Global Payments

Tesztelési folyamat

Élesítési folyamat

Terminál ellenőrzése

A Global Payments több, mint ötven éves múltra tekint vissza, a világ közel negyven országában van jelen innovatív fizetési szolgáltatásaival. Folyamatos fejlesztési beruházásaiknak köszönhetően technológiájuk és feldolgozási kapacitásuk hatékonyan támogatja ügyfeleinket a korszerű kártyás fizetési módszerek nyújtotta lehetőségek kihasználásában, a kisvállalkozásoktól egészen a nagyvállalatokig.

További információt itt találhatunk: https://www.globalpayments.com/hu-hu

A fizetési mód a BIG FISH Payment Gateway alkalmazás igénybevételével használható.

A funkció Silver, Gold és Platinum csomagban érhető el.

Valuták: CZK, EUR, HUF, USD

A fizetési mód beállítása

Miután szerződést kötöttünk a Global Payments szolgáltatóval, megkapjuk a teszteléshez szükséges adatokat tőlük. A szolgáltató esetében a tesztelési folyamatok teljesítése kötelező. A Global Payments a szolgáltatásának éles körülmények között történő használatához ellenőrzi az általa támasztott követelmények teljesülését. A tesztelési folyamat elvégzése után kerülhet sor az élesítésre.

Tesztelési folyamat

A Global Payments teszt terminál beállításához szükséges adatok kinyerése

A teszteléshez a következő adatokra lesz szükségünk:

  • E-Shop száma
  • Szolgáltatói kód
  • Privát kulcsfájl
  • Privát kulcsfájlhoz tartozó jelszó

Lépjünk be a Teszt GP WEBPAY Portal-ra (a felület belépéi adatait a Global Payments küldi meg emailben). Végezzük el az alábbiakat:

E-Shop szám
1. Válasszuk ki az E-SHOPOK menüpontot, majd azon belül a használt SHOPot

2. Keressük meg az E-SHOP INFORMÁCIÓ blokkot
3. Másoljuk ki az E-Shop száma résznél látható szöveget

Szolgáltatói kód
1. Válasszuk ki az E-SHOPOK menüpontot, majd azon belül a használt SHOPot
2. Keressük meg az E-SHOP INFORMÁCIÓ blokkot

3. Másoljuk ki a Szolgáltató résznél látható szöveget

Privát kulcs létrehozása
1. Válasszuk ki a Kulcskezelés menüpontot, majd azon belül a használt SHOPot
2. Keressük meg a Privát kulcs létrehozás opciót

3. Kattintsunk a LÉTREHOZÁS gombra
4. Adjuk meg a Privát kulcs jelszót
5. Válasszuk ki az "A jelszó elmentése a kereskedő eszközére" opciót

6. Kattintsunk a LÉTREHOZÁS gombra, majd a Privát kulcs mentése gombra
7. Válasszuk a "Privát kulcs mentése a kereskedő eszközére" opciót

Privát kulcs fájl feltöltése
1. Válasszuk ki a Kulcskezelés menüpontot, majd azon belül a használt SHOPot
2. Nyissuk le a középső szekciót

3. Kattintsunk a Kulcsok importálása opcióra
4. Kattintsunk a Privát kulcs feltöltése lehetőségre
5. Adjuk meg a Privát kulcshoz tartozó jelszót és a Megerősítő kódot (ezt a kódot a Global Payments rendszere küldi ki a szerződésben megadott e-mail címre).

Sikeres feltöltés esetén a "Kulcs" sárgára vált, és megjelenik rajta egy zöld pajzs.

A fizetési mód tesztelése

Kapcsoljuk be a Teszt módot. Ezt a BIG FISH Payment Gateway alkalmazás felületén (Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok > BIG FISH Payment Gateway bevonásával biztosított fizetési módok > Beállítások) tehetjük meg a Teszt mód rádiógomb használatával:

Ezt követően a webáruházunk admin felületén a Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok > Global Payments menüpontban adjuk meg terminál adatokat a megfelelő mezőkben:

  • E-Shop száma
  • Szolgáltatói kód
  • Privát kulcsfájl
  • Privát kulcsfájlhoz tartozó jelszó

Ellenőrizzük a webáruházban a tesztterminál működését próbafizetéssel

A teszteléshez az alábbi teszt kártyaadat használható:

  • Kártyaszám: 4056070000000008
  • Lejárat: bármilyen jövőbeli érték
  • CVV: 992

A tesztelés során a következőket ellenőrizzük:

  • a fizetés indítást követően megtörtént az átirányítás a fizetőoldalra,
  • a fizetőoldalon megfelelő céges adatok megjelenítésre kerültek,
  • sikeresen zárult le a tranzakció.

Amennyiben az ebben pontban leírtakat sikeresen elvégeztük, fel kell kérnünk a Global Payments-et a terminál élesítésére.


Vegyük fel a kapcsolatot a szolgáltatóval e-mailben

Ebben az e-mailben kérjük meg a szolgáltatót a terminál élesítésére.
Email cím: gpwebpay@gpe.cz
Email tárgya: Request to activate the production environment - E-Shop number: [ide be kell írni az E-shop számát] - [ide be kell írni a cégnevünket]
Email tartalma:

“Dear GP Customer Service,
I would like to announce that I have successfully completed the integration. Please start the activation process of my terminal and inform me of the following steps.
Thank you in advance!”

Amennyiben a Szolgáltató az ellenőrzés során mindent rendben talál, elkészíti az éles GPWEBPAY portálunkat, és erről értesítést küld számunkra. Ha ez megtörtént, végezzük el az éles beállításokat az alábbiak szerint.

Élesítési folyamat

A Global Payments éles terminál beállításához szükséges adatok kinyerése

Az élesítéshez a következő adatokra lesz szükségünk:

  • E-Shop száma
  • Szolgáltatói kód
  • Privát kulcsfájl
  • Privát kulcsfájlhoz tartozó jelszó

Lépjünk be a GP WEBPAY Portal-ra (a felület belépési adatait a Global Payments küldi meg e-mailben), és végezzük el a lentieket.

Fontos! Az adatok kinyerésének lépései gyakorlatilag ugyanazok, mint a tesztelés esetén, ugyanakkor ezeket most már a Global Payments éles felületén kell elvégeznünk, nem a tesztfelületen.

E-Shop szám
1. Válasszuk ki az E-SHOPOK menüpontot, majd azon belül a használt SHOPot

2. Keressük meg az E-SHOP INFORMÁCIÓ blokkot
3. Másoljuk ki az E-Shop száma résznél látható szöveget

Szolgáltatói kód
1. Válasszuk ki az E-SHOPOK menüpontot, majd azon belül a használt SHOPot
2. Keressük meg az E-SHOP INFORMÁCIÓ blokkot

3. Másoljuk ki a Szolgáltató résznél látható szöveget

Privát kulcs létrehozása
1. Válasszuk ki a Kulcskezelés menüpontot, majd azon belül a használt SHOPot
2. Keressük meg a Privát kulcs létrehozás opciót

3. Kattintsunk a LÉTREHOZÁS gombra
4. Adjuk meg a Privát kulcs jelszót
5. Válasszuk ki az "A jelszó elmentése a kereskedő eszközére" opciót

6. Kattintsunk a LÉTREHOZÁS gombra, majd a Privát kulcs mentése gombra
7. Válasszuk a "Privát kulcs mentése a kereskedő eszközére" opciót

Privát kulcs fájl feltöltése
1. Válasszuk ki a Kulcskezelés menüpontot, majd azon belül a használt SHOPot
2. Nyissuk le a középső szekciót

3. Kattintsunk a Kulcsok importálása opcióra
4. Kattintsunk a Privát kulcs feltöltése lehetőségre
5. Adjuk meg a Privát kulcshoz tartozó jelszót és a Megerősítő kódot (ezt a kódot a Global Payments rendszere küldi ki a szerződésben megadott e-mail címre).

Fontos! A privát kulcsfájl jelszavát mindenképpen mentsük le.

Sikeres feltöltés esetén a "Kulcs" sárgára vált, és megjelenik rajta egy zöld pajzs.

Beállítások a Shoprenter admin felületen

Fontos! A fizetési mód a BIG FISH Payment Gateway-en keresztül integrálva használható. Kapcsoljuk ki a korábban bekapcsolt Teszt módot.

Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok > Global Payments

Adjuk meg az éles terminál adatokat a megfelelő mezőkben:

  • E-Shop száma
  • Szolgáltatói kód
  • Privát kulcsfájl
  • Privát kulcsfájlhoz tartozó jelszó

Emellett el kell végeznünk a fizetési mód további általános beállításait is, azaz adhatunk meg nevet és leírást a fizetési módhoz, beállíthatjuk az alapértelmezetten hozzá tartozó rendelési állapotokat, és engedélyezhetjük.

Fizetés későbbi terhelése: a későbbi terheléssel indított tranzakcióknál a kereskedő döntheti el, hogy mikor véglegesíti a zárolást, vagy szabadítja azt fel.

A Beállítások > Rendelési beállítások > Szállítási módok menüpontban szerkesszük a használt szállítási módjainkat, és a Fizetési módok fülön tegyük elérhetővé a Global Payments bankkártyás fizetést is a választott szállítási módoknál, hogy megjelenjen a pénztárban a vásárlóknak.

A terminál ellenőrzése próbafizetéssel

Ezt követően adjunk le egy rendelést a webáruházunk vásárlói felületén, és a fizetési módot kiválasztva végezzünk el egy próbafizetést. Ezt valós kártyaadatokkal tehetjük meg, és közben a következőket szükséges ellenőrizni:

  • a fizetés indítást követően megtörtént az átirányítás a fizetőoldalra (ha nem, akkor ellenőrizzük a fizetési mód beállításainál megadott azonosítókat),
  • a fizetőoldalon megfelelő céges adatok kerültek megjelenítésre,
  • sikeresen zárult le a tranzakció.

A tranzakció adatai bekerülnek a BIG FISH Payment Gateway alkalmazás Tranzakciók menüpontjába.

Van még kérdésed? Kérdés beküldése

Kérdésed van?

  • Böngéssz a Témák között!
  • Keress rá a konkrét kérdésedre!
  • Ha nem találtál megoldást a problémádra, vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:
  • Írd meg kérdésed a Kérdés beküldése menüpontban!
  • Írj e-mailt az info@shoprenter.hu címre!
  • Írj chat-en webáruházad adminisztrációs felületén!
  • Hívj bennünket a 06-1/234-5011-es számon munkanapokon hétfőtől csütörtökig 9:00-15:00 között, pénteken 9:00-12:00 között!
  • Hétvégén is elérhetők vagyunk e-mailben és chat-en 10:00-14:00 között.

Hibabejelentés