A meta beállításoknál olyan adatokat adhatunk meg webáruházunkról, amelyek befolyásolhatják, hogy milyen névvel és leírással jelenik meg webáruházunk a Google találati listáján. Egy jól megírt meta leírás vagy meta title növelheti az átkattintások számát, hiszen webáruházunk a vásárló számára releváns találatok között fog elhelyezkedni, és versenytársaink közül is kitűnhetünk.
A meta beállításokat webáruházunk admin felületén a Beállítások > SEO > SEO és analitika beállítások menüpontban érjük el. A meta beállítások fül 3 részre osztható: Főoldali Meta beállításokra, Globális Meta algoritmus beállításokra és Meta algoritmus beállításokra.
Mire figyeljünk az adatok megadása során?
A Meta keyword adatok megjelenítése a forráskódban
Globális Meta algoritmus beállítások
Főoldali Meta beállítások
Az első részben az általános SEO beállításokat tudjuk megadni. Amennyiben a termékeinknél, cikkeink leírásánál nem adunk meg egyedileg meta adatokat, a rendszer az itt beállítottakat fogja megjeleníteni a Google-ben a keresési találatoknál.
Amikor beírunk egy kifejezést a Google-be, rengeteg potenciális találatot listáz ki a kereső. A keresőoldalak felépítése ugyanolyan: az első 3-4 találat általában Google Ads hirdetés, az alatta elhelyezkedő tartalmak pedig az organikus találatok. Tehát azok a találatok, amelyekért nem fizetnek a tulajdonosaik, pusztán azért kerültek ilyen kiemelt helyre, mert a weboldal/áruház tartalma megfelelően van optimalizálva, releváns és hasznos tartalmakat jelenítenek meg rajtuk.
A keresési találatok kinézete szintén megegyezik. A képen is látható első kék sor mindig a Globális Meta tag név lesz, ez a link, amire kattintva elérjük a weboldalt. Az alatta lévő feketével szedett sorok pedig a Globális Meta Leírásnál megadott adatokat jelenítik meg.
Mivel az emberek az itt megadott adatok alapján döntik el, hogy mely találatot fogják megnézni, fontos, hogy ezeket a részeket ne hagyjuk üresen a webáruházunkban, de főleg ne hagyjuk meg a még próbaverziós leírásokat, mivel ez megtévesztő lehet a keresőrobotok és a keresőt használó potenciális vásárlóink számára is.
Tipp: amennyiben azt tapasztaljuk, hogy a böngészőnk lapfülén a webáruházunk neve helyett Shoprenter Demo áruház szöveg jelenik meg, módosítsuk a menüpont beállításait, mivel még a demo áruház adatai jelennek itt meg.
Amennyiben a keresési találatok között még korábban felvitt kifejezések jelennek meg, pedig már módosítottuk őket, ne aggódjunk, a keresőknek időbe telik az egyes változtatások lekövetése, ez akár több hét is lehet. A keresőoptimalizálás hosszabb távú folyamat, ezeket a változásokat sajnos türelmesen ki kell várnunk.
Mire figyeljünk az adatok megadása során?
Meta tag név
- Lehetőleg ne legyen 70 karakternél hosszabb.
- Tartalmazza az adott oldalunkhoz kiválasztott top kulcsszavunkat vagy kulcsszavainkat.
- Lehetőleg kulcsszóval kezdődjön.
- Tagolásra használhatunk például kötőjelet, pl. Shoprenter - Webáruház bérlés.
Meta leírás
- Adjunk meg egy általános, rövid leírást, amely összefüggő szöveg és átkattintásra ösztönöz.
- A leírás lehetőleg 120 és 180 karakter közötti terjedelmű legyen.
- Legyen informatív.
- Tartalmazza az adott oldalhoz kiválasztott kulcsszavainkat.
- Lehetőleg a top kulcsszó szerepeljen a leírás elején (pl. "Ha webáruház bérlés, akkor Shoprenter. Professzionális webáruház percek alatt kezdeti költségek és kockázat nélkül.").
A Meta kulcsszavakat a Google már nem veszi figyelembe a rangsorolás során, nyugodtan üresen hagyhatjuk ezt a rubrikát.
Open Graph metaadatok
A főoldali Meta adatok megadásával tudjuk módosítani a forráskódban szereplő Open Graph metaadatokat, amelyek felelősek azért, hogy a weboldalunk a közösségi oldalakon megosztva is a kívánt kép és szövegtartalommal jelenjen meg.
A főoldal esetén ezek a következők:
- og title: a globális meta title értéke,
- og description: a globális meta description,
- og type: website,
- og URL: a bolt URL-je,
- og image: a bolt logója.
