MPL házhozszállítás, PostaPont, Postán maradó szolgáltatás és csomagautomaták

A postai szolgáltatások nyújtásának részletes szabályait tartalmazó 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelettel (Postai kormányrendelet) kapcsolatos beállításokról ebben a részben olvashatunk.

A szabályozás részletei: www.posta.hu/webaruhazi_jogszabaly

Gyakori kérdések: posta.hu/webaruhaz_jogszabaly_gyik

A Magyar Postának is vannak a Pick Pack Ponthoz hasonló szolgáltatásai, amelyek a személyes átvétel alternatívái lehetnek. A Postán maradó szolgáltatásnál a Magyar Posta több mint 2550 postája egyikén, a PostaPont választásakor a 125 MOL kút valamelyikén és a Csomagautomaták esetén pedig 47 forgalmas helyen lehetséges átvenni a csomagot.

A helyszínek listáját a rendszer tartalmazza, az admin felületen az MPL Posta Pont szállítás, MPL Postán maradó szállítás és MPL Csomagautomaták szállítási módok bekapcsolás után további beállítást nem igényelnek. Továbbá ezen szállítási módok beállításaiban lehetőségünk van arra, hogy milyen nézetben szeretnénk az átviteli pontokat megjeleníteni. Alapértelmezetten a lista nézet található a rendszerünkben viszont van lehetőség térképes nézetre is, melynek használatához Google Maps API kulcsra van szükség. Az alábbi működést az MPL támogatja, a Shoprenter nincs rá hatással.

A Magyar Posta negyedik típusú szolgáltatását, az MPL házhozszállítást pedig egyedi szállítási módként fel lehet vinni admin felületen.

A rendelések átadása az MPL-nek

Azokat a rendeléseket, amelyekben a vásárló az MPL házhozszállítást, az MPL PostaPontot, az MPL Postán maradó vagy az MPL Csomagautomatás szolgáltatását választotta, kényelmesen át tudjuk adni az MPL rendszerének, ha az Alkalmazások menüpontban telepítjük az MPL alkalmazást.

A másik lehetőség a rendelések átadására az, ha a Rendelések menüpontban a Futárszolgálat exportnál az MPL opciót választjuk. Ezt az exportot az MPL asztali címiratkitöltő szoftverébe lehet feltölteni.

Az MPL díjmentes hozzáférést biztosít az online címiratkitöltőhöz azoknak, akik regisztrálnak. A szerződéses ügyfelek számára az API-n (MPL alkalmazáson) keresztüli adatátvitel is elérhető.

Az MPL-es átvevőpontok listáját napi szinten frissítjük automatikusan az MPL-től kapott listák alapján.

Megfelelés a postai szolgáltatások nyújtásának részletes szabályait tartalmazó 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendeletnek (Postai kormányrendelet)

A rendelet értelmében 2024. március 28-tól a Magyarország területére értékesítő kereskedelmi célú internetes honlappal rendelkező vállalkozásoknak fel kell tüntetniük választási lehetőségként a Magyar Posta Zrt. által nyújtott postai (kézbesítési) szolgáltatást is.

A Magyar Posta Zrt. szerződött ügyfeleinek a szerződésben feltüntetett szállítási díjakon, szerződés nélkül pedig az általános szerződési feltételeikben feltüntetett szállítási díjakon kell kínálniuk a szolgáltatást. Ehhez nem kötelező szerződést kötni velük, elegendő regisztrálni, ugyanakkor ebben az esetben a futárok nem tudják a webáruház telephelyén felvenni a csomagokat.

Ezekről itt található további információ és regisztrációs lehetőség: www.posta.hu/webaruhazi_jogszabaly

Shoprenteres webáruházunk admin felületén ehhez a Beállítások > Rendelési beállítások > Szállítási módok menüpontban találjuk meg a beállítási lehetőségeket. Itt az MPL összes szolgáltatásához létre van hozva alapértelmezetten a megfelelő szállítási mód, ezeknek az engedélyezésével és beállításával tudjuk őket megjeleníteni a pénztár folyamatban. A szállítási mód szerkesztésekor a Sávok fülön lehet felvinni a díjszabásban szereplő szállítási díjak nettó árát.

A szerződött ügyfelek számára az MPL alkalmazás vagy a futárszolgálat export segítségével van lehetőség tömegesen csomagcímke generálásra, amelynek módját ebben a bekezdésben részletezzük.

Mindegyik MPL szállítási módot fel kell tüntetni a webáruházban?

Amennyiben a webáruház jelenleg is egyedi szerződés alapján adja fel küldeményeit a Magyar Postánál, úgy a hatályos szerződéses feltételek mentén folytatódik az együttműködés. Új ügyfélként egyedi szerződést kötő webáruházaknak lehetőség van az ÁSZF-től eltérő megjelenítési módra is, azonban a nem szerződött kereskedelmi célú internetes honlappal rendelkező vállalkozások számára célzottan kialakított - előzetes regisztrációhoz kötött - díjazást alkalmazó webáruházaknak minden lehetséges csomagkézbesítési módot fel kell tüntetniük.

Mi a teendő olyan termékek esetén, amelyeket a Magyar Posta nem tud elszállítani?

A Magyar Posta ÁSZF-je tartalmazza, hogy mely termékek kizártak a csomagszállításból. Erre való hivatkozással lehet jelezni a vásárlók felé, hogy az adott termék Magyar Postán keresztüli eljuttatása nem lehetséges.

Hogyan jelenítsem meg a csomagszállításon felüli egyéb szolgáltatások költségeit?

A csomagszállítási díjakhoz indokolatlan felárat hozzákapcsolni megtévesztő lehet, mert az a webáruház vásárlóinak az érdekeit sérti. Természetesen a kiszállításnak a Magyar Posta díjain kívüli egyéb összetevői is lehetnek (küldemény összerendezése, csomagolás, IT, utánvét stb.). Ezek a költségek továbbra is felszámíthatóak, azonban elvárás, hogy ezen költségek a Magyar Posta díjain felül jelenjenek meg, vagyis külön tételként.

További gyakori kérdések: posta.hu/webaruhaz_jogszabaly_gyik

Van még kérdésed? Kérdés beküldése

Kérdésed van?

  • Böngéssz a Témák között!
  • Keress rá a konkrét kérdésedre!
  • Ha nem találtál megoldást a problémádra, vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:
  • Írd meg kérdésed a Kérdés beküldése menüpontban!
  • Írj e-mailt az info@shoprenter.hu címre!
  • Írj chat-en webáruházad adminisztrációs felületén!
  • Hívj bennünket a 06-1/234-5011-es számon munkanapokon hétfőtől csütörtökig 9:00-15:00 között, pénteken 9:00-12:00 között!
  • Hétvégén is elérhetők vagyunk e-mailben és chat-en 10:00-14:00 között.

Hibabejelentés