A Mailhhimp hírlevélküldő egy hatékony eszköz a vállalkozások számára, amely lehetővé teszi a könnyű és hatékony hírlevelek létrehozását és küldését. Ez a platform segít az üzenetek személyre szabásában, az üzenetek célzott és precíz eljuttatásában a megfelelő célcsoportokhoz.
Beállítások a Shoprenter felületén
A Beállítások > Integrációk > Hírlevél küldő > Mailchimp menüpontban tudjuk megadni az összekötéshez szükséges adatokat.
Az integráció beállításához két kötelező adatot kell megadnunk, ezeket az információkat a Mailchimp felületéről tudjuk kinyerni:
- API kulcs:
- Lista azonosító (List ID):
Ezen felül további beállítások is elérhetők:
- Rendelési adatok átadása: Az átlagos rendelési érték és a rendelésszám átadása a Mailchimpnek.
- Hűségpontok átadása: A vásárló hűségpontjainak átadása a Mailchimpnek.
- MailcChimp E-commerce integráció bekapcsolása: A vásárlók és a vásárlási adatok átadása a MailChimpnek.
- MailChimp E-commerce Nyelve: A terméknevek a kiválasztott nyelven kerülnek szinkronizálásra. A már szinkronizált termékek akkor kerülnek felülírásra, ha a termék adatokban változás történik.
A feliratkozók neve, telefonszáma és emailcíme egyszerűen továbbítható így a Mailchimp rendszerébe, az információk pedig automatikusan szinkronizálódnak, amennyiben ezt engedélyezzük.
Mailchimp lista létrehozása
- A Mailchimp használatához először regisztrálnunk kell a Mailchimp oldalán.
- Ha regisztrációnk kész, a következő lépés a lista megalkotása, amelyre a feliratkozóink fognak felkerülni, és amely segítségével hírlevél kampányokat hozhatunk létre. A Mailchimp felületén az Audience menüpontra kattintva válasszuk a Manage Audience gombot.
- Ezután a Manage Audience menüt megnyitva a legördülő listából ki kell választanunk a View Audiences lehetőséget:
- Ha ezzel is megvagyunk, akkor már csak létre kell hoznunk a listánkat a Create Audience gomb segítségével:
- Itt különböző adatokat kell megadnunk, amelyeknek nagy része a feliratkozóink számára is publikus lesz.
Audience name: a lista neve, amelyet a feliratkozók is látni fognak.
Default From email address: e-mail címünk, amelyre a hírlevél címzettjei válaszolni tudnak.
Default From name: ez lesz a feladó, azaz a mi nevünk.
Remind people how they signed up to your list: megadhatunk egy emlékeztető szöveget az olvasónak, hogy tudja, miért kapja ezt a levelet, hol iratkozott fel a hírlevélre.
Contact information for this list: a hírlevél küldés szabályai szerint a hírlevél küldő kliensnek rendelkeznie kell bizonyos adatainkkal.
Enable double opt-in: Feliratkozás megerősítőt tehetünk a levélbeEnabl GDPR fields: GDPR mezőt adhatunk a levélbe
Notifications: beállíthatjuk, hogy naponta egyben kapjunk-e összefoglalót a fel- és leiratkozókról, vagy minden egyes fel- és leiratkozásnál külön-külön. Ha nem akarunk értesítéseket kapni, egyiket sem kell kipipálnunk.
Mailchimp összekapcsolása Shoprenteres webáruházunkkal
Ha kész a regisztráció és a listánk is, akkor most már össze tudjuk kapcsolni a Mailchimp-et a Shoprenteres webáruházunkkal.
Az admin felületen a Beállítások > Integrációk > Hírlevél küldő > Mailchimp menüpontban találjuk az ehhez szükséges felületet.
A Mailchimpből két adatra lesz szükségünk:
- a fiókunkhoz tartozó API kulcsra,
- és az előbbiekben létrehozott listánk azonosítójára (List ID).
- API kulcsunkat úgy találjuk meg a Mailchimp felületén, ha a bal alsó sarokban a nevünkre, majd az Account menüpontra kattintunk,
Itt az Extras > API Keys menüpontban a Your API keys résznél kell rákattintani a "Create a key" gombra és az itt megjelenő hosszú kód lesz az API kulcsunk, amit kimásolhatunk, és a webáruházunk admin felületen beilleszthetjük az API kulcs mezőbe. - Ha Mailchimp-en visszamegyünk az Audience menüpontba, a korábban létrehozott listánk jobb oldalán lévő nyílra kattintva válasszuk a Settings menüpontot.
