Facebook bejelentkezés beállítása
Google bejelentkezés beállítása
GoodID bejelentkezés beállítása
Bevezetés
A modul segítségével a webáruház látogatói megadhatják Facebook / Google bejelentkezési adataikat és már a boltunkban regisztrált vásárlóként élvezhetik a további böngészést.
A Shoprenteres boltokban először telepítenünk kell a Közösségi bejelentkezésmodult a Megjelenés > Modulok menüpontban. Telepítés után szerkeszthetjük a modult, melyben az Általános, a Facebook, a Google és a GoodID fül található.
Ha a Belépés és regisztráció oldalon a "Regisztráció jóváhagyása" igenre van állítva, akkor abban az esetben a közösségi bejelentkezés modul nem jelenik meg.
Az Általános fülön megjeleníthetjük, illetve megadhatjuk a modul nevét, engedélyezhetjük állapotát.
Facebook bejelentkezés beállítása
A Facebook fülön engedélyezhetjük a bejelentkezést és saját belépési képet tölthetünk fel a sablonkép helyett. Az App ID és az App Secret azonosítók beírásához további beállításokat kell elvégeznünk a Facebook fiókunkban.
A Facebook bejelentkezés beállításához elsőként létre kell hoznunk egy Meta Developers appot, melyet a következő oldalon tudunk megtenni: https://developers.facebook.com/apps/
Amennyiben még nincs semmilyen Facebook alkalmazásunk, úgy kattintsunk a fejlécben található "Get started" lehetőségre:
Haladjunk végig ezen a regisztrációs folyamaton, majd kattintsunk a "Create APP" gombra.
Az azután felugró ablakban ki kell választanunk, hogy milyen céllal készítjük el az alkalmazást. Itt válasszuk az "Other" lehetőséget, majd a következő oldalon a "Fogyasztó" opciót.
Az ezután megjelenő ablakban az Add an app name-hez beírhatjuk a boltunk nevét, App contact email-nek pedig az email címünket.
Létrehozás után az Add Products to Your App felületen válasszuk ki a Facebook Login lehetőséget és kattintsunk a Set up gombra.
Ezt követően erre a felületre kerülünk, ahol válasszuk ki a WWW ikont.
Itt adjunk meg a boltunk URL címét:
Majd a Facebook Login > Settings menüpontra kattintva adjuk meg a Valid OAuth redirect URl-eket:
A következő két link lesz ez az URL:
{boltcím}/index.php?route=module%2Fsociallogin%2Fcallback&platform=facebook
{boltcím}/index.php?route=module%2Fsociallogin%2Fcallback&platform=facebook&go_checkout=true
A {boltcím} helyett a boltunk url-jét kell megadnunk. Amennyiben már van egyedi domain irányítva az áruházunkra, használjuk az elsődlegesnek beállított domainünket.
Például:
https://www.valamilyenboltnev.hu/index.php?route=module%2Fsociallogin%2Fcallback&platform=facebook
(A példáknál www-s az elsődleges domain, de ha a bolton nem ez van használva, akkor elhagyható a www).
A beállításokat követően, a jobb alsó sarokban található Save Changes gombra kattintva mentsük el a módosításokat.
Ezt követően két dologra lesz még szükségünk, egyrészt meg kell adnunk az engedélykéréseket, amelyeket az alkalmazásunk közvetít majd a bejelentkező személy felé, ezek feltételeként pedig meg kell adnunk a webáruházunkban feltüntetett Adatvédelmi nyilatkozat linkjét, valamint a Személyes adatok kezelését lehetővé tévő menüpontra mutató útvonalat.
Ezt az App settings>Basic menüpontban tehetjük meg. Lépjünk be, majd adjuk meg a kért URL-eket.
