A Mailhhimp hírlevélküldő egy hatékony eszköz a vállalkozások számára, amely lehetővé teszi a könnyű és hatékony hírlevelek létrehozását és küldését. Ez a platform segít az üzenetek személyre szabásában, az üzenetek célzott és precíz eljuttatásában a megfelelő célcsoportokhoz.
Fontos! A Mailchimp használatához már alkalmazás is elérhető Shoprenteres admin felületünkön, ami az integrációnál modernebb és fejlettebb megoldás, így elsősorban annak a használatát javasoljuk. Beállítási útmutatója itt érhető el.
Beállítások a Shoprenter felületén
A Mailchimp összekapcsolása Shoprenteres webáruházunkkal
Üdvözlő üzenet a feliratkozáskor
Értesítés a feliratkozókról/leiratkozókról
Beállítások a Shoprenter felületén
A Beállítások > Integrációk > Hírlevél küldő > Mailchimp menüpontban tudjuk megadni az összekötéshez szükséges adatokat.
Az integráció beállításához két kötelező adatot kell megadnunk, ezeket az információkat a Mailchimp felületéről tudjuk kinyerni:
- API kulcs,
- Lista azonosító (List ID).
Ezen felül további beállítások is elérhetők:
- Rendelési adatok átadása: az átlagos rendelési érték és a rendelésszám átadása a Mailchimpnek.
- Hűségpontok átadása: a vásárló hűségpontjainak átadása a Mailchimpnek.
- MailChimp E-commerce integráció bekapcsolása: a vásárlók és a vásárlási adatok átadása a MailChimpnek.
- MailChimp E-commerce nyelve: a terméknevek a kiválasztott nyelven kerülnek szinkronizálásra. A már szinkronizált termékek akkor kerülnek felülírásra, ha a termékadatokban változás történik.
A feliratkozók neve, telefonszáma és email címe egyszerűen továbbítható így a Mailchimp rendszerébe, az információk pedig automatikusan szinkronizálódnak, amennyiben ezt engedélyezzük.
Mailchimp lista létrehozása
A Mailchimp használatához először regisztrálnunk kell a Mailchimp oldalán.
Ha a regisztrációnk kész, a következő lépés a lista megalkotása, amelyre a feliratkozóink fognak felkerülni, és amely segítségével hírlevél kampányokat hozhatunk létre. A Mailchimp felületén az Audience menüpontra kattintva válasszuk a Manage Audience gombot.
Ezután a Manage Audience menüt megnyitva a legördülő listából ki kell választanunk a View Audiences lehetőséget.
Ha ezzel is megvagyunk, akkor már csak létre kell hoznunk a listánkat a Create Audience gomb segítségével.
Itt különböző adatokat kell megadnunk, amelyeknek a nagy része a feliratkozóink számára is publikus lesz.
Audience name: a lista neve, amelyet a feliratkozók is látni fognak.
Default From email address: e-mail címünk, amelyre a hírlevél címzettjei válaszolni tudnak.
Default From name: ez lesz a feladó, azaz a mi nevünk.
Remind people how they signed up to your list: megadhatunk egy emlékeztető szöveget az olvasónak, hogy tudja, miért kapja ezt a levelet, hol iratkozott fel a hírlevélre.
Contact information for this list: a hírlevél küldés szabályai szerint a hírlevél küldő kliensnek rendelkeznie kell bizonyos adatainkkal.
Enable double opt-in: feliratkozás megerősítőt tehetünk a levélbe.
Enabl GDPR fields: GDPR mezőket adhatunk a levélhez.
Notifications: beállíthatjuk, hogy naponta egyben kapjunk-e összefoglalót a fel- és leiratkozókról, vagy minden egyes fel- és leiratkozásnál külön-külön. Ha nem akarunk értesítéseket kapni, egyiket sem kell kipipálnunk.
A Mailchimp összekapcsolása Shoprenteres webáruházunkkal
Ha kész a regisztráció és a listánk is, akkor most már össze tudjuk kapcsolni a Mailchimpet a Shoprenteres webáruházunkkal.
Az admin felületen a Beállítások > Integrációk > Hírlevél küldő > Mailchimp menüpontban találjuk az ehhez szükséges felületet.
A Mailchimpből két adatra lesz szükségünk:
- a fiókunkhoz tartozó API kulcsra,
- és az előbbiekben létrehozott listánk azonosítójára (List ID).
API kulcsunkat úgy találjuk meg a Mailchimp felületén, ha a bal alsó sarokban a nevünkre, majd az Account menüpontra kattintunk.
