Facebookos követőkódok: Facebook Pixel, Conversions API

Webáruházunk forgalmát növelhetjük Facebook-hirdetések használatával. Ahhoz, hogy pontosabb képet kapjunk ezen hirdetések eredményeiről, mindenképp érdemes valamilyen módon mérni a teljesítményüket.  Erre az egyik lehetőségünk a Facebook Pixel (vagy Facebook-képpont, Meta-képpont), amely tulajdonképpen azt jelenti, hogy egy követőkódot kell elhelyeznünk webáruházunkban, hogy marketingadatokat adhassunk át, amelyekkel optimalizálhatjuk a hirdetéseinket.

A Facebook Conversions API (vagy Konverziók API) beállítása a másik lehetőségünk: ezzel közvetlen kapcsolatot alakíthatunk ki a webáruházunk és a Meta között, amely még pontosabb mérést tesz lehetővé. A két megoldást kombinálni is lehet az ennél is megbízhatóbb kapcsolat érdekében.

Facebook Pixel

A beállításához először Facebook Pixel alapkódot kell létrehoznunk, majd ezt a kódot kell elhelyeznünk a webáruház admin felületén a Beállítások > SEO > SEO és Analitika beállítások menüpont Facebook fülén. Az alapkódot módosítani nem szükséges, a rendszer dinamikusan kiegészíti a kódot vásárlást követően a “Purchase” alapesemény kódjával, a value értéket pedig a végrehajtott tranzakció értékére.

A Facebook-képpont létrehozásához szükségünk van hirdetési fiók létrehozására, amelyet a Facebook-profilunkra kattintva tudunk beállítani. Az alapkód kigenerálásáról pedig itt elérhető a Facebookon egy részletes leírás is.

A Facebook-képpont beállítása

1. Nyissuk meg az Eseménykezelőt.

2. Kattintsunk a bal oldali menüben az Adatforrások hozzákapcsolása elemre, és válasszuk ki a Web lehetőséget.

Facebook_k_ppont_1.png

3. Miután az Összekapcsolás gombra kattintunk, elképzelhető, hogy új adathalmaz létrehozását kéri tőlünk a Facebook. Utána a következő ablakban adjuk meg webáruházunk elsődleges URL-címét. Az ellenőrzés után választhatunk, hogy útmutatást kérünk a beállításhoz, vagy önállóan szeretnénk elvégezni.

4. Ha az önálló beállítást választottuk, a következő lépésben válasszuk ki a Csak Meta-képpont opciót.

5. Válasszuk a Képpont kódjának manuális beállítása a webhelyen elemet.

6. Másoljuk ki a kapott kódot a Kód másolása gombbal, majd illesszük be a kódot a Beállítások > SEO > SEO és analitika menüpont Facebook Pixel fülén.

Facebook_k_ppont_7.png

Ezzel sikeresen beillesztettük a Facebook Pixelt webáruházunkba. Bizonyos böngészőbővítményekkel, például a Meta Pixel Helperrel ellenőrizhetjük is a követőkód működését.

Szintén ebben a menüben találunk utalást a Facebook dinamikus remarketingre, amelyről itt találunk további információt.

Facebook Conversions API

A Facebook hirdetések hatékonyságának mérésén segít a Facebook Conversions API, mivel jóval nagyobb hatékonysággal jutnak el a webáruházban történt események a Facebook eseménykezelőbe, mint a Pixel esetében.

Hogyan tudom bekapcsolni a funkciót?

A bekapcsoláshoz a Facebook Eseménykezelőjéből van szükség néhány adatra.

A pixel ID vagy képpont azonosító több helyen is megtalálható, például az Eseménykezelő Adatforrások menüpontjában.

Ke_pernyo_foto__2022-07-21_-_16.01.19.png

A Pixel ID mellett szükség van még az Access tokenre, vagy ahogy magyarul hívja a Facebook: a Hozzáférési kódra. Ezt is az eseménykezelő Adatforrások menüpontjában van lehetőség generálni a Beállítások fülön.

A menüpontban lentebb lapozva a Konverziók API részben az Integráció közvetlen beállítása
alatti Hozzáférési kód generálás szövegre kell kattintani. A kattintás után generálódott kódot vágólapra szükséges helyezni, mert az a továbbiakban nem lesz látható.

A két azonosítót a webáruház Beállítások > SEO > SEO és Analitika beállítások menüpontján belül a Facebook Conversions API fülön szükséges megadni. Mentés után a kapcsolat már létrejön a két rendszer között.

A Conversions API segítségével az alábbi események átadása történik meg:

  • PageView → Termékoldal megtekintés
  • Search → Keresés
  • CompleteRegistration → Hírlevél feliratkozás
  • AddToCart → Kosárba rakás
  • InitiateCheckout → Pénztár folyamat megkezdés
  • AddPaymentInfo → Fizetési adatok megadása
  • Purchase → Rendelés leadása

A Facebook azt javasolja, hogy a Conversions API bekapcsolásával a Pixeles mérést ne szüntessék meg a webáruház tulajdonosok. Amennyiben ugyanaz az esemény beküldésre kerül Pixelen és API-n keresztül is, akkor a Facebook az egyik eseményt semmisnek veszi.

Az események duplikációját úgynevezett event ID-k segítségével tudja szűrni a Facebook, amelyeket a Shoprenteres webáruház küld el a Facebook felé mind API, mind Pixeles küldés esetén.

Van még kérdésed? Kérdés beküldése

Kérdésed van?

  • Böngéssz a Témák között!
  • Keress rá a konkrét kérdésedre!
  • Ha nem találtál megoldást a problémádra, vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:
  • Írd meg kérdésed a Kérdés beküldése menüpontban!
  • Írj e-mailt az info@shoprenter.hu címre!
  • Írj chat-en webáruházad adminisztrációs felületén!
  • Hívj bennünket a 06-1/234-5011-es számon munkanapokon hétfőtől csütörtökig 9:00-15:00 között, pénteken 9:00-12:00 között!
  • Hétvégén is elérhetők vagyunk e-mailben és chat-en 10:00-14:00 között.

Hibabejelentés