Amennyiben nem hoztunk még létre olyan menüpontot, ahol vásárlóink kérvényezhetik az adataik törlését, ezt könnyen megtehetjük a webáruházunk admin felületére, majd a Tartalom > Szöveges menüpontokba belépve. Itt kattintsunk az "Új hozzáadása" gombra, majd a menüpont típusaként válasszuk a "Link a személyes adatok kezelésére" opciót. A menüpont létrehozását követően csak arra van szükség, hogy megnyissuk a hozzá tartozó aloldalt, és bemásoljuk a címét a "User data deletion" mezőbe.
Ha ezzel elkészültünk, következő lépésként azt kell megadnunk, hogy milyen adatokat kérjünk be a látogatók Facebook oldaláról. Fontos, hogy itt a publikus adatok (név, cím) és az e-mail cím bekérésre kerüljenek, máskülönben nem lesz elegendő adatunk a felhasználói fiók létrehozásához.
Lépjünk be az App Review > Permissions and Features menüpontba.
Itt láthatjuk majd, hogy a fenti két adat már standard access státusszal rendelkezik, azonban nekünk ebben az esetben "Advanced access"-re lesz szükségünk. A menüponton belül a "Get advances access" lehetőség akkor érhető el, ha elvégzünk egy business verification-t. Ezt a business.facebook.com oldalon tudjuk megtenni, viszont a Meta for developers oldal is átirányít minket, amennyiben a verification még nem történt meg.
Az appot szükséges engedélyezni is a megfelelő működéshez: a fejlécben láthatunk egy kapcsolót, amelyet Live-ra szükséges állítanunk.
Ha az appunk kész és engedélyeztük, szükségünk lesz két adatra: az App ID és App Secret kódokra.
Ehhez lépjünk a App settings>Basic menübe, és másoljuk ki a két kódot.
Ezeket a kódokat pedig helyezzük el az admin felületünkön, a Megjelenés > Modulok > Közösségi bejelentkezés > Facebook fülön a megfelelő rubrikákba.
Google bejelentkezés beállítása
Ahhoz, hogy használni tudjuk a Google bejelentkezést, szükséges létrehoznunk egy Google App-ot.
Ehhez – ha még nem tettük meg – regisztráljunk be egy Google fiókot akár a Gmail-en keresztül. Amennyiben ezzel megvagyunk, lépjünk be a fiókunkba és navigáljunk a https://console.developers.google.com oldalra.
Először fogadjuk el a felhasználási feltételeket, ha a Google ezt kéri tőlünk.
Kattintsunk a „Create Project” gombra, majd hozzuk létre a projektet.
Ha létrehoztuk a projektet, az APIs & Services menüponton belül válasszuk ki az "Enabled APIs & Services" menüt, ahol el is kezdhetjük a Google+ API hozzáadását.
Ha a rendelkezésre álló API-k között megtaláltuk ezt, kattintsunk rá duplán, majd az "Enable" gomb használatával engedélyezzük.
Szükséges lesz megadnunk , hogy milyen adatok felhasználására kérünk majd engedélyt a látogatóktól, ezt a következő lépésekkel tehetjük meg.
Lépjünk be az OAuth consent screen menüpontba, és User Type-ként jelöljük meg az "External" opciót, majd kattintsunk a "Create" gombra.
A következő oldalon töltsük ki a szükséges mezőket:
App information:
- App Name: A beleegyezést kérő alkalmazás neve
- User Support email: A felhasználók ezen az e-mail címen fogják tudni feltenni a kérdéseiket
- App logo: Itt tudjuk kiválasztani az Applikáció logóját. A logónak a következő feltételeknek kell megfelelnie:
- Mérete nem lehet nagyobb 1mb-nál.
- JPG,PNG és BMP formátum engedélyezett.
- A logónak négyzet alakúnak kell lennie.
- 120px széles és 120 px magas legyen a legjobb eredmények érdekében.
App Domain:
- Application home page: Egy linket szolgáltat a felhasználóknak a főoldalra.
