Maileon

Beállítása: Beállítások > Integrációk > Hírlevél küldő > Maileon

A Maileon ShopRenter integrációja az automatikus szinkronizációnak köszönhetően kiváló lehetőséget nyújt a hírlevélre feliratkozó vásárlóink adatainak szinkronizálásában, vásárlói megrendelések adatainak átadásában, a kosárelhagyások, félbe hagyott rendelések és az RSS feedek kezelésében.

Az integráció elkezdéséhez 2 oldalt kell megnyitnunk, ahol az egyes funkciókat tudjuk majd beállítani, amelyeket lentebb lépésről-lépésre összeszedtünk.

1) Saját Maileon fiókunk, ami nagy valószínűséggel valami ilyesmi: “https://cegnev--news-mailer.maileon.com”

2) ShopRenter-es admin felület – https://valami.shoprenter.hu/admin

Maileon-ShopRenter API kulcs beállításai

 

mceclip13.png

Először lépjünk be a saját Maileon fiókunkba, majd kattintsunk az oldalt található Beállítások menüpontra, azon belül pedig az API-Kulcsok almenübe. Az ott látható API kulcsot a nagyító ikon használatával tudjuk megjeleníteni.

mceclip14.png

Ezt kell bemásolnunk a Maileon Apollo felületén a ShopRenter Pluginon belül a Maileon API key mezőbe.

Ezt követően lépjünk be a ShopRenter admin felületére, azon belül pedig a Beállítások > Integrációk > API beállítások részbe. Belépés után először az API státuszt kell engedélyeznünk.

mceclip15.png

Ezt követően, az itt szereplő felhasználó nevet, jelszót és API url-t kell megadnunk az Apollo beállítási felületén.

mceclip16.png

Ha jól adtuk meg a szükséges adatokat akkor az Apollo-ban a Maileon Státusz ponton az egyes átkerülő funkciók alatt a rendszer zöld pipával fogja jelezni a beállítás sikerességét. Ezzel szemben, ha valamilyen probléma lépne fel, a rendszer egy piros x jelzéssel fogja mutatni, hogy valamelyik adat megadása sikertelen volt. Ez esetben ellenőrizzük le az adatokat, hogy jól lettek-e beírva, illetve adjuk meg őket újra. Amennyiben az újra beírás sem segített akkor vegyük fel a kapcsolatot a Shoprenter ügyfélszolgálatával.

Abban az esetben, ha ezt a műveletet sikeresen elvégezted, a megrendelések, kosárelhagyások és a feliratkozó vásárlók adatai WebHookok segítségével valós időben fognak szinkronizálódni.

ShopRenter WebHook beállítása új megrendeléshez

A következő lépésként a sikeres szinkronizálás elindításához lépjünk be a ShopRenter admin felületére, azon belül pedig a Marketing fül alatt, az Automatikus események almenübe. Itt válasszuk az Új hozzáadása lehetőséget, majd az eseményeknél a legördülő menüből az Új rendelés feladás lehetőséget, majd kattintsunk a tovább gombra.

mceclip17.png

A cselekmények legördülő menünél válasszuk a WebHook lehetőséget, majd ismét kattintsunk a tovább gombra. A következő felületen több mindent is be kell állítani. Elsőként el kell neveznünk az automatizmusodat – lehet tetszőleges, de javasoljuk a maileon_orders megnevezést -, majd a státuszt állítsuk engedélyezettre, az időzítés típusát pedig azonnalra.

Az ezután következő két legördülő menüben szereplő feltételeket hagyjuk alapértelmezetten, a címzett legyen https://apollo.maileon.hu/webhook/shoprenter Formátuma maradjon szintén az alapértelmezett – JSON. Az elküldendő adatoknál mindegyik húzzuk át a jobb oldalra, az üres táblába, majd nyomjunk a fenti mentés gombra.

mceclip18.png

Ezt követően visszadob majd az oldal az automatizmusok felsorolásához, ahol válasszuk ki a most létrehozott automatizmust a szerkesztés gombra kattintva.

Ezután lesz lehetőségünk az oldal alján Teszt WebHook küldésére. Amennyiben sikeres volt a küldés, a gomb mellett egy „Az adatokat elküldtük a megadott címre” üzenetet fogunk látni. Ha ez megtörtént, az ellenőrzéshez lépjünk át a Maileon fiókunkba.

