A Messenger chat modul segítségével látogatói Messenger beszélgeteseket kezdeményezhetnek a webáruháza böngészése közben. Ezek a beszélgetések a Messenger appon, a Chat modulon és a messenger.com-on keresztül is elérhetők. Ez mind a látogatóinak, mind Önnek nagyobb szabadságot ad, hiszen a webáruház elhagyása után, akár az okostelefonjukon is folytathatják a megkezdett beszélgetést.
Messenger Chat beállítása
A Messenger Chat beállítása 3 lépésből áll:
- Hozzon létre egy Messenger appot
- Adja meg az Page ID-t a ShopRenter admin felületen
- Engedélyezze áruháza domain nevét a Facebook felületén
1) Hozzon létre egy Messenger appot
A Messenger Chat beállításához elsőként létre kell hoznia egy Messenger appot, melyet a következő oldalon tehet meg: https://developers.facebook.com/apps/
Amennyiben még nincs semmilyen Facebook alkalmazása, úgy kattinson a Register Now-ra, ezt követően pedig a Create App ID linkre. Abban az esetben, ha már rendelkezik profillal, kattintson az Add a New App gombra.
A megjelenő ablakban a Display Name-hez írja be a boltja nevét, Contact email-nek pedig az email címét.
Létrehozás után az Add product menüpontba navigál át minket az oldal. Ezen a felületen válassza ki a Messenger lehetőséget és kattintson a Set up gombra.
2) Adja meg a Page ID-t az admin felület Messenger Chat menüpontjában
Vállalkozása Facebook oldalának Page ID-ját ezen a linken ellenőrizheti. Ehhez csupán annyit kell tennie, hogy bemásolja a vállalkozása Facebook oldalának URL-jét az oldal tetején található mezőbe.
A Page ID-t a Facebook felületén is ellenőrizheti. Kattintson "Az oldal adatainak módosítása", majd "Az összes információ megjelenítése" linkre. A Page ID számsort az oldal alján fogja találni.
A Page ID-t másolja be az admin felület Beállítások/Megjelenés/Modulok beállítása/Messenger Chat menüpontján belül a megfelelő mezőbe.
3) Engedélyezze áruháza domain nevét
Biztonsági okokból a plugin csak akkor jelenik meg az áruházában, ha a bolt domain neve engedélyezve van a vállalkozása Facebook oldalán. Ehhez lépjen be a Beállítások/Messenger Platform menüpontba és az Engedélyezett tartományok mezőben adja meg áruháza elsődleges domain nevét a "https://" résszel együtt, például "https://www.valami.hu". Amennyiben több elsődleges domain is be van állítva van az áruházában, adja meg az összes elsődleges domaint az Engedélyezett tartományok mezőben, így minden domainen elérhető lesz a Messenger Chat.
A Messenger chat ablak megjelenésének beállítása
A Beállítások/Megjelenés/Modulok beállítása/Messenger Chat menüponton belül beállíthatja a Chat modul alapértelmezett megjelenését. Ez lehet "Nyitott" vagy "Minimalizált".
- "Rejtett" beállítás esetén csak a Messenger Chat modul ikonja jelenik meg a böngésző jobb alsó sarkában, a chat elindításához a látogatónak először az ikonra kell rákattintaniuk.
- "Nyitott" beállítás esetén nem csak a Messenger Chat ikon, hanem a chat ablak is alapértelmezetten megjelenik.
- "Nyitott, aztán automatikusan minimalizálódik" beállítás a fenti két opció kombinációja, először megnyílik a chat ablak, majd automatikusan minimalizálódik a chat logójára.
2 Megjegyzések
Szuper a funkció! Kíváncsi vagyok, hogy a profi chatprogramokat jól helyettesítheti-e majd. De lenne egy technikai kérdésem. Csak a webáruház Fb oldalán keresztül érhetjük el az üzeneteket, vagy valamilyen módon beilleszthető a Messenger telefonos applikációjába is? (merthogy az üzleti lappal regisztrálok az App-ba, de a Messenger csak magán accounttal enged bejelentkezni)
Szeretném beállítani a messenger chat-et, hogy csak az ikon látszódjon.
Nincs a leírásban szereplő "minimalizált" "nyitott" beállítási lehetőség. Helyette három lehetőség található. "Nyitott, aztán automatikusan minimalizálódik", "nyitott", "rejtett". Mindhárom eset beállításánál ugyanazt csinálja, sőt az idő beállítására sem reagál.