Itt az Extras > API Keys menüpontban a Your API keys résznél kell rákattintani a Create a key gombra, és az itt megjelenő hosszú kód lesz az API kulcsunk, amit kimásolhatunk, és a webáruházunk admin felületen beilleszthetjük az API kulcs mezőbe.
Ha Mailchimpen visszamegyünk az Audience menüpontba, a korábban létrehozott listánk jobb oldalán lévő nyílra kattintva válasszuk a Settings menüpontot.
Ha legörgetünk az oldal aljára, a Unique id for audience mezőben találjuk azt a kódot, amit az admin felületen a Lista azonosító (List ID) részhez kell beillesztenünk.
Egyéb Mailchimp beállítások
A lista létrehozása során számos beállításra van lehetőség. Megadhatjuk, hogy küldjön-e a rendszer üdvözlő üzenetet feliratkozáskor, egy végső üzenetet, ha valaki leiratkozik a hírlevelünkről, vagy értesítést, ha valaki feliratkozik a hírlevelünkre. Ezen felül beállíthatjuk azt is, hogy a rendelési adatokat átadjuk a webáruházból a Mailchimp felé.
Üdvözlő üzenet a feliratkozáskor
Ez a korábban létrehozott listánk beállításaiban szerkeszthető. A lista vagy listák a Mailchimp főoldaláról az Audience menüpontra kattintva érhetőek el.
A beállításokhoz a View Contacts menüpontra kell kattintani, majd a Settings > Audience name and defaults menüpontra lesz szükség.
Amennyiben szeretnénk, hogy a feliratkozottak kapjanak egy köszönő üzenetet a feliratkozás után, úgy pipáljuk be a Send a final welcome e-mail opciót.
Leiratkozás utáni üzenet
Ha a leiratkozás után szeretnénk egy utolsó üzenetet küldeni, abban az esetben ugyanitt a Send unsubscribe confirmations to subscribers opciót kell bepipálni.
Értesítés a feliratkozókról/leiratkozókról
Ugyanezen az oldalon kell beállítanunk azt is, ha szeretnénk értesítést kapni az új feliratkozókról, illetve azokról, akik leiratkoztak.
A New subscriber notifications részben kell kitölteni az Email subscribe notifications to részt, ha feliratkozóról, és az Email unsubscribe notifications to részt pedig akkor, ha a leiratkozókról szeretnénk értesítést kapni. Mindkét mezőbe e-mail címet kell megadni.
Rendelési adatok átadása
A Mailchimp lehetőséget ad a rendelési adatok (rendelés érték és rendelésszám) átadására is, ami azt jelenti, hogy Mailchimpes listánkon szerepelni fognak bizonyos vásárlói statisztikák: a feliratkozóhoz köthető összes és átlagos rendelési érték, valamint rendeléseinek száma. Aktiválni ezt úgy tudjuk, ha a webáruház admin felületén az integráció beállításai között a Rendelési adatok átadása opció Igenre van állítva. A használatához további beállításokra lesz szükségünk a Mailchimp felületén.
A Mailchimp felületén ismét az Audience menüpontra kell kattintanunk, majd Settings, és ott pedig az Audience fields and *|MERGE|* tags gombra.
Itt láthatjuk, hogy alapértelmezetten milyen adatokat vesz át a Mailchimp a Shoperntertől: az email címet (Email Address, ez alapján azonosítja be a feliratkozókat), a keresztnevet (First Name) és a vezetéknevet (Last Name).
Nekünk a rendelési adatok átadásához most 3 új sorra lesz szükségünk, amelyeket az Add a Field gombra való kattintással tudunk felvenni.
Típusnak választhatjuk a Textet, majd a megjelenő új sorban a következő adatokat kell megadnunk:
Field label and type oszlop: Total Order Value
Put this tag in your content oszlop: TOV
A többi beállítás maradhat az, amit a Mailchimp alapértelmezetten megad. Nekünk erre a két adatra lesz szükségünk, mert ezek alapján kerülnek át Shoprenteres boltunkból a rendelési adatok Mailchimpbe.
Ezt követően az Add a Field gombra kattintva az előzőhöz hasonlóan újabb két sort kell hozzáadnunk: Average Order Value (merge tag: AOV), Number of Orders (merge tag: NOO).
Ha ezek is megvannak, a Save Changes-re kattinthatunk, és a végeredmény így fog kinézni:
Miután elvégeztük a fenti beállításokat, a webáruházunkban található hírlevél feliratkozók és rendelési adataik automatikusan átkerülnek a Mailchimpes listánkra, és a változások is azonnal szinkronizálódnak, így már csak annyi a dolgunk, hogy személyre szabjuk a Mailchimp beállításait, és elkészítsük első hírlevél kampányunkat.