Search Console

A Google Analytics mellett a Search Console egy másik olyan ingyenes eszköz, amely nagyban megkönnyíti a webáruházunk optimalizálását. Segítségével láthatjuk például azt, hogy mekkora mennyiségű tartalmat indexelt már be tőlünk a Google vagy például az elmúlt időszakban milyen keresőszavakról érkeztek látogatók a webáruházunkba. A tulajdonjog ellenőrző meta kód elhelyezésével és a webhelytérképünk beküldésével még meg is gyorsíthatjuk webáruházunk feltérképezési folyamatát, így hamarabb kerülhetünk fel a találati listákra is.

Search Console regisztráció és tulajdon hozzáadása

Webhelytérképek beküldése

Gyakori kérdések

Search Console regisztráció és tulajdon hozzáadása

A Search Console használatához az Analytics-hez hasonlóan szintén csak egy Gmail fiókra lesz szükségünk. Ha ezzel már rendelkezünk, navigáljunk el a search.google.com/search-console weboldalra. Amennyiben be vagyunk jelentkezve Google fiókunkba, ez a felület fog megjelenni:

Amennyiben a Domain lehetőséget választjuk, a domain nevünk beírása után a Search Console megjeleníti számunkra, hogy milyen további lépések szükségesek a tulajdon igazolásához. Ezeket a domain szolgáltató felületén tudjuk elvégezni, nem a Shoprenteres admin felületen.

Ha azonban az URL-előtag lehetőséget választjuk, a (https:// előtaggal ellátott) domain nevünk beírása után több lehetőség is rendelkezésünkre áll tulajdonunk igazolására.

Az opciók közül választhatjuk a HTML-címke lehetőséget, ekkor kapjuk meg azt a tulajdonjog ellenőrző meta kódot, amelyet a Shoprenteres boltunk felületén a Beállítások > SEO > SEO és Analitika beállítások > Google Search Console fülén elhelyezhetünk.

Ezt követően lépjünk vissza a Search Console oldalára, és kattintsunk az Ellenőrzés gombra. Amennyiben a tulajdonjog ellenőrzés sikeres volt, tovább léphetünk a Search Console felületére.

Fontos! Rendszerünk aszinkronos Google Analytics követőkódot használ, ezért ha rendelkezünk Analytics fiókkal, a Search Console felületén ezzel a módszerrel is igazolható a tulajdonjog.

A Search Console használatáról további hasznos tanácsokat olvashatunk ebben a bejegyzésben.

Webhelytérképek beküldése

Miután a webhelyünket felvettük, Search Console-ban a bal oldali Webhelytérképek menüpontra kattintva tudjuk megadni a webhelytérképünk elérhetőségét.

Az ehhez szükséges linket Shoprenteres boltunk admin felületén a Beállítások > SEO > SEO és Analitika beállítások > Google Search Console fülön találjuk a Sitemap elérhetősége opciónál. Érdemes a sitemap mellett a képeket tartalmazó sitemap linkjét is felvenni Search Console-ba.

A link beillesztése után a Küldés gombra kattintva tudjuk beküldeni webhelytérképünket a Search Console-ba.

Fontos! Amennyiben a sitemap megnyitása után 423-as hibaüzenettel találkozunk és 40 000 fölötti termék url számmal rendelkezünk, a Shoprenter ügyfélszolgálatát kell keresnünk az info@shoprenter.hu e-mail címen.

Gyakori kérdések

A Search Console értesítései szerint több aloldalamat is kizártam az indexelésből. Mi a teendőm?

A Shoprenteres boltok robots.txt fájljában alapértelmezetten kizárjuk az indexelésből azokat az aloldalakat, amelyek nem relevánsak sem a látogatók, sem pedig a Google szempontjából, a rendszer megfelelő működéséhez viszont elengedhetetlenek, így nem törölhetők (pl. kosár oldal). Ezek a kizárt aloldalak ugyan megjelennek a Search Console jelentésekben lehetséges hibaként, azonban az indexelési folyamatot és a Google helyezést nem befolyásolják negatívan, sőt segítik csökkenteni a nem releváns tartalmak listázását, így pedig a visszapattanási rátát is csökkentik, ami egy fontos felhasználói élmény megfelelőségét mutató faktor.

Ezek miatt tehát nincs szükség aggodalomra, ha viszont olyan tartalmakat jelez a Search Console, amelyek a látogatók számára hasznos tartalmak (pl. termékoldalak), mindenképpen ellenőrizzük az adott aloldal beállításait.

Ebben a bejegyzésben további gyakori kérdésekről és hibákról olvashatunk.

Van még kérdésed? Kérdés beküldése

Kérdésed van?

  • Böngéssz a Témák között!
  • Keress rá a konkrét kérdésedre!
  • Ha nem találtál megoldást a problémádra, vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:
  • Írd meg kérdésed a Kérdés beküldése menüpontban!
  • Írj e-mailt az info@shoprenter.hu címre!
  • Írj chat-en webáruházad adminisztrációs felületén!
  • Hívj bennünket a 06-1/234-5011-es számon munkanapokon hétfőtől csütörtökig 9:00-15:00 között, pénteken 9:00-12:00 között!
  • Hétvégén is elérhetők vagyunk e-mailben és chat-en 10:00-14:00 között.

Hibabejelentés