A remarketing az egyik leghatékonyabb marketing eszköz az áruházunkból vásárlás nélkül távozó látogatók visszacsábítására. Lényege, hogy a látogató egy olyan termékről lát hirdetést a weben, amely után korábban maga is érdeklődött (meglátogatott egy termékoldalt vagy kosárba tette a terméket), így megnő az esélye annak is, hogy a hirdetésre kattint.
Mire lesz szükségünk a dinamikus termékhirdetés létrehozásához?
I. Facebook pixel elhelyezése a webáruházban
II. Termékcsatorna létrehozása
III. Terméksorozatok létrehozása (szükség esetén)
IV. Hirdetés létrehozása
Mire lesz szükségünk a dinamikus termékhirdetés létrehozásához?
A dinamikus remarketinghez szükséges egy személyes Facebook fiók, a vállalkozásunk számára létrehozott Facebook oldal és egy Vállalkozáskezelő fiók.
A Facebook remarketing CSV fájlja elérhető a webáruházunk admin felületén a Marketing > Automatikus termékmegosztás menüpontban. A fájl 11 oszlopot tartalmaz, melyeknek a jelentése a következő:
- id: belső azonosító;
- availability: elérhetőség, van-e még raktáron a termékből;
- condition: új, vagy használt termék;
- description: a termék leírása;
- image_link: a termékkép URL-je, a Facebook előírásainak megfelelően 600X600px méretű képet adunk át;
- link: a termékoldal URL-je
- title: terméknév;
- price: bruttó ár;
- sale_price: akciós bruttó ár (ha az akció épp aktuális);
- mpn: cikkszám;
- brand: gyártó.
I. Facebook pixel elhelyezése a webáruházban
A Facebook hirdetéskezelőjébe belépve kattintsunk a bal felső menüre, majd válasszuk ki az Eseménykezelő menüpontot.
Itt megtaláljuk majd a Facebook alapkódot, amelyet, ha Shoprenteres webáruházunk van, változatlanul másoljunk a Beállítások > SEO & Analitika beállítások > Facebook fülre az admin felületen.
II. Termékcsatorna létrehozása
Kattintsunk a már előbb is említett bal felső menüre a hirdetéskezelőben és válasszuk ki a Kereskedelemkezelő menüpontot. (Ezt a jobb oldalon elhelyezett csúszka segítségével a felsorolt menüpontok között utolsóként találjuk meg.)
Majd hozzunk létre egy Katalógust a + Katalógus beállítása gombra kattintva.
Ezt követően válasszuk ki a webáruházunkhoz illeszkedő katalógus típust, ami jelen esetben az E-kereskedelem lesz.
Válasszuk ki a szóban forgó Facebook oldalt, nevezzük el a katalógust, és végezzük el a szükséges beállításokat.
Fontos! Csak akkor fogjuk tudni kezelni a katalógust, hogy ha rendelkezünk adminisztrátori jogosultsággal a vállalkozáskezelőben.
Létre is jött a katalógusunk, már csak a termékek hiányoznak belőle. A katalógus feltöltéséhez kattintsunk a Létrehozás, majd a Katalógus megtekintése gombra. Ekkor átkerülünk a Kereskedelemkezelő felületére.
Navigáljunk a Kereskedelemkezelőn belül az Adatforrások opcióra, majd válasszuk ki az Adatcsatorna opciót.
A következő lépésben válasszuk ki az URL-cím vagy a Google Táblázatok használata opciót.
Ezután adjuk meg az adatcsatornánk URL címét. Ezt a címet Shoprenterben a Marketing > Automatikus termék megosztás menüponton belül a Facebook remarketing telepítését követően érjük el.
A telepítést követően engedélyezzük a Facebook remarketinget és másoljuk ki a termékcsatorna URL-jét.