Az ellenőrzést a Maileon / Listák és Kontaktok / Kontaktesemények fül alatt találod egy shoprenter_orders és egy shoprenter_orders_extended elnevezésű kontakteseményként. Egy megrendelésnél bekerül a két kontakt esemény (orders, orders_extended), illetve a vásárló adatai is átkerülnek és létre jön új kontaktként, ha az email címe még nem szerepelt a Maileon adatbázisában. Ha pedig az email cím már szerepelt kontaktként, akkor az adatai frissítésre kerülnek.

mceclip19.png

 

Fontos tudni, hogy megrendelés esetén két kontaktesemény jön létre a Maileonban.
Az egyik a shoprenter_orders, ahova csak egyszer kerül be egy adott megrendelés az összes benne szereplő termékkel.
A másik a shoprenter_orders_extended, ahová pedig termékenként kerül be a megrendelés. Például, ha négy termék szerepelt egy megrendelésben, akkor a megrendelés, termékenként négyszer kerül be a shoprenter_orders_extended eseménybe, külön-külön minden egyes benne szereplő termékkel.

Gratulálunk! Ezzel a lépéssel létre is hoztad az alap integrációt, aminek köszönhetően egyből, valós időben átkerülnek az ügyfeleid rendeléseinek az adatai a Maileon-ba (rendelési azonosító, rendelés dátuma, terméknevek, rendelés összege, szállítási adatok, stb.).

A ShopRenter WebHook beállítása megrendelés státusz változtatáshoz

Ha ezzel is megvagyunk, akkor az első nagy lépést el is végeztük, ugyanis a rendelési adatok már át is kerülnek a Maileon fiókunkba, valós időben, a megrendelés pillanatában!

A következő lépésként ugyanezt a folyamatot kell majd még egyszer elvégeznünk, azzal a különbséggel, hogy más címzettet, megnevezést és eseményt adunk meg az automatizmus beállításakor a következők szerint.

mceclip20.png

A státusz váltás beállításához először lépjünk be a ShopRenter admin felületére, azon belül pedig a Marketing fül alatt, az Automatikus események almenübe. Itt válasszuk az Új hozzáadása lehetőséget, majd az eseményeknél a legördülő menüből a Rendelés állapot váltás lehetőséget, aztán pedig kattintsunk a tovább gombra. A cselekmények legördülő menünél ismét a WebHook lehetőséged választjuk majd.

Ezt követően elsőként el kell neveznünk az automatizmust – lehet tetszőleges, de javasoljuk a maileon_status_change megnevezést -, majd a státuszt állítsuk engedélyezettre, az időzítés típusát pedig azonnalra (ugyanúgy, mint ahogyan azt fentebb is tettük).

Az ezután következő két legördülő menüben szereplő feltételeket hagyjuk alapértelmezetten, a címzett pedig legyen https://apollo.maileon.hu/webhook/shoprenter/status_change Formátuma maradjon szintén az alapértelmezett – JSON. Az elküldendő adatoknál pedig az összes mezőt vigyük át a jobb oldalra és kattintsunk a fenti mentés gombra.

mceclip21.png

Ezután visszadob majd az oldal az automatizmusok felsorolásához, ahol válasszuk ki a most létrehozott automatizmust a szerkesztés gombra kattintva. Ezt követően lesz lehetőségünk az oldal alján Teszt WebHook küldésére. Amennyiben sikeres volt a küldés, a gomb mellett egy „Az adatokat elküldtük a megadott címre” üzenetet fogunk látni. Ha ez megtörtént, akkor az ellenőrzéshez lépjünk át a Maileon fiókunkba. Ezt az eseményt a Maileon / Listák és kontaktok / Kontaktesemények fül alatt találjuk shoprenter_status_change elnevezéssel.

Ennek köszönhetően tehát nem csak a rendelések érkeznek át a Maileon fiókunkba, hanem az egyes rendelések későbbi státuszváltozásai is. Tehát például ha valaki úgy rendelt egy terméket, hogy azt még nem fizette ki a rendelés pillanatában, akkor “Függőben lévő” státusszal kerül át a megrendelés a fiókunkba. Ellenben, ha később kifizeti a rendelését és átváltozik a státusza “Fizetett”-re, akkor ez egyből, automatikusan át fog kerülni a Maileon fiókunkba is, hogy tudjuk, ki az a kontaktunk, aki kifizette már a rendelését és ki az, akinek még erről emlékeztető, fizetési felszólító levelet kell küldenünk.

