Mailchimp


A Mailhhimp hírlevélküldő egy hatékony eszköz a vállalkozások számára, amely lehetővé teszi a könnyű és hatékony hírlevelek létrehozását és küldését. Ez a platform segít az üzenetek személyre szabásában, az üzenetek célzott és precíz eljuttatásában a megfelelő célcsoportokhoz.

Beállítások a Shoprenter felületén

Egyéb Mailchimp beállítások

 

Beállítások a Shoprenter felületén

Beállítások > Integrációk > Hírlevél küldő > Mailchimp menüpontban tudjuk megadni az összekötéshez szükséges adatokat.

Az integráció beállításához két kötelező adatot kell megadnunk, ezeket az információkat a Mailchimp felületéről tudjuk kinyerni:

  • API kulcs:
  • Lista azonosító (List ID):

Ezen felül további beállítások is elérhetők:

  • Rendelési adatok átadása: Az átlagos rendelési érték és a rendelésszám átadása a Mailchimpnek.
  • Hűségpontok átadása: A vásárló hűségpontjainak átadása a Mailchimpnek.
  • MailcChimp E-commerce integráció bekapcsolása: A vásárlók és a vásárlási adatok átadása a MailChimpnek.
  • MailChimp E-commerce Nyelve: A terméknevek a kiválasztott nyelven kerülnek szinkronizálásra. A már szinkronizált termékek akkor kerülnek felülírásra, ha a termék adatokban változás történik.

A feliratkozók neve, telefonszáma és emailcíme egyszerűen továbbítható így a Mailchimp rendszerébe, az információk pedig automatikusan szinkronizálódnak, amennyiben ezt engedélyezzük.

 

Mailchimp lista létrehozása

  1. A Mailchimp használatához először regisztrálnunk kell a Mailchimp oldalán.

  2. Ha regisztrációnk kész, a következő lépés a lista megalkotása, amelyre a feliratkozóink fognak felkerülni, és amely segítségével hírlevél kampányokat hozhatunk létre. A Mailchimp felületén az Audience menüpontra kattintva válasszuk a Manage Audience gombot.
    mceclip0.png
  3. Ezután a Manage Audience menüt megnyitva a legördülő listából ki kell választanunk a View Audiences lehetőséget:
    mceclip1.png

  4. Ha ezzel is megvagyunk, akkor már csak létre kell hoznunk a listánkat a Create Audience gomb segítségével:
    mceclip2.png

  5. Itt különböző adatokat kell megadnunk, amelyeknek nagy része a feliratkozóink számára is publikus lesz.
    mceclip3.png
    Audience name: a lista neve, amelyet a feliratkozók is látni fognak.
    Default From email address: e-mail címünk, amelyre a hírlevél címzettjei válaszolni tudnak.
    Default From name: ez lesz a feladó, azaz a mi nevünk.
    Remind people how they signed up to your list: megadhatunk egy emlékeztető szöveget az olvasónak, hogy tudja, miért kapja ezt a levelet, hol iratkozott fel a hírlevélre.
    Contact information for this list: a hírlevél küldés szabályai szerint a hírlevél küldő kliensnek rendelkeznie kell bizonyos adatainkkal.
    Enable double opt-in: Feliratkozás megerősítőt tehetünk a levélbeEnabl GDPR fields: GDPR mezőt adhatunk a levélbe
    Notifications: beállíthatjuk, hogy naponta egyben kapjunk-e összefoglalót a fel- és leiratkozókról, vagy minden egyes fel- és leiratkozásnál külön-külön. Ha nem akarunk értesítéseket kapni, egyiket sem kell kipipálnunk.

Mailchimp összekapcsolása Shoprenteres webáruházunkkal

Ha kész a regisztráció és a listánk is, akkor most már össze tudjuk kapcsolni a Mailchimp-et a Shoprenteres webáruházunkkal.

Az admin felületen a Beállítások > Integrációk > Hírlevél küldő > Mailchimp menüpontban találjuk az ehhez szükséges felületet.

A Mailchimpből két adatra lesz szükségünk:

  • a fiókunkhoz tartozó API kulcsra,
  • és az előbbiekben létrehozott listánk azonosítójára (List ID).
  1. API kulcsunkat úgy találjuk meg a Mailchimp felületén, ha a bal alsó sarokban a nevünkre, majd az Account menüpontra kattintunk,
    mceclip4 (1).png

    Itt az Extras > API Keys menüpontban a Your API keys résznél kell rákattintani a "Create a key" gombra és az itt megjelenő hosszú kód lesz az API kulcsunk, amit kimásolhatunk, és a webáruházunk admin felületen beilleszthetjük az API kulcs mezőbe.
    mceclip5.png



  2. Ha Mailchimp-en visszamegyünk az Audience menüpontba, a korábban létrehozott listánk jobb oldalán lévő nyílra kattintva válasszuk a Settings menüpontot.
    mceclip6.png

    Ha legörgetünk az oldal aljára, a Unique id for audience mezőben találjuk azt a kódot, amit az admin felületen a Lista azonosító (List ID) részhez kell beillesztenünk.
    mceclip7.png

Egyéb Mailchimp beállítások

A lista létrehozása során számos beállításra van lehetőség. Megadhatjuk, hogy küldjön-e a rendszer üdvözlő üzenetet feliratkozáskor, egy végső üzenetet, ha valaki leiratkozik a hírlevelünkről vagy ha értesítést ha valaki feliratkozik a hírlevelünkre. Ezen felül beállíthatjuk azt is, hogy a rendelési adatokat átadjuk a webáruházból a Mailchimp felé.