- Application privacy policy link: Adatvédelmi szabályzathoz link.
- Application terms of service link: Általános szerződési feltételekhez link.
Authorized domains:
A + Add domain lehetőségre kattintva lehet felvenni domain neveket. Miután hozzáadtunk egy engedélyezett domaint, használhatjuk annak aldomainjeit vagy oldalait. Amennyiben hitelesítő adatainak létrehozásakor engedélyezett JavaScript eredeteket és engedélyezett átirányítási URL-eket adtunk hozzá, akkor azok itt is meg fognak jelenni.
Developer contact information: itt lehet megadni azt az e-mail címet, amelyen keresztül a Google értesítéseket küldhet a változásokról/projektekről.
Ezután az oldal alján kattintsunk a „Save and continue” lehetőségre.
A következő aloldalon a hatóköröket (scopes) szükséges megadnunk.
A hatókörök kifejezik azokat az engedélyeket, amelyek lehetővé teszik a projekt számára, hogy bizonyos típusú személyes felhasználói adatokhoz hozzáférjen a Google-fiókjukból.
Ha érzékeny vagy korlátozott hatóköröket adunk hozzá, például olyan hatóköröket, amelyek lehetővé teszik a felhasználó e-mailjeinek vagy névjegyeinek elérését, akkor az alkalmazást ellenőrzésre be kell nyújtanunk.
Ezt az „Add or remove scopes” lehetőséggel tehetjük meg.
Alapvetően a következő hatókörökre lesz szükségünk ahhoz, hogy a felhasználói fiók létrejöhessen a webáruházunkban:
Ha ezeket kiválasztottuk, kattintsunk a „Save and continue” lehetőségre.
A következő pontban van lehetőségünk teszt felhasználók hozzáadásásra. Amíg az alkalmazás közzétételének állapota "testing", csak a tesztfelhasználók férhetnek hozzá az alkalmazáshoz. Ennek megadása nem feltétlenül szükséges, ha nem adunk meg teszt felhasználókat, tovább léphetünk a „Save and continue”-ra kattintva.
Summary:
Ennél a lehetőségnél az összegzés láthatók azok a beállítások, amelyeken az előző pontokban végig mentünk. Az itt lévő adatokat még az „Edit” gomb megnyomásával tudjuk módosítani.
Amennyiben mindent rendben találtunk és a Google verikációt kér, akkor nyomjunk a „Prepare for verification” gombra.
Ezután menjünk végig az adatokon még egyszer, míg el nem jutunk a „Final review” lehetőséghez.
Ezután az oldal aljára letekerve pipáljuk ki a „My usage of OAuth Scopes complies with the Google API Services: User Data Policy” lehetőséget és nyomjunk a „Submit for Verification” gombra.
Ha elvégeztük a verifikációt, a dashboardunkra lépve válasszuk ki a Credentials menüpontot, majd kattintsunk a Create credentials gombra, majd válasszuk ki az OAuth client ID lehetőséget.
Az Applikációnk típusa Web application lesz.
Itt két címet kell megadnunk az „Authorized redirect URI” részben, amellyel megmondjuk a Google-nek, hogy bejelentkezés után a felhasználó milyen oldalra kerüljön.
Fontos! Mind a két átszerkesztett cím az Authorized redirect URls rubrikába kerüljön, amennyiben a felette lévő Authorized Javascript origins rubrikába másoljuk bármelyiket, hibaüzenetet fogunk kapni, és nem tudjuk menteni a módosításokat.
A linkeket a következő formátumban szükséges megadnunk:
{boltcím}/index.php?route=module/sociallogin/callback&platform=google_plus
{boltcím}/index.php?route=module/sociallogin/callback&platform=google_plus&go_checkout=true
Hasonlóan, mint a Facebook bejelentkezésnél, a {boltcím} részt szintén a saját boltunk url-jével cseréljük ki.