A Meta keyword adatok megjelenítése a forráskódban
A meta kulcsszavakat a Google egy ideje már nem veszi figyelembe semmilyen formában, ezért bekerült egy fejlesztés, amellyel megadható, hogy a forráskódban ne kerüljenek automatikusan elhelyezésre ezek az adatok. Amennyiben a legördülő menüben az igen lehetőséget választjuk ki, a forráskód kiegészül egy plusz keyword= sorral, amennyiben pedig a nemet, ezek az adatok nem fognak megjelenni a forráskódban, illetve admin felületen sem szükséges kitölteni ezt a mezőt. Mi azt ajánljuk, hogy válasszuk a “nem” beállítást.
Globális Robots meta tag
A Globális robots meta tag megadása arra szolgál, hogy a keresőrobotok tudják, hogyan indexeljék a honlapunk tartalmait. Ennél a beállításnál globálisan megadható ez az adat, így szabályozhatjuk azt, hogy tartalmaink bekerüljenek vagy sem a Google adatbázisába.
Meta Robots tag megadása egy termékünknél
Fontos! Alapértelmezetten minden aloldal elérhető a keresőrobotok számára ("index, follow"). Ezt a beállítást csak akkor módosítsuk, ha pontosan tudjuk, hogy mit csinálunk.
Tipp: amennyiben azt szeretnénk, hogy a Google ne indexelje az áruházunkat, amíg az feltöltés alatt van, akkor célszerűbb Karbantartásra tenni azt. Ezt a Beállítások > Webshop beállítások > Általános Beállítások > Karbantartás fülön tudjuk beállítani.
Amennyiben szeretnénk, hogy az áruházunk elérhető legyen a keresők számára, válasszuk az index, follow lehetőséget. Ez minden boltban alapbeállításként jelenik meg, nem érdemes módosítani.
Az itt választható opciókkal a következő információkat adhatjuk a keresőrobotoknak:
- index: a keresők vegyék fel a linkjeinket az adatbázisukba.
- noindex: a keresők ne vegyék fel a linkjeinket az adatbázisukba.
- follow: a keresők kövessék a webáruházunkban található hivatkozásokat.
- nofollow: a keresők ne kövessék a webáruházunkban található hivatkozásokat.
Globális Meta algoritmus beállítások
Amennyiben szeretnénk, hogy a terméknév módosításakor a keresőbarát URL is ennek megfelelően változzon, állítsuk a Terméknév és URL szinkronizálása lehetőséget igenre. A terméknév és URL változásakor létrejön továbbá ezekhez egy 301 átirányítás is, így a korábban már indexelt tartalmak továbbra is elérhetőek lesznek a találati listában és megmarad az eddig elért helyezésünk is.
Fontos! Mivel minden 301-es átirányítás magában hordoz valamennyi veszélyt, ezért ezt a beállítást körültekintően használjuk. SEO szempontból káros lehet az áruházra nézve, ha gyakran módosulnak a terméknevek és ezáltal túlságosan sok átirányítás keletkezik. Azt javasoljuk, hogy alapértelmezetten legyen a Nem opció kiválasztva a beállításnál.
Meta algoritmus beállítások
Amennyiben egyes kategóriákhoz, termékekhez vagy gyártókhoz nem adunk meg meta adatokat, hasznosak lehetnek a meta algoritmus beállítások, mivel ezzel a menüponttal lehetőségünk van megadni, hogy milyen adatokat húzzon be a rendszer automatikusan ezekbe az üres részekbe. Így meghatározhatjuk azt, hogy a Google találati listáján hogyan jelenjen meg a meta tag név vagy a meta leírásunk.
Ezt a beállítást érdemes alapértelmezett módon hagyni, de ha szükségünk van módosításokra, a rádiógombok átkattintásával vagy egyedi tagek megadásával tudjuk ezt megtenni. Például a [category] megadásával annak a kategóriának a neve fog megjelenni, amelyben az adott termék szerepel.
Egyedi beállítás esetén zárójelben találhatjuk meg a felhasználható tageket.
A beállítások mellett pedig láthatunk egy előnézetet is, hogy ellenőrizhessük, értelmes szöveg jelenne-e meg a találati oldalon.
Ezek az algoritmus beállítások nagyban megkönnyítik a dolgunkat, de azt javasoljuk, ne hagyatkozzunk csak erre a menüpontra. A jobban teljesítő vagy húzótermékekhez mindenképp adjunk meg egyedi meta leírásokat, ugyanígy azokhoz a szöveges tartalmakhoz vagy blog cikkekhez is, amelyek nagyobb számban hoznak látogatót a webáruházba.
Ha szeretnéd, hogy szakértőink megcsinálják helyetted a legfontosabb SEO beállításokat és emellett egy kulcsszókutatást is végezzenek, amelyből megtudhatod, milyen kulcsszavakra érdemes a jövőben építened az oldalad, igényeld az “Alap SEO beállítások induló webáruházaknak” csomagunkat.