Webáruházunk forgalmát növelhetjük Facebook-hirdetések használatával. Ahhoz, hogy pontosabb képet kapjunk ezen hirdetések eredményeiről, mindenképp érdemes valamilyen módon mérni a teljesítményüket. Erre az egyik lehetőségünk a Facebook Pixel (vagy Facebook-képpont, Meta-képpont), amely tulajdonképpen azt jelenti, hogy egy követőkódot kell elhelyeznünk webáruházunkban, hogy marketingadatokat adhassunk át, amelyekkel optimalizálhatjuk a hirdetéseinket.
A Facebook Conversions API (vagy Konverziók API) beállítása a másik lehetőségünk: ezzel közvetlen kapcsolatot alakíthatunk ki a webáruházunk és a Meta között, amely még pontosabb mérést tesz lehetővé. A két megoldást kombinálni is lehet az ennél is megbízhatóbb kapcsolat érdekében.
Facebook Pixel
A beállításához először Facebook Pixel alapkódot kell létrehoznunk, majd ezt a kódot kell elhelyeznünk a webáruház admin felületén a Beállítások > SEO > SEO és Analitika beállítások menüpont Facebook fülén. Az alapkódot módosítani nem szükséges, a rendszer dinamikusan kiegészíti a kódot vásárlást követően a “Purchase” alapesemény kódjával, a value értéket pedig a végrehajtott tranzakció értékére.
A Facebook-képpont létrehozásához szükségünk van hirdetési fiók létrehozására, amelyet a Facebook-profilunkra kattintva tudunk beállítani. Az alapkód kigenerálásáról pedig itt elérhető a Facebookon egy részletes leírás is.
A Facebook-képpont beállítása
1. Nyissuk meg az Eseménykezelőt.
2. Kattintsunk a bal oldali menüben az Adatforrások hozzákapcsolása elemre, és válasszuk ki a Web lehetőséget.
3. Miután az Összekapcsolás gombra kattintunk, elképzelhető, hogy új adathalmaz létrehozását kéri tőlünk a Facebook. Utána a következő ablakban adjuk meg webáruházunk elsődleges URL-címét. Az ellenőrzés után választhatunk, hogy útmutatást kérünk a beállításhoz, vagy önállóan szeretnénk elvégezni.
4. Ha az önálló beállítást választottuk, a következő lépésben válasszuk ki a Csak Meta-képpont opciót.
5. Válasszuk a Képpont kódjának manuális beállítása a webhelyen elemet.
6. Másoljuk ki a kapott kódot a Kód másolása gombbal, majd illesszük be a kódot a Beállítások > SEO > SEO és analitika menüpont Facebook Pixel fülén.
Ezzel sikeresen beillesztettük a Facebook Pixelt webáruházunkba. Bizonyos böngészőbővítményekkel, például a Meta Pixel Helperrel ellenőrizhetjük is a követőkód működését.
Szintén ebben a menüben találunk utalást a Facebook dinamikus remarketingre, amelyről itt találunk további információt.
Facebook Conversions API
A Facebook hirdetések hatékonyságának mérésén segít a Facebook Conversions API, mivel jóval nagyobb hatékonysággal jutnak el a webáruházban történt események a Facebook eseménykezelőbe, mint a Pixel esetében.
Hogyan tudom bekapcsolni a funkciót?
A bekapcsoláshoz a Facebook Eseménykezelőjéből van szükség néhány adatra.
A pixel ID vagy képpont azonosító több helyen is megtalálható, például az Eseménykezelő Adatforrások menüpontjában.
A Pixel ID mellett szükség van még az Access tokenre, vagy ahogy magyarul hívja a Facebook: a Hozzáférési kódra. Ezt is az eseménykezelő Adatforrások menüpontjában van lehetőség generálni a Beállítások fülön.
A menüpontban lentebb lapozva a Konverziók API részben az Integráció közvetlen beállítása
alatti Hozzáférési kód generálás szövegre kell kattintani. A kattintás után generálódott kódot vágólapra szükséges helyezni, mert az a továbbiakban nem lesz látható.
A két azonosítót a webáruház Beállítások > SEO > SEO és Analitika beállítások menüpontján belül a Facebook Conversions API fülön szükséges megadni. Mentés után a kapcsolat már létrejön a két rendszer között.
A Conversions API segítségével az alábbi események átadása történik meg:
- PageView → Termékoldal megtekintés
- Search → Keresés
- CompleteRegistration → Hírlevél feliratkozás
- AddToCart → Kosárba rakás
- InitiateCheckout → Pénztár folyamat megkezdés
- AddPaymentInfo → Fizetési adatok megadása
- Purchase → Rendelés leadása
A Facebook azt javasolja, hogy a Conversions API bekapcsolásával a Pixeles mérést ne szüntessék meg a webáruház tulajdonosok. Amennyiben ugyanaz az esemény beküldésre kerül Pixelen és API-n keresztül is, akkor a Facebook az egyik eseményt semmisnek veszi.
Az események duplikációját úgynevezett event ID-k segítségével tudja szűrni a Facebook, amelyeket a Shoprenteres webáruház küld el a Facebook felé mind API, mind Pixeles küldés esetén.