Fontos! A Google 2021.09.13-tól kezdve csak olyan URl-eket fogad el, amelyek "https://" előtaggal kezdődnek. Amennyiben korábban történt a Google bejelentkezés beállítása és a linkek elején még "http://" szerepel, a további zavartalan működés érdekében ezeket "https://" előtagra szükséges cserélni.
Ha elhelyeztük a linkeket és megadtuk az appunk nevét, kattintsunk a Create gombra, hogy a következő oldalon megkapjuk a bejelentkezés beállításához szükséges kódokat.
Utolsó lépésként nincs más dolgunk, mint a webáruházunk admin felületén belépni a Megjelenés> Modulok> Közösségi bejelentkezés modulba, és a Google fülön megadni a Client ID és Client Secret kódokat.
Sikeres beállítások után így kell működnie a bejelentkezésnek:
Tipp: Ha a beállítást követően a rendszer átdob minket a bejelentkezési felületekre (Facebook és Google bejelentkezésnél egyaránt), de egy piros hibaüzenet fogad minket, a hibát valószínűleg az okozza majd, hogy az url-eket rosszul adtuk meg. Ellenőrizzük, hogy nem került-e a címekbe plusz karakter, akár szóköz is, vagy azt, hogy http-vel vagy https-sel hivatkoztunk-e, esetleg az elsődleges domainünk helyett más domaint használtunk-e. Ezek esetében ugyanis az átirányítás nem lesz sikeres, így hibaüzenetet fogunk kapni a bejelentkezés megkísérlésekor.
GoodID bejelentkezés beállítása
A funkció beállításához lépjünk be a Megjelenés > Modulok menüponton belül a Közösségi bejelentkezés modulba, és válasszuk a GoodID fület.
Itt az engedélyezés után egy logó feltöltésére van szükség, mely a GoodID applikáción belül a Szolgáltatók felületén fog megjelenni.
Fontos: A logónak az alábbi feltételeknek kell megfelelnie:
- A logó minimum 512x512 pixel, maximum 1024x1024 pixel és legfeljebb 2 Mb méretű lehet.
- Maximum 20%-os eltérés lehetséges a szélesség és magasság között.
- Érdemes arra törekedni, hogy kicsiben is jól felismerhető legyen a logó. Azaz, ha egy széltében hosszú logónk van, akkor ne azt kicsinyítsük le és tegyünk köré fehér hátteret, hogy megfeleljen az első két követelménynek, hanem ebben az esetben próbáljunk meg a logónkból jellemző betűt/képet kivágni és azt használni a megfelelő méretben.
Ha az utolsó követelmény nem teljesül, akkor sajnos a GoodID-nek nem áll módjában a logót feltüntetni a „Szolgáltatók” képernyőn (ez az a felület, ahol az összes GoodID-val elérhető webshop és más szolgáltató, pl. bank, fesztivál megtalálható).
A Shoprenter admin felületén hibaüzenettel is találkozhatunk, ha a fenti feltételeknek nem felel meg a logó kép.
Az aktiválás után még szükség van a webáruházban megjelenő logó kiválasztására, ami kék vagy fehér színű lehet:
Amennyiben kérdésünk merülne fel a beállítással kapcsolatban, ezt a support@goodid.net e-mail címen tudjuk feltenni.
A beállítások elvégzése után a közösségi bejelentkezés működése a következő:
Ha a vevő már korábban regisztrált a boltunkban, akkor csak egyszerűen beléptetjük a vevőt a webshopban. Az összekötő kapocs az email cím, tehát a webshopban a vevő email címének meg kell egyeznie a használt közösségi fiók email címével.
Ha nincs ilyen egyezés webáruházunkban, akkor a rendszer létrehozza a vevő fiókját egy legenerált jelszóval, és ide lép be a vevő a közösségi fiókján keresztül. A vevő ezután belépésre használhatja a közösségi fiókját vagy a webshopos fiókját új jelszó igénylése után.