 A ShopRenter WebHook beállítása félbehagyott rendelés eseményhez (kosárelhagyás bekapcsolása)

Kosárelhagyás megvalósításához be kell állítanunk először egy olyan automatizmust, ami szintén WebHook segítségével fogja átadni a félbehagyott rendelési adatokat.

mceclip22.png

Első lépésként itt is a ShopRenter admin felületére kell belépnünk. Az admin felületen belül a Marketing fül alatt, az Automatizmusok almenübe kell elnavigálnunk. Itt válaszd az Új hozzáadása lehetőséget, majd az eseményeknél a legördülő menüből a Rendelés félbehagyás lehetőséget, aztán pedig kattints a tovább gombra.

Ezt követően elsőként el kell nevezni az automatizmust – lehet tetszőleges neve is, de javasoljuk a maileon_abandoned_carts megnevezést. Ezután a státuszt állítsd engedélyezettre, az időzítés típusát időzítettre, az időzítést pedig 2 órára. Az ezután következő két legördülő menüben szereplő feltételeket hagyjd alapértelmezetten, a címzett pedig legyen https://apollo.maileon.hu/WebHook/shoprenter/abandoned_carts. Formátuma maradjon szintén az alapértelmezett – JSON. Az elküldendő adatoknál pedig az összes értéket húzd át az üres, jobb oldali mezőbe, majd kattints a fenti mentés gombra.

mceclip23.png

Gratulálunk! Sikeresen beállítottad a WebHookot, ami az első kosárelhagyáskor automatikusan létrejön, és megtalálod majd a Maileon fiókodban shoprenter_abandoned_carts_WebHooks nevű kontakteseményként. Ebbe az eseménybe kerülnek át tehát a félbehagyott rendelések adatai.

 Termék RSS összeállítása

Az utolsó lépés a teljes integrációhoz egy termék RSS feed összeállítása, ami kiváló lehetőséget nyújt termékeink könnyű és gyors kezelésére a hírleveleink összeállítása során.

Ehhez a Maileon Apollo rendszerébe kell belépnünk, amit a https://apollo.maileon.hu címen keresztül érünk el. A termék RSS összeállításához a RSS feed hozzáadása gombra kell kattintanunk, ami átnavigáltat egy új oldalra, ahol a ShopRenter Products List látható. Alul táblázatos formában felsorolásra kerülnek a ShopRenter webshopodban található termékeink, illetve a felső részbe kerülnek azok a termékek, amik kiválasztásra kerülnek az RSS feed gyártása céljából.

Lista készítéséhez csupán az Add to RSS list gombot kell használnunk, míg ha valamit ki szeretnénk venni belőle, akkor csupán a Delete gombot kell használnunk.

Fontos viszont, hogy nem csak egy, hanem akár 16 listát is létrehozhatunk. Ezeket majd a fent szerepelő RSS List#1 legördülő menüből tudjuk kiválasztani. A kívánt lista megnyitásához csupán válasszuk ki a szükségeset és használjuk a Select gombot. A felső sarokban szereplő Show RSS Feed url használatával pedig az éppen kiválasztott termék lista részletesebb adatait tudjuk megtekinteni, míg a Back gombra kattintva pedig visszaléphetünk az előző felületre.

mceclip24.png

Van még kérdésed? Kérdés beküldése

Kérdésed van?

  • Böngéssz a Témák között!
  • Keress rá a konkrét kérdésedre!
  • Ha nem találtál megoldást a problémádra, vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:
  • Írd meg kérdésed a Kérdés beküldése menüpontban!
  • Írj e-mailt az info@shoprenter.hu címre!
  • Írj chat-en webáruházad adminisztrációs felületén!
  • Hívj bennünket a 06-1/234-5011-es számon munkanapokon 9:00-17:00 között!
  • Hétvégén is elérhetők vagyunk e-mailben és chat-en 10:00-14:00 között.

Hibabejelentés