  1. Üdvözlő üzenet a feliratkozáskor:

    Ez a korábban létrehozott listánk beállításaiban szerkeszthető. A lista, vagy listák a Mailchimp főoldaláról az Audience menüpontra kattintva érhetőek el. A beállításokhoz a View Contacts menüpontra kell kattintani, majd a Settings > Audience name and defaults menüpontra lesz szükség.
    mceclip8.png

    Amennyiben szeretnénk, hogy a feliratkozottak kapjanak egy köszönő üzenetet a feliratkozás után, úgy pipáljuk be a “Send a final welcome e-mail” opciót.

  2. Leiratkozás utáni üzenet:

    Ha a leiratkozás után szeretnénk egy utolsó üzenetet küldeni, abban az esetben a “Send unsubscribe confirmations to subscribers” opciót kell bepipálni.

  3. Értesítés a feliratkozókról/leiratkozókról:

    Ugyanezen az oldalon kell beállítanunk azt is, ha szeretnénk értesítést kapni az új feliratkozókról, illetve azokról akik leiratkoztak.

    A New subscriber notifications részben kell kitölteni az “Email subscribe notifications to:” részt ha feliratkozóról, “Email unsubscribe notifications to:” részt pedig ha a leiratkozókról szeretnénk értesítést kapni. Mindkét mezőbe e-mail címet kell megadni.
    mceclip9.png


  4. Rendelési adatok átadása:

    A Mailchimp lehetőséget ad a rendelési adatok (rendelés érték és rendelésszám) átadására is, ami azt jelenti, hogy Mailchimp-es listánkon szerepelni fognak bizonyos vásárlói statisztikák: a feliratkozóhoz köthető összes és átlagos rendelési érték, valamint rendeléseinek száma. Aktiválni úgy tudjuk, ha a webáruház admin felületén az integráció beállításai között a Rendelési adatok átadása opció IGEN-re van állítva. A használatához további beállításokra lesz szükségünk a Mailchimp felületén.

    A Mailchimp felületén ismét a Audience menüpontra kell kattintanunk, majd Settings és ott pedig az Audience fields and *|MERGE|* tags gombra.
    mceclip10.png

    Itt láthatjuk, hogy alapértelmezetten milyen adatokat vesz át a Mailchimp a Shoperntertől: az email címet (Email Address, ez alapján azonosítja be a feliratkozókat), a keresztnevet (First Name) és a vezetéknevet (Last Name).
    mceclip11.png

    Nekünk a rendelési adatok átadásához most 3 új sorra lesz szükségünk, amit az Add a Field gombra való kattintással tudunk felvenni.

    Típusnak választhatjuk a Text-et, majd a megjelenő új sorban a következő adatokat kell megadnunk:

    Field label and type oszlop: Total Order Value
    Put this tag in your content oszlop: TOV

    A többi beállítás maradhat az, amit a Mailchimp alapértelmezetten megad. Nekünk erre a két adatra lesz szükségünk, mert ezek alapján kerülnek át Shopernteres boltunkból a rendelési adatok Mailchimp-be.

    Az Add a Field gombra kattintva az előzőhöz hasonlóan újabb két sort kell hozzáadnunk: Average Order Value (merge tag: AOV), Number of Orders (merge tag: NOO). Ha ezek is megvannak, a Save Changes-re kattinthatunk, és a végeredmény így fog kinézni:
    mceclip12.png

 

Miután elvégeztük a fenti beállításokat, a webáruházunkban található hírlevél feliratkozók és rendelési adataik automatikusan átkerülnek a Mailchimpes listánkra, és a változások is azonnal szinkronizálódnak, így már csak annyi a dolgunk, hogy személyre szabjuk a Mailchimp beállításait, és elkészítsük első hírlevél kampányunkat.

Van még kérdésed? Kérdés beküldése

Kérdésed van?

  • Böngéssz a Témák között!
  • Keress rá a konkrét kérdésedre!
  • Ha nem találtál megoldást a problémádra, vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:
  • Írd meg kérdésed a Kérdés beküldése menüpontban!
  • Írj e-mailt az info@shoprenter.hu címre!
  • Írj chat-en webáruházad adminisztrációs felületén!
  • Hívj bennünket a 06-1/234-5011-es számon munkanapokon 9:00-17:00 között!
  • Hétvégén is elérhetők vagyunk e-mailben és chat-en 10:00-14:00 között.

Hibabejelentés