(Megjegyzés: a jelszó megadása nélkül is működni fog a termékcsatorna, de mindenképp ajánlott egy jelszót megadni, amit a rendszer hozzáfűz az URL-ünkhöz, így biztosítva, hogy mások ne férjenek hozzá a termék csatornánkhoz.)
Állítsuk be a feltöltés ütemezését. Javasoljuk, hogy naponta, hajnali órákban történjen az adatbázis frissítése. Ha ennél sűrűbb feltöltésre van szükségünk, akkor óránként is frissíthetjük az adatbázist. Ez a webáruházunk igényeitől függ.
A beállítások véglegesítését követően el is indul automatikusan a termékek feltöltése.
III. Terméksorozatok létrehozása (szükség esetén)
Amennyiben több száz vagy ezer termékkel rendelkezünk, akkor érdemes tovább bontanunk meglévő terméksorozatunkat a Kereskedelemkezelő Sorozatok menüpontján belül a jobb felső sarokban található Sorozat létrehozása gombra kattintva.
Ekkor manuálisan vagy szűrők használatával tudunk létrehozni termékkategóriákra, bizonyos termékekre bontott sorozatokat, amelyeket külön hirdethetünk.
Sok termékkel rendelkező webáruházak esetén érdemes az összes termék sorozatából létrehozni legalább annyi terméksorozatot, ahány kategóriánk vagy esetleg alkategóriánk van, hogy még célzottabban tudjanak működni a remarketing kampányaink.
IV. Hirdetés létrehozása
Ha beállítottunk minden termékkatalógust, akkor elkezdhetjük hirdetni a katalógust a Hirdetéskezelőben.
A katalógus alapján történő értékesítést átalakította a facebook, így most az Értékesítés cél kiválasztásával lehet megjeleníteni a katalógusban szereplő termékeket a hirdetési kampányokban.
(Megjegyzés: Ha volt aktív, a Katalógus alapján történő értékesítés célt használó kampányunk, az a továbbiakban is futni fog. Ezt a kampányt módosíthatjuk, illetve létrehozhatunk belőle másodpéldányt, de a kampány célját nem változtathatjuk meg. Forrás: Meta Súgóközpont)
Először kattintsunk a Létrehozás gombra, majd válasszuk ki a Kampánycélunkat.
A korábbi Katalógusos értékesítés helyett az Értékesítés célt érdemes választanunk. A célokról bővebben itt olvashatunk.
Az Értékesítés célú kampányunkat létrehozhatjuk Advantage+ vásárlási kampányként, vagy Manuálisan. Válasszuk ki az Advantage+ vásárlási kampányt.
Az Advantage+ automatizálva van, így bizonyos beállításokat már nem kell elvégeznünk. Az összes előre megadott beállítás megjelenítése pontra kattintva láthatjuk ezeket a beállításokat.
Az Advantage+ vásárlási kampány további beállításaiban ez a cikk fog segíteni. Amint ezzel megvagyunk, akkor lépjünk a Tovább gombra kattintva a hirdetés kreatívjának testreszabására.
A Kreatív taralom forrásánál válasszuk ki a Katalógust. Ne felejtsük el megírni a hirdetéseink szövegét, leírását. Ha mindezzel megvagyunk, akkor el is készültünk.
Kattintsunk a jobb alsó sarokban található Közzététel gombra és innentől kezdve néhány percen, maximum órán belül érkezik is az értesítés, hogy a hirdetéseinket elfogadta és futtatja a Facebook.
(Megjegyzés: ahhoz, hogy a hirdetések megjelenjenek, minimum 20 embert kell tartalmaznia a célközönségnek.)
A Facebook útmutatóját itt találjuk, ha esetleg további segítségre lenne szükség.
Részletesebben a dinamikus termékhirdetésekről ebben a blogbejegyzésünkben találsz információt.
Ha más módon is szeretnéd még biztosítani a bevételed növekedését, ezek a bejegyzések biztos útmutatót adnak hozzá.