Ha legörgetünk az oldal aljára, a Unique id for audience mezőben találjuk azt a kódot, amit az admin felületen a Lista azonosító (List ID) részhez kell beillesztenünk.
Egyéb Mailchimp beállítások
A lista létrehozása során számos beállításra van lehetőség. Megadhatjuk, hogy küldjön-e a rendszer üdvözlő üzenetet feliratkozáskor, egy végső üzenetet, ha valaki leiratkozik a hírlevelünkről vagy ha értesítést ha valaki feliratkozik a hírlevelünkre. Ezen felül beállíthatjuk azt is, hogy a rendelési adatokat átadjuk a webáruházból a Mailchimp felé.
- Üdvözlő üzenet a feliratkozáskor:
Ez a korábban létrehozott listánk beállításaiban szerkeszthető. A lista, vagy listák a Mailchimp főoldaláról az Audience menüpontra kattintva érhetőek el. A beállításokhoz a View Contacts menüpontra kell kattintani, majd a Settings > Audience name and defaults menüpontra lesz szükség.
Amennyiben szeretnénk, hogy a feliratkozottak kapjanak egy köszönő üzenetet a feliratkozás után, úgy pipáljuk be a “Send a final welcome e-mail” opciót. - Leiratkozás utáni üzenet:
Ha a leiratkozás után szeretnénk egy utolsó üzenetet küldeni, abban az esetben a “Send unsubscribe confirmations to subscribers” opciót kell bepipálni. - Értesítés a feliratkozókról/leiratkozókról:
Ugyanezen az oldalon kell beállítanunk azt is, ha szeretnénk értesítést kapni az új feliratkozókról, illetve azokról akik leiratkoztak.
A New subscriber notifications részben kell kitölteni az “Email subscribe notifications to:” részt ha feliratkozóról, “Email unsubscribe notifications to:” részt pedig ha a leiratkozókról szeretnénk értesítést kapni. Mindkét mezőbe e-mail címet kell megadni. - Rendelési adatok átadása:
A Mailchimp lehetőséget ad a rendelési adatok (rendelés érték és rendelésszám) átadására is, ami azt jelenti, hogy Mailchimp-es listánkon szerepelni fognak bizonyos vásárlói statisztikák: a feliratkozóhoz köthető összes és átlagos rendelési érték, valamint rendeléseinek száma. Aktiválni úgy tudjuk, ha a webáruház admin felületén az integráció beállításai között a Rendelési adatok átadása opció IGEN-re van állítva. A használatához további beállításokra lesz szükségünk a Mailchimp felületén.
A Mailchimp felületén ismét a Audience menüpontra kell kattintanunk, majd Settings és ott pedig az Audience fields and *|MERGE|* tags gombra.
Itt láthatjuk, hogy alapértelmezetten milyen adatokat vesz át a Mailchimp a Shoperntertől: az email címet (Email Address, ez alapján azonosítja be a feliratkozókat), a keresztnevet (First Name) és a vezetéknevet (Last Name).
Nekünk a rendelési adatok átadásához most 3 új sorra lesz szükségünk, amit az Add a Field gombra való kattintással tudunk felvenni.
Típusnak választhatjuk a Text-et, majd a megjelenő új sorban a következő adatokat kell megadnunk:
Field label and type oszlop: Total Order Value
Put this tag in your content oszlop: TOV
A többi beállítás maradhat az, amit a Mailchimp alapértelmezetten megad. Nekünk erre a két adatra lesz szükségünk, mert ezek alapján kerülnek át Shopernteres boltunkból a rendelési adatok Mailchimp-be.
Az Add a Field gombra kattintva az előzőhöz hasonlóan újabb két sort kell hozzáadnunk: Average Order Value (merge tag: AOV), Number of Orders (merge tag: NOO). Ha ezek is megvannak, a Save Changes-re kattinthatunk, és a végeredmény így fog kinézni:
Miután elvégeztük a fenti beállításokat, a webáruházunkban található hírlevél feliratkozók és rendelési adataik automatikusan átkerülnek a Mailchimpes listánkra, és a változások is azonnal szinkronizálódnak, így már csak annyi a dolgunk, hogy személyre szabjuk a Mailchimp beállításait, és elkészítsük első hírlevél kampányunkat.