailt az info@shoprenter.hu címre!
  • Írj chat-en webáruházad adminisztrációs felületén!
  • Hívj bennünket a 06-1/234-5011-es számon munkanapokon 9:00-17:00 között!
  • Hétvégén is elérhetők vagyunk e-mailben és chat-en 10:00-14:00 között.

Hibabejelentés