Beállítása: Beállítások > Integrációk > Hírlevél küldő > Maileon
A Maileon Shoprenter integrációja az automatikus szinkronizációnak köszönhetően kiváló lehetőséget nyújt a hírlevélre feliratkozó vásárlóink adatainak szinkronizálásában, vásárlói megrendelések adatainak átadásában, a kosárelhagyások, a félbe hagyott rendelések és az RSS feedek kezelésében.
Az integráció elkezdéséhez 2 oldalt kell megnyitnunk, ahol az egyes funkciókat tudjuk majd beállítani, amelyeket lentebb lépésről-lépésre összeszedtünk:
1) saját Maileon fiókunkat, amely nagy valószínűséggel valami ilyesmi: “https://cegnev--news-mailer.maileon.com”,
2) Shoprenteres admin felületünket.
Fontos! Az integráció használatához API kapcsolat és automatizmusok szükségesek, ezért az integráció a Gold csomagtól érhető el.
A Maileon-Shoprenter API kulcs beállítása
Webhookok beállítása az adatok átadásához
Shoprenter webhook beállítása új megrendeléshez
Shoprenter webhook beállítása megrendelés státusz változtatáshoz
Shoprenter webhook beállítása félbehagyott rendelés eseményhez (kosárelhagyás bekapcsolása)
A Maileon-Shoprenter API kulcs beállítása
Először lépjünk be a saját Maileon fiókunkba, majd kattintsunk az oldalt található Beállítások menüpontra, azon belül pedig az API-Kulcsok almenübe. Az ott látható API kulcsot a nagyító ikon használatával tudjuk megjeleníteni.
Ezt kell bemásolnunk a Maileon Apollo felületén a Shoprenter Pluginon belül a Maileon API key mezőbe.
Ezt követően lépjünk be a Shoprenter admin felületére, azon belül pedig a Beállítások > API beállítások részbe. Belépés után először az API státuszt kell engedélyeznünk.
Ezt követően az itt szereplő felhasználónevet, jelszót és API url-t kell megadnunk a Maileon Apollo beállítási felületén.
Ha jól adtuk meg a szükséges adatokat, akkor az Apollóban a Maileon Státusz ponton az egyes átkerülő funkciók alatt a rendszer zöld pipával fogja jelezni a beállítás sikerességét. Ezzel szemben, ha valamilyen probléma lépne fel, a rendszer egy piros x jelzéssel fogja mutatni, hogy valamelyik adat megadása sikertelen volt. Ez esetben ellenőrizzük le az adatokat, hogy jól lettek-e beírva, illetve adjuk meg őket újra. Amennyiben az újra beírás sem segített, akkor vegyük fel a kapcsolatot a Shoprenter ügyfélszolgálatával.
Abban az esetben, ha ezt a műveletet sikeresen elvégeztük, a megrendelések, kosárelhagyások és a feliratkozó vásárlók adatai webhookok segítségével valós időben fognak szinkronizálódni.
Webhookok beállítása az adatok átadásához
Shoprenter webhook beállítása új megrendeléshez
A következő lépésként a sikeres szinkronizálás elindításához lépjünk be a Shoprenter admin felületére, azon belül pedig a Marketing > Automatikus események almenübe. Itt válasszuk az Új hozzáadása lehetőséget, majd az eseményeknél a legördülő menüből az Új rendelés feladás lehetőséget, és kattintsunk a Tovább gombra.
A cselekmények legördülő menünél válasszuk a webhook lehetőséget, majd ismét kattintsunk a Tovább gombra.
A következő felületen több mindent is be kell állítani. Elsőként el kell neveznünk az automatizmusunkat – lehet tetszőleges, de javasoljuk a maileon_orders megnevezést -, majd a státuszt állítsuk engedélyezettre, az időzítés típusát pedig Azonnalra.
Az ezután következő két legördülő menüben szereplő feltételeket hagyjuk alapértelmezetten, a címzett legyen https://apollo.maileon.hu/webhook/shoprenter.
Formátuma maradjon szintén az alapértelmezett (JSON).
Az elküldendő adatoknál mindegyiket húzzuk át a jobb oldalra, az üres táblába, majd kattintsunk a fenti mentés gombra.
Ezt követően visszadob majd az oldal az automatizmusok felsorolásához, ahol válasszuk ki a most létrehozott automatizmust a szerkesztés gombra kattintva.
Ezután lesz lehetőségünk az oldal alján Teszt webhook küldésére. Amennyiben sikeres volt a küldés, a gomb mellett egy „Az adatokat elküldtük a megadott címre” üzenetet fogunk látni. Ha ez megtörtént, az ellenőrzéshez lépjünk át a Maileon fiókunkba.
Az ellenőrzést a Maileon > Listák és Kontaktok > Kontaktesemények fül alatt találjuk egy "shoprenter_orders" és egy "shoprenter_orders_extended" elnevezésű kontakteseményként.
Egy megrendelésnél bekerül a két kontakt esemény (orders, orders_extended), illetve a vásárló adatai is átkerülnek és létrejön új kontaktként, ha az email címe még nem szerepelt a Maileon adatbázisában. Ha pedig az email cím már szerepelt kontaktként, akkor az adatai frissítésre kerülnek.
Fontos! Egy megrendelés esetén két kontaktesemény jön létre a Maileonban.
Az egyik a shoprenter_orders, ahova csak egyszer kerül be egy adott megrendelés az összes benne szereplő termékkel.
A másik a shoprenter_orders_extended, ahová pedig termékenként kerül be a megrendelés. Például, ha négy termék szerepelt egy megrendelésben, akkor a megrendelés termékenként négyszer kerül be a shoprenter_orders_extended eseménybe, külön-külön minden egyes benne szereplő termékkel.
Ezzel a lépéssel létre is hoztuk az alap integrációt, aminek köszönhetően egyből, valós időben átkerülnek az ügyfeleink rendeléseinek az adatai a Maileonba (rendelési azonosító, rendelés dátuma, terméknevek, rendelés összege, szállítási adatok, stb.).
Shoprenter webhook beállítása megrendelés státusz változtatáshoz
Ha ezzel is megvagyunk, akkor az első nagy lépést el is végeztük, ugyanis a rendelési adatok már át is kerülnek a Maileon fiókunkba valós időben, a megrendelés pillanatában.
A következő lépésként ugyanezt a folyamatot kell még egyszer elvégeznünk azzal a különbséggel, hogy más címzettet, megnevezést és eseményt adunk meg az automatizmus beállításakor a következők szerint.
A státuszváltás beállításához először lépjünk be a Shoprenter admin felületére, azon belül pedig a Marketing > Automatikus események almenübe. Itt válasszuk az Új hozzáadása lehetőséget, majd az eseményeknél a legördülő menüből a Rendelés állapot váltás lehetőséget, aztán pedig kattintsunk a Tovább gombra. A cselekmények legördülő menünél ismét a webhook lehetőséget választjuk majd.
Ezt követően elsőként el kell neveznünk az automatizmust – lehet tetszőleges, de javasoljuk a maileon_status_change megnevezést -, majd a státuszt állítsuk engedélyezettre, az időzítés típusát pedig Azonnalra (ugyanúgy, mint ahogyan azt fentebb is tettük).
Az ezután következő két legördülő menüben szereplő feltételeket hagyjuk alapértelmezetten, a címzett pedig legyen https://apollo.maileon.hu/webhook/shoprenter/status_change.
Formátuma maradjon szintén az alapértelmezett (JSON).
Az elküldendő adatoknál pedig az összes mezőt vigyük át a jobb oldalra, és kattintsunk a fenti mentés gombra.
Ezután visszadob majd az oldal az automatizmusok felsorolásához, ahol válasszuk ki a most létrehozott automatizmust a szerkesztés gombra kattintva. Ezt követően lesz lehetőségünk az oldal alján Teszt webhook küldésére. Amennyiben sikeres volt a küldés, a gomb mellett egy „Az adatokat elküldtük a megadott címre” üzenetet fogunk látni.
Ha ez megtörtént, akkor az ellenőrzéshez lépjünk át a Maileon fiókunkba. Ezt az eseményt a Maileon > Listák és kontaktok > Kontaktesemények fül alatt találjuk "shoprenter_status_change" elnevezéssel.
Ennek köszönhetően tehát nemcsak a rendelések érkeznek át a Maileon fiókunkba, hanem az egyes rendelések későbbi státuszváltozásai is. Tehát például, ha valaki úgy rendelt egy terméket, hogy azt még nem fizette ki a rendelés pillanatában, akkor “Függőben lévő” státusszal kerül át a megrendelés a fiókunkba. Ellenben, ha később kifizeti a rendelését és átváltozik a státusza “Fizetettre”, akkor ez egyből, automatikusan át fog kerülni a Maileon fiókunkba is, hogy tudjuk, ki az a kontaktunk, aki kifizette már a rendelését és ki az, akinek még erről emlékeztető, fizetési felszólító levelet kell küldenünk.
Shoprenter webhook beállítása félbehagyott rendelés eseményhez (kosárelhagyás bekapcsolása)
A kosárelhagyás bekapcsolásához be kell állítanunk először egy olyan automatizmust, amely szintén webhook segítségével fogja átadni a félbehagyott rendelési adatokat.
Első lépésként itt is a Shoprenter admin felületére kell belépnünk. Az admin felületen belül a Marketing > Automatikus események almenübe kell elnavigálnunk. Itt válasszuk az Új hozzáadása lehetőséget, majd az eseményeknél a legördülő menüből a Rendelés félbehagyás lehetőséget, aztán pedig kattintsunk a Tovább gombra.
Ezt követően elsőként el kell neveznünk az automatizmust – lehet tetszőleges neve is, de javasoljuk a maileon_abandoned_carts megnevezést. Ezután a státuszt állítsuk engedélyezettre, az időzítés típusát időzítettre, az időzítést pedig 2 órára.
Az ezután következő két legördülő menüben szereplő feltételeket hagyjuk alapértelmezetten, a címzett pedig legyen https://apollo.maileon.hu/WebHook/shoprenter/abandoned_carts.
Formátuma maradjon szintén az alapértelmezett (JSON).
Az elküldendő adatoknál az összes értéket húzzuk át az üres, jobb oldali mezőbe, majd kattintsunk a fenti mentés gombra.
Ezzel sikeresen beállítottuk a webhookot, amely az első kosárelhagyáskor automatikusan létrejön, és megtaláljuk majd a Maileon fiókunkban a "shoprenter_abandoned_carts_WebHooks" nevű kontakteseményként. Ebbe az eseménybe kerülnek át tehát a félbehagyott rendelések adatai.
Termék RSS összeállítása
Az utolsó lépés a teljes integrációhoz egy termék RSS feed összeállítása, ami kiváló lehetőséget nyújt termékeink könnyű és gyors kezelésére a hírleveleink összeállítása során.
Ehhez a Maileon Apollo rendszerébe kell belépnünk, amit a https://apollo.maileon.hu címen keresztül érünk el. A termék RSS összeállításához az RSS feed hozzáadása gombra kell kattintanunk, ami átnavigál minket egy új oldalra, ahol a Shoprenter Products List látható. Alul táblázatos formában felsorolásra kerülnek a Shoprenter webshopunkban található termékeink, illetve a felső részbe kerülnek azok a termékek, amelyek kiválasztásra kerülnek az RSS feed gyártása céljából.
Lista készítéséhez csupán az Add to RSS list gombot kell használnunk, míg ha valamit ki szeretnénk venni belőle, akkor csupán a Delete gombot kell használnunk.
Fontos! Nemcsak egy, hanem akár 16 listát is létrehozhatunk. Ezeket majd a fent szerepelő RSS List#1 legördülő menüből tudjuk kiválasztani. A kívánt lista megnyitásához csupán válasszuk ki a szükségeset, és használjuk a Select gombot. A felső sarokban szereplő Show RSS Feed url használatával pedig az éppen kiválasztott terméklista részletesebb adatait tudjuk megtekinteni, míg a Back gombra kattintva pedig visszaléphetünk